• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dd_mange

Panerai
2-Faktor
Tudortorsdagen fortsätter med SHL
IMG_1932.jpeg
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg! hur mycket sticker glaset upp från boet? Vid 12&22 ser det högt ut.
Har inte så bra grejer att mäta med men ca 2,4mm från överkant på bezel till toppen på kristallen, jag tror dock att det är vinkeln på fotot och brytningar i kristallen som gör att det ser konstigt ut.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är det någon av oss som lämnat in sin bb58 för ruckning? Min går lite för långsamt för att jag ska vara helt nöjd. Skulle vilja få den justerad.
Någon som har en uppfattning om kostnad för det?
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Snygg! hur mycket sticker glaset upp från boet? Vid 12&22 ser det högt ut.

Har inte så bra grejer att mäta med men ca 2,4mm från överkant på bezel till toppen på kristallen, jag tror dock att det är vinkeln på fotot och brytningar i kristallen som gör att det ser konstigt ut.

Visst sticker glaset upp men upplevs inte alls som mycket. På bild tycker jag det ser värre ut. Ungefär som med klockans tjocklek.. värre på bild än hur den känns IRL.

IMG_1287.jpeg
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Deala och deala… 5% kunde de erbjuda (jag är ingen storkund direkt men retail låter liksom mer lockande med det priset de har)..
Nä storkund är man väl inte, men har handlat av dem fyra eller fem gånger så återkommande kund i alla fall. Men de behöver komma ned i vart fall 10% på den. De behöver ju inte ens lämna sin beg-garanti på den då den fortfarande är under tillverkargaranti.
 
Topp