• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Patric J

Rolex
2-Faktor
Idag utökades min Casiosamling. Det blir min 29e Casio varav 5e som inte är en G-shock. A168WA-1YES heter modellen.

1000018763.jpg
 

Gösta

Breitling
2-Faktor
Efter en vecka av konstant fältarbete med min G-Shock så hade jag äntligen lite kontorstid, så F-91W fick lite handledstid. Inser med ens så skönt det är att ha en klocka som inte väger något, inte är i vägen, inte fastnar...

Vilken G-shock är den tunnaste/lättaste som finns, i samma format som F-91W? Börjar tröttna lite på bulkigheten hos min "vanliga" G-Shock.

cf91w.jpg
 
Senast ändrad:

Snerax

Omega
2-Faktor
Efter en vecka av konstant fältarbete med min G-Shock så hade jag äntligen lite kontorstid, så F-91W fick lite handledstid. Inser med ens så skönt det är att ha en klocka som inte väger något, inte är i vägen, inte fastnar...

Vilken G-shock är den tunnaste/lättaste som finns, i samma format som F-91W? Börjar tröttna lite på bulkigheten hos min "vanliga" G-Shock.

cf91w.jpg
Verkar vara svårt att hitta en g-shock under 11 mm i höjd, men något från Baby-G serien borde vara närmast storleksmässigt typ en BGD-565U-1.
 

steros

Omega
Hej! Hittade den här snygga Casion med 100m wr. Faktiskt min första Casio nånsin tror jag. Vet inte så mycket om den. Den är ca 39mm i diam och det är 20mm mellan bandhornen. Bakstycket anger 1332-MTD-1003. Det står även ”DF” på bakstycke och urtavla. Någon som är bekant med modellen? Är den helt original? När tllverkades de?
1716053707919.jpeg

1716053685702.jpeg

1716053654085.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Hej! Hittade den här snygga Casion med 100m wr. Faktiskt min första Casio nånsin tror jag. Vet inte så mycket om den. Den är ca 39mm i diam och det är 20mm mellan bandhornen. Bakstycket anger 1332-MTD-1003. Det står även ”DF” på bakstycke och urtavla. Någon som är bekant med modellen? Är den helt original? När tllverkades de?
1716053707919.jpeg

1716053685702.jpeg

1716053654085.jpeg
Jag har en likadan. Behändig liten rackare👍. Min behöver tyvärr nytt batteri för tillfället så det får bli en arkivbild:
cas_mtd_1003_09.jpg
 
Topp