• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Wow det där var riktigt snyggt.
Hittade dom i den här artikeln och jag tycker dom ser ruskigt bekväma ut.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Någon som har testat elastiska band från delugs till P39an ?
865B82FC-2005-46DA-BBF9-CF66A74CFC8C.jpeg

Varken testat klockan eller banden men det där var en riktigt fin kombo👌
 

Sompa

Cartier
Hittade dom i den här artikeln och jag tycker dom ser ruskigt bekväma ut.
Ja ser väldigt bekväma ut.
Den klockan gör sig otroligt bra på såna band och Nato. supersnyggt.
Jag älskar såna band och speciellt Natoband och föredrar det framför länk. Alltid haft SMPc som den perfekta Natobands klockan men Pelagos 39 kanske tog över tronen nu:)
Grym klocka är det.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Hittade dom i den här artikeln och jag tycker dom ser ruskigt bekväma ut.
CNS har sina paratrooper-band som är otroligt bekväma + 1/5 del av priset.
Flertalet av banden finns i 21 mm så kör.

Sett alldeles för få P39 på ’textil’!!!
 
Okej. Har kollat och kollat och funderat men de blir nog en Tudor igen.
Black Bay it is. men heritage eller 58? står mellan dessa 2 och JAG tycker att den med blå bezel ser annorlunda ut i materialet konstigt nog? det ska väl inte skilja något men ändå tycker jag att heritage liksom skiner mer i länken och bezel. Har nog inte sett en enda bild där jag tycker att 58an med svart bezel liksom skiner? känns matt och tråkig men har aldrig sett en i verkligheten heller. Kan såklart skilja på olika ljus men har kollat så många bilder och videos nu.
mitt förstaval är 58an ska sägas. Men vill höra om de skiljer något eller om dom upplevs olika i verkligheten.
(Lånade bilder)
 

Bilagor

  • tudor bbh.jpg
    tudor bbh.jpg
    207.2 KB · Visningar: 8
  • 2-1.jpg
    2-1.jpg
    613.6 KB · Visningar: 7
  • 849058D9-47B7-42BB-A0FA-B73BD55786F3.jpeg
    849058D9-47B7-42BB-A0FA-B73BD55786F3.jpeg
    63.2 KB · Visningar: 7
  • 02852701-13C8-48AD-8FD5-E13CD765D24F.jpeg
    02852701-13C8-48AD-8FD5-E13CD765D24F.jpeg
    73.1 KB · Visningar: 10

Back

Vacheron
2-Faktor
Okej. Har kollat och kollat och funderat men de blir nog en Tudor igen.
Black Bay it is. men heritage eller 58? står mellan dessa 2 och JAG tycker att den med blå bezel ser annorlunda ut i materialet konstigt nog? det ska väl inte skilja något men ändå tycker jag att heritage liksom skiner mer i länken och bezel. Har nog inte sett en enda bild där jag tycker att 58an med svart bezel liksom skiner? känns matt och tråkig men har aldrig sett en i verkligheten heller. Kan såklart skilja på olika ljus men har kollat så många bilder och videos nu.
mitt förstaval är 58an ska sägas. Men vill höra om de skiljer något eller om dom upplevs olika i verkligheten.
(Lånade bilder)
Det handlar mycket om ljussättning (se nedan) och samtidigt, som vi brukar säga: testa IRL för det är först då hjärtat kan tala
E57D6CCC-71FD-4CF7-BFA0-F7A012156ED7.jpeg

Detta är Tudors egna produktbilder och deras fotografer är sisådär, i jämförelse när tex James Stacey tar en bild för då vill man ha den (nästan) oavsett vad det är
 
Det handlar mycket om ljussättning (se nedan) och samtidigt, som vi brukar säga: testa IRL för det är först då hjärtat kan tala
E57D6CCC-71FD-4CF7-BFA0-F7A012156ED7.jpeg

Detta är Tudors egna produktbilder och deras fotografer är sisådär, i jämförelse när tex James Stacey tar en bild för då vill man ha den (nästan) oavsett vad det är
Tack för svar ja absolut hade jag haft en AD inne i stan så vore de kanon.
Får ta en hel helg om jag ska ta mig ner till Stockholm för att testa 😅

Det skiljer alltså inget i utförande? Har för mig jag hörde något i en video att de ev skulle skilja lite i tonen på länken mellan BB58 svart tavla mot Blå. Har för mig det var Bark & Jack men hade på det lite lätt i bakgrunden så kan ha missförstått honom.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tack för svar ja absolut hade jag haft en AD inne i stan så vore de kanon.
Får ta en hel helg om jag ska ta mig ner till Stockholm för att testa 😅

Det skiljer alltså inget i utförande? Har för mig jag hörde något i en video att de ev skulle skilja lite i tonen på länken mellan BB58 svart tavla mot Blå. Har för mig det var Bark & Jack men hade på det lite lätt i bakgrunden så kan ha missförstått honom.
Nej, stålet är detsamma.
 
Topp