• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

seikosha

Rolex
2-Faktor
Äh, slänger upp dagens Amphibia här också, den är ju så cool! 😃
20240417_064311.jpg
20240416_164848.jpg
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Känns som någon är nöjd med sin 470? 😉🙂

Helt ok och lägga upp klockor här varje dag, akta dig så du inte fastnar dock, det kan vara grymt roligt med ryska/sovjetiska klockor... 😇

Jag går ta o leta upp min gröna någon dag...
Väldigt skoj med udda fåglar som man definitivt inte ser varje dag! Några frågor, då jag inte kan något om Vostok. Vad är det för urverk som sitter i? Lättservat om det skulle behövas i framtiden? Reservdelar som plexiglas etc. enkelt att hitta? 🤓
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Väldigt skoj med udda fåglar som man definitivt inte ser varje dag! Några frågor, då jag inte kan något om Vostok. Vad är det för urverk som sitter i? Lättservat om det skulle behövas i framtiden? Reservdelar som plexiglas etc. enkelt att hitta? 🤓

Antar att din är manuell, så ett Vostok 2409, finns lite överallt o köpa reservdelar, även om man skall ha billigast så ifrån Ryssland (kan ju vara svårt just nu). Annars köper man begagnade verk och slaktar (så gör jag).

Lättservat, ja, det tycker jag.

Glas går ofta att puta upp, men nya finns såklart att köpa, likaså packningar erc.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Antar att din är manuell, så ett Vostok 2409, finns lite överallt o köpa reservdelar, även om man skall ha billigast så ifrån Ryssland (kan ju vara svårt just nu). Annars köper man begagnade verk och slaktar (så gör jag).

Lättservat, ja, det tycker jag.

Glas går ofta att puta upp, men nya finns såklart att köpa, likaså packningar erc.
Tackar för infon! 🤓👍
 

MAz_666

Rolex
Jag köpte en stuga på landet för flera år sen. "Huset som aldrig blev klart", stod det i annonsen.
Jag har undersökt stugan noga - både innan och efter köpet. Det är stora felkonstruktioner redan i grunden. Efter flera misslyckade försök att rädda stugan bestämde jag mig för att riva stugan. Det är den andra stugan på den här tomten som jag river. Tomten har sett ut som en, igenvuxen, soptipp sedan jag köpte den och förmodligen långt innan dess.
Jag betalade bara för tomten så det är ingen ekonomisk katastrof. Mycket jobb bara.
Förra året fällde jag en massa träd. De är upphuggna sen länge men det jobbiga med att fälla stora tallar och granar är inte att hugga upp dem till ved. Det är att ta hand om riset efter träden. Resultatet efter trädfällningen blev en över två meter hög hög med gran- och tallris.
Somrarna härute brukar ge eld- och bevattningsförbud så det är inte bara att elda. Igår eftermiddag var det någorlunda vindstilla och samtidigt lite fuktigt i marken. Idealiskt för eldning, tänkte jag. Började elda strax före kl 4 igår eftermiddag.
Gick ut ut nu på morgonen och kollade. Det ryker fortfarande ur kratern efter elden. :cigar: Jag kanske kompletterar det här inlägget med en bild på kratern senare?

20240415_153346.jpg

20240416_101829.jpg
Har du gjort en "Ebba Busch"?
;) 😂😂😂:eek:
 

Samlarn

Rolex
Har du gjort en "Ebba Busch"?
;) 😂😂😂:eek:
Nja, jag vet att hon köpte en fastighet av en gammal man som senare blev förvirrad. Det blev en juridisk tvist. Sen vet jag inte vad som hänt där.
Jag har aldrig varit i en juridisk tvist med säljaren av min fastighet. Det var tydligt att min fastighet var ett rivningsobjekt från början.
Rev Ebba Busch fastigheten hon köpte utanför Uppsala?
 

MAz_666

Rolex
Ah! Du tänkte på att elda trädgårdsavfall?
Det var såna mängder att det - miljömässigt - skulle vara smutsigare för miljön att köra flera vändor till återvinningen. Så skulle jag försvara det.
Var inte mer ”sant” än att köpa ett hus som är närmast obeboeligt!
😂😂😂
Allting avslutades 2022, och jag har själv inte sett om hon bor i lilla mögliga stugan - eller om hon rivit den?
 

MAz_666

Rolex
Vostok Super Compressor reissue

Det blir vanligt kneg, nattetid, i helgen. Haft min Super Compressor på kylning innan passet. ;)
Trevlig helg vänner!

20240419_151106.jpg
På lilla skärmen såg det ut som du lagt den i en sån där stor mixer. Om ni sett gamla internetfenomenet ”will it blend?” Sen såg jag att det bara var ett glas! MEN RÖR INTE BEZELEN UNDER VATTNET!!!
😉😂😂😂
 

Samlarn

Rolex
På lilla skärmen såg det ut som du lagt den i en sån där stor mixer. Om ni sett gamla internetfenomenet ”will it blend?” Sen såg jag att det bara var ett glas! MEN RÖR INTE BEZELEN UNDER VATTNET!!!
😉😂😂😂
Mixer? Moddar kan bli väldigt lyckade ibland men den här klockan kan nog inte förändras till det bättre? Jo, ok. De hade ju kunnat bygga bort den där detaljen om att den ena "pushern" skulle vara vattentät.

20240419_151011.jpg


Jag var lite orolig för att boetten skulle vara lite för hög och klumpig men tyngden ger bara klockan en lite gedignare känsla av kvalitet.
 

Beo

Patek
Topp