• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .

Jobot

Omega
Aldrig. Jag gillar ljudet av såväl automatiska, som kvartsklockor. Dessvärre kan jag inte att slappna av och sova när jag hör det konstanta tickandet. Jag klarar inte heller av när klockan ligger precis bredvid mig på nattygsbordet. Då förstärks ljudet och jag hör tickandet.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Aldrig. Jag gillar ljudet av såväl automatiska, som kvartsklockor. Dessvärre kan jag inte att slappna av och sova när jag hör det konstanta tickandet. Jag klarar inte heller av när klockan ligger precis bredvid mig på nattygsbordet. Då förstärks ljudet och jag hör tickandet.

Menar du verkligen att du hör tickandet av ett armbandsur som ligger på nattduksbordet?
Det hör jag endast om jag håller klockan tätt intill örat. Måste vara nån speciell höggjudd klocka du avser?
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Menar du verkligen att du hör tickandet av ett armbandsur som ligger på nattduksbordet?
Det hör jag endast om jag håller klockan tätt intill örat. Måste vara nån speciell höggjudd klocka du avser?
Ligger klockan på sidan mot ett hårt underlag som kan funka som resonanslåda kan en del klockan höras när det är riktigt tyst. Har har både ETA och Sellita som låter då
 

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Att sova med en bra klocka är en av de bättre saker med det här intresset. Vaknar man på natten så är det bara att kolla vad klockan är, iaf de hårt lumade klockar jag bär.
Så svaret är ja! Älskar att ha den på mig på natten.
Brukar även lysa upp lumen med uv lampa innan jag ska sova.
Japp det är nördigt, men jag gillar’t☺️
 

Jobot

Omega
Menar du verkligen att du hör tickandet av ett armbandsur som ligger på nattduksbordet?
Det hör jag endast om jag håller klockan tätt intill örat. Måste vara nån speciell höggjudd klocka du avser?
Nja inte exceptionellt högljudda. Min Seiko SKX hörs om jag har den på länk och lägger den rakt på ett nattygsbord bredvid sängen. Min Tudor Black Bay hördes också. Hade en Omega Planet Ocean som jag hade samma "bekymmer" med. Däremot hörs det inte om jag lägger något mjukt under, typ en duk eller om klockan ligger på ett natoband. Förutsatt att det är hårt material hela vägen fortplantas vibrationerna genom materialet och förstärks... Eller något sånt 😄
 

Theron

Omega
Att sova med en klocka kan väl riskera att blodcirkulationen begränsas? Alltså att man enkelt sagt får stopp i armen?
 

Snerax

Omega
2-Faktor
Att sova med en klocka kan väl riskera att blodcirkulationen begränsas? Alltså att man enkelt sagt får stopp i armen?
Har man klockan tajt så kan ju cirkulationen begränsas, men det gäller ju även dagtid.
Sover med klockan på varje natt och har inte märkt något besvär med blodcirkulationen.
 

Gelmax

Cartier
På natten skall klockan vila i sitt klockställ på nattygsbordet. Att ha klocka på när man sover är en styggelse som skall begränsas i möjligaste mån (tillfällen efter altför högt intag av alkoholhaltiga drycker tenderar att bli undantagen som bekräftar regeln ;) )!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Alltid! Däremot sover jag inte alltid med den klocka jag har haft under dagen, utan byter i vissa fall till något mer sov-vänligt. Tex sover jag nog i stort sett aldrig med klocka med länk.
 

Brok

Omega
2-Faktor
Klockan är det sista jag tar av inför natten och det första jag tar på på morgonen. Sover aldrig med klocka på. Rädd för att skada mina sängkamrater samt är en fin morgonrutin att bestämma sig för vilken klocka man ska ha för dagen. Det gör man säkert ändå iofs.
 

Brok

Omega
2-Faktor
Att sova med en klocka kan väl riskera att blodcirkulationen begränsas? Alltså att man enkelt sagt får stopp i armen?
Du får nog ha på klockan obehagligt tight för att blodcirkulationen ska begränsas så mycket att det blir stopp eller skadligt. Om du inte har det behöver du inte bekymra dig.
 

Nedomansky

Breitling
Ja det gör jag, vaknar flera gånger per natt o då är det bra att ha koll på tiden. Glömde dock att ladda lumen igår kväll o det var frustrerande att inte kunna ha koll på tiden..
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Sen vi fick barn har jag börjat sova med min casio F91-W. Den är otroligt bekväm och nätt. Samt att du har lampa. Då slipper du också ta med mobilen in i sovrummet!
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Förr hade jag den endast på då jag reste, men på senare tid händer det oftare att den blir kvar. En klocka med nytt läder körs medvetet över natten ett par nätter för att forma bandet. Kan inte påstå att jag tittar på armen om jag vaknar, jag har en projektor projicering i ena hörnet av taket som löser det 😊
 
Topp