• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Från sidan är caset mycket likt gamla Date+Date och Oyster Prince Jumbos - dvs förbannat bra
Helt enig. Den ser riktigt slimmad och nätt ut. För en som gillar mindre dykare är ju detta ett riktigt kul släpp. Kan inte sätta fingret på vad det är jag gillar med insertet, men det håller trots avvikande färger.

Edit:
Möjligt att silver insert speglar helheten av klockans stål mer i kulör och får tavlan att poppa.
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
58 vs 54

BFF07B30-3FC7-4C11-BEB0-BE4933F8104A.png
 

NiklasM

Omega
2-Faktor
Den nya GMTn hade varit ett givet köp för mig...OM de uppdaterat länken.
Nitarna måste bort. Ser billigt ut. Sålde min svarta enkom pga dessa. Det nya spännet hade inte skadat heller.
Modellen fick för lite kärlek i år tyvärr. Vi hoppas på nästa år :)
 

Velig

Breitling
Den nya GMTn hade varit ett givet köp för mig...OM de uppdaterat länken.
Nitarna måste bort. Ser billigt ut. Sålde min svarta enkom pga dessa. Det nya spännet hade inte skadat heller.
Modellen fick för lite kärlek i år tyvärr. Vi hoppas på nästa år :)
Går fin fint att köpa en länk från smileyn, list pris 8800kr så är problemet löst😅👍
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Helt enig. Den ser riktigt slimmad och nätt ut. För en som gillar mindre dykare är ju detta ett riktigt kul släpp. Kan inte sätta fingret på vad det är jag gillar med insertet, men det håller trots avvikande färger.

Edit:
Möjligt att silver insert speglar helheten av klockans stål mer i kulör och får tavlan att poppa.
Avsaknaden av minuter mellan 0-15 gör ju att bezeln blir cleanare och klockan överlag mer symmetrisk
 

Oskar

Omega
screenshot_2023-03-27-12-57-46-567_com-instagram-android-jpg.2280908

Jag tycker den ju är snygg, särskilt på de handledsskott jag sett. Men är det bara jag som studsar på att det är en lite konstig kombo med gilt/guldfärgade index och sedan silver i vridringen?

Fick direkt habegär. Tror det är den smalare looken vs 58 (då luggarna har samma bredd), att visarna ser lite smäckrare ut samt att man är av med den jävla röda detaljen som jag aldrig gillat.

Reagerar inte alls på avsaknaden av gilt på ringen, tror det är pga materialet.

Måste provas så fort den dyker upp i butik. Har vi någon indikation på när så kan ske?
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Den här grejen med smäckrare sidoprofil på boetterna på nya BB och bb54 känns väldigt intressant - har haft lite svårt att hitta några vettiga bilder på det hittills men väntar andäktigt på att det kommer lite recensioner på dem där detta förhoppningsvis visas upp lite utförligare

24FE8751-04AF-4E09-910A-2871AA7C59FE.jpeg
 

BankAnden

Panerai
Svårt att säga.

Nästan bara press material som delas trots mängden besökare. Där har du en riktig wristshot under artificiell belysning.

Screenshot_20230327_192135_Instagram.jpg


Har gått igenom bilder och video och får intrycket att samtliga releaser förutom opaline gmt'n har borstade tavlor.

Screenshot_20230327_191417_Instagram.jpg
Screenshot_20230327_191427_Instagram.jpg
Screenshot_20230327_191500_Instagram.jpg


Tråkigt att BB31/36/39/41 nu har borstad tavla och jubilee på samtliga varianter.

Visst är det sunburst även på senaste svarta S&G också? @Burnman

När den serien nu är mer dressig så har inte Tudor någon klockren go-to gada längre. Ranger är lite för toolig för att funka i dressigare sammanhang.
Du kanske slår huvudet på spiken - dom vill inte ha GADA-kunder som väljer mellan ur, dom vill att vi köper (minst) två.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såg en video där Tudor berättade om nya BB41, hade missat flera av uppdateringarna. Urverket är METAS-certifierat och boetten är faktiskt över 1mm tunnare än tidigare BB41 (13,6mm jämfört med 14,75mm). Även bezel har ny design. Ju mer jag kollar desto mer känner jag att en sån på jubilee hade jag inte tackat nej till😃
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Såg en video där Tudor berättade om nya BB41, hade missat flera av uppdateringarna. Urverket är METAS-certifierat och boetten är faktiskt över 1mm tunnare än tidigare BB41 (13,6mm jämfört med 14,75mm). Även bezel har ny design. Ju mer jag kollar desto mer känner jag att en sån på jubilee hade jag inte tackat nej till😃
Jaa det här är nog det intressantaste från idag! Jag hör till den lilla skalan som gillar 41mm, men hållt mig borta pga tjocklek. Hoppas på fler 41or med METAS och icke-röda vridringar!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Svårt att säga.

Nästan bara press material som delas trots mängden besökare. Där har du en riktig wristshot under artificiell belysning.

Screenshot_20230327_192135_Instagram.jpg


Har gått igenom bilder och video och får intrycket att samtliga releaser förutom opaline gmt'n har borstade tavlor.

Screenshot_20230327_191417_Instagram.jpg
Screenshot_20230327_191427_Instagram.jpg
Screenshot_20230327_191500_Instagram.jpg


Tråkigt att BB31/36/39/41 nu har borstad tavla och jubilee på samtliga varianter.

Visst är det sunburst även på senaste svarta S&G också? @Burnman

När den serien nu är mer dressig så har inte Tudor någon klockren go-to gada längre. Ranger är lite för toolig för att funka i dressigare sammanhang.
Jo jag har för mig det?! Sålde den ju till @Exilnorrlänning så han kan nog dubbelchecka. Men är relativt säger på att det var sunburst.
Är inte den nya likadan som S&G du hade fast i stål? Eller är det ngt som skiljer åt mella S&G och nya varianten?
Jag är riktigt sugen på en blå BB36 :)
Jo så har jag förstått det. Men gällande s&g tycker jag (precis som Rolex dj med fluted bezel) att det ska vara jubilee medans jag på ss starkt förordar oyster. Men vem vet, kanske köper den ändå 😁 Vi får ta en tid förbi nymans vid tillfälle och se hur det slutar den här gången
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Ingen dålig kombo alls! Vilken bär du mest?

Har en handfull klockor som får nån dag ibland och där ingår BB41.

Men 99% av all handledstid går till Ranger. Den är gada klockan jag har letat efter i alla år så egentligen vet jag inte vad jag hoppades på med dagens släpp.

Lite jobbigt dock att dom släppte en 40mm Explorer idag för den kan i mitt tycke vara en rival till Ranger. Men ingen T-Fit/Glidelock och även male endlinks på Explorer vilket jag inte gillar.
 

Been

Patek
2-Faktor
Såg en video där Tudor berättade om nya BB41, hade missat flera av uppdateringarna. Urverket är METAS-certifierat och boetten är faktiskt över 1mm tunnare än tidigare BB41 (13,6mm jämfört med 14,75mm). Även bezel har ny design. Ju mer jag kollar desto mer känner jag att en sån på jubilee hade jag inte tackat nej till😃
bara att beställa en då😍
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Jo jag har för mig det?! Sålde den ju till @Exilnorrlänning så han kan nog dubbelchecka. Men är relativt säger på att det var sunburst.

Jo så har jag förstått det. Men gällande s&g tycker jag (precis som Rolex dj med fluted bezel) att det ska vara jubilee medans jag på ss starkt förordar oyster. Men vem vet, kanske köper den ändå 😁 Vi får ta en tid förbi nymans vid tillfälle och se hur det slutar den här gången
Sunburst baby! 😀
Orkade inte dra upp den,sorry!
IMG20230327224810.jpg
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jaa det här är nog det intressantaste från idag! Jag hör till den lilla skalan som gillar 41mm, men hållt mig borta pga tjocklek. Hoppas på fler 41or med METAS och icke-röda vridringar!
Men för tusan den är fortfarande 1.6mm tjockare än t.ex. en 16610! 1.7mm tjockare än en BB58?

Nya 41mm är ett stort steg åt rätt håll men den är fortfarande ganska tjock för att vara en trehandare?
 
Topp