• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Lauda

Patek
2-Faktor
Promenad i naturen
D94506FB-AEB0-4B73-8D38-CDCC1ADEE2D5.jpeg
40B7651F-B720-47BA-A56B-AF39CD4D09AC.jpeg
 
Senast ändrad:

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Ja det verkar ju som att det blir så för många… Trodde inte alls jag skulle gilla den men fick den i ett byte. Haft på mig den varje dag sen bytet skedde så mycket möjligt att jag kommer tillbaka.
Jag har testat de flesta Explorers och om det inte klickade fullt ut med 124270 rekommenderar jag att klämma/prova 114270 eller 14270 ifall vi håller oss till 36mm. 🤗
 
Vilken Bergströms är det och hur länge har du väntat? 😁 står också hos Bergströms i Gbg på 224270.
Har beställt och lagt handpenning på Bergströms i Malmö. Har exakt på dagen väntat 8 månader och budskapet när jag beställde var 10-12 månader. Var inne om en sväng och kollade läget härom veckan och då var budskapet detsamma och dem påstod att dem fortfarande hade ganska låg tilldelning jämfört med efterfrågan.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Gillar verkligen allt med den Explorern! Storleken, proportionerna, tavlan, urverket, länken, historien, marknadsföringen (inklusive diskussionerna om bestigningen 1953).

Ja, vad finns det att inte gilla med den här? Hade (nästan) kunnat bli OWG med denna.

Blev kanske en meningslös Explorer appreciation post av detta men den är ju så bra!

5DE70829-E1B2-4AD7-8382-89F683CF821E.jpeg
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Den är speciell, lite funky. Känns som en helt annan klocka än den i stål(har båda). Den känns lyxigare och mer flashig, det är något extra med guld. Jag diggar båda skarpt men väljer den i stål om jag bara får ha en kvar.
Om man är tvåtons-noob, några tips för att ta steget? Eller är det bara att gå all in? Känner mig inte helt redo att köp en DJ36 t.ex.
 
Topp