• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

BoZ80

Rolex
2-Faktor

Vad är det för ref och mod på denna?

Har någon här testat att modda om för daghjul på 6r15?
Jobbar så oregelbundna tider att jag snart är beredd att göra avkall på sarb033 som daily till förmån för något med daghjul annars.

Det ser ut som en SKX171 med tim och sekundvisare från 1a-gen samuraj, vanlig skxbezel och någon sorts AM-insert.

Edit: 2:a på bollen...
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Soxa Searamblermoddad SKX007.

BD8003A0-09AC-4E1D-8EDE-9D94364EAC1F.jpeg
 

Kottmossa

Omega
Många med SKX007/009 här byter ju insert (inlägg?) på sin bezel (vridring?) stup i kvarten.

Sätter ni dit inlägget före eller efter ni poppar på ringen? Ser många på tuben som gör både och. Om man sätter dit före, finns det då inte risk att sekundmarkeringar på inlägg och tavelring hamnar i ofas?

(Jag är inte full, jag har bara inte fått ordning på all terminologi ännu, hoppas ni förstår vad jag menar)
 

NickG

Cartier
Jag har precis fått hem en SKX och vill byta till keramisk insert och safirglas men vågar inte modda själv, finns det någon firma som sysslar med det här som man kan posta klockan till och få det gjort?
 

Kottmossa

Omega
Scheisse! Min nya fina bezel vill inte snurra. Provat med och utan packning och klickring. Ordinarie bezel snurrar när jag byter tillbaka.

Ska få en ny skickad för att utesluta tillverkningsfel. Blev dock lite uppskrämd när han skrev att nya Kina-monterade SKX007 kunde ha en liten differens i casen. Det skulle då innebära att inga aftermarket bezels fungerar...
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja blev mest diffust.. Testade igen men tror inte den klorin jag hade hemma alls bet på inserten. Ska ge det ett nytt försök med något starkare.
Har beställt en ny insert med så snart är man igång =)

Hur länge lät du den ligga i klorinet?
Jag testar den långa och mödosamma vägen. Mina SKX ligger vid fönsterbrädan 24/7. Återkommer med rapport nästa höst. :)
 

lidstrom

Breitling
Nytt försök då eftersom blekningen blev sådär. Har aldrig helt varit kompis med bezelns utseende så kikat lite på att byta den. Men på lunchen på jobbet idag fick jag för mig att gå ner och sätta den i svarven istället. :)
Väldigt nöjd med resultatet, eller vad säger KS?

Av med den gamla och in i svarven:
0D11BECC-373F-4AEB-8A2D-7311A1FE2308.jpeg


Original:
0763BA5B-E236-401E-BB52-0AB98F98191D.jpeg


Svarvad:
E5DAFA47-C684-4282-9CBD-93B555661D6F.jpeg


Lite polering på det så blev det såhär:
31C34B6B-9A4C-4D34-8D17-23F9E83A20FC.jpeg


02EBCD3C-2079-496C-8DED-32C96742BA6D.jpeg
 

Justdix

Cartier
2-Faktor
Här är några moddar jag hunnit med
Skx007j med lite patinamod på lumen och ghosta insertet.
IMG_20180724_195012_460.jpg


Skx009 med patinamod och domed sapphire glas

20180827_104123.jpg


Skx007j med mercedes visare
dubbeldome sapphireglas
batman ceramic insert. submariner deepsea bezel
Strapcode super jubilee
20180827_154758.jpg
 
Topp