• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

EnVanligKille

Breitling
2-Faktor
Någon som råkar ha ett boett lock till en Omega Genève? Eller vet var man kan köpa ett? 36,4 ø

546137055_43b1db8d-e323-4e5a-9c17-eb9566f3f0c3.jpg
 

Andreas.nilsson

Omega
2-Faktor
Söker en krona till IWC Yacht Club ref 811. Ska vara 5,6x3,2mm, thread 0,9mm.

Verkar vara klurigt att hitta så hoppas att någon här har en som man kan tänkas avvara.

Mvh,
A
 

acue

Cartier
Hej! Riktigt långskott tror jag, men letar efter sekundvisare (sweep) till kaliber 12.68N. Om någon vet var man kan hitta eller som av en händelse skulle ha en över, hade ni gjort mig lycklig! Hojta via meddelande i så fall 🙏
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hej! Riktigt långskott tror jag, men letar efter sekundvisare (sweep) till kaliber 12.68N. Om någon vet var man kan hitta eller som av en händelse skulle ha en över, hade ni gjort mig lycklig! Hojta via meddelande i så fall 🙏
Om du tar en bild på hur klockan ser ut och hur den visare du letar efter ser ut är det enklare att hjälpa till
 

DrKlocka

Audemars
Bra förslag!

Klockan:
IMG_4423.jpeg


Visaren jag söker (tror jag):
IMG_4422.jpeg
Börja med att kolla att axeltappen är där.
Sen får du mäta längd och tappmått och försöka matcha den så gott det går. I regel beställde man inte en visare separat för just den modellen förr, utan man plockade enligt mått och utseende från visarsortiment. Har mängder med visare hemma, men har inte tid att gå igenom. Behöver du däremot hjälp med flera saker kanske jag kan ta mig tid efter nyår.
 

acue

Cartier
Börja med att kolla att axeltappen är där.
Sen får du mäta längd och tappmått och försöka matcha den så gott det går. I regel beställde man inte en visare separat för just den modellen förr, utan man plockade enligt mått och utseende från visarsortiment. Har mängder med visare hemma, men har inte tid att gå igenom. Behöver du däremot hjälp med flera saker kanske jag kan ta mig tid efter nyår.
Tack för svar! Jag återkommer när den är hemma!
 

Hans64

Breitling
God Jul på er alla!

Någon som eventuellt har en sådan här tavla? Jag behöver bara ett indexet som saknas om någon har ett sådant. Men en likadan tavla går också bra.
 

Bilagor

  • 1000013358.jpg
    1000013358.jpg
    122.1 KB · Visningar: 1

deddas

Rolex
Det är nog lite olika, men generellt brukar quartz gå lite fortare än mekaniska, så lite billigare än en manuell brukar det vara. Tror inte du hittar en "riktig" service under 3000 med moms i alla fall.
Aha okey, tack för info! Gissade på tvärtom. Förlåt att jag frågar, men borde det inte vara billigare att bara byta urverket? Eller är det krångligare/sämre på något vis?
 

DrKlocka

Audemars
Aha okey, tack för info! Gissade på tvärtom. Förlåt att jag frågar, men borde det inte vara billigare att bara byta urverket? Eller är det krångligare/sämre på något vis?
Hittar du ett fungerande och kan byta själv är det säkert billigare, ja. Stor risk att det 30+ år gamla urverket du köper är i samma skick som det du har. Hade inte rekommenderat det...
 
Topp