• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Edison70

Omega
IMG_3650.jpeg
Glad tudorlördag i kylan! ☃️
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Skulle vilja prova en Forstner Model O till BB58:an. Någon som har en som inte används?

Edit: hittat.
 
Senast ändrad:
Sen är den stora fråga: Ska man köra traditionellt Brushed/polished, eller Brushed? Jag är säkert trög, men fattar inte riktigt detta.
Måste man ha wristsize över 6,5 för att den ska funka med original T-fit claspen? Står så här på deras hemsida: Due to the longer size of the Tudor clasp, "no clasp" version will only fit if your wrist size is over 6.5".
Yes, han jobbar dock på en ny lösning för mindre handleder. Fick svar att det skulle ta 6-8 veckor när jag mailade i slutet av oktober. Verkar inte finnas än dock
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Om någon känner för att skiljas från sin Pelagos LHD så skicka ett PM 😊 Har gjort en "Köpes" men den är ju lätt att missa.
 

Laplander

Rolex
Reef3.JPG


Till vilken Tudorlänk kan denna SteelReef extensionlink passa?
Den är borstad med polerade sidor.
Till min North Flag blev den fel tidigare...
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Är du forfarande nöjd?
Hoppas du fick bra service i Västerås också.
Jag är fortsatt väldigt nöjd, trodde inte jag skulle uppleva att denna skulle sitta så mycket bättre på mig än GMTn jag hade tidigare men det gör den verkligen med sina 39mm, designen är jag svag för, den nya kronan och självklart t-fit claspen 👌

Jag fick mycket bra service i Västerås, första nya klockan över disk och jag tycker helt klart resan från Södertörn var värt det.
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Någon som spanat in GMTn i skyltfönstret i Stockholmsområdet vid visit?
Är supersugen på den mörka tavlan men vill kanske inte vänta i flera månader och tänkte därför om någon hade skymtat den (ser att den säljs på forumet i spridda skurar men ingen just nu)
Om ingen redan svarat dig; Det finns (eller fanns nyligen) en pre-owned inne på Krons. Såg ut som ny. Minns inte vilket år den var ifrån dock. Köp den så kan jag sluta fundera på den. : )
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Om ingen redan svarat dig; Det finns (eller fanns nyligen) en pre-owned inne på Krons. Såg ut som ny. Minns inte vilket år den var ifrån dock. Köp den så kan jag sluta fundera på den. : )
Den verkar tyvärr redan vara såld, ser den inte på deras hemsida under pre owned.
Jag får vänta tills ngn tröttnat på sin och lagt ut den på marknaden, önskar självklart så ”ny” och fint skick som möjligt om jag väljer den vägen.

Tack för heads up verkligen!
 
Topp