• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tusen tack för att du svarade, ja det är väldigt otur att det inte finns kvar. Den går ju inte som den ska nu och min tanke är att kanske fixa iordning den och sälja. Går klockan markant upp i värde vid ”fungerande” skick eller är det lika bra o sälja som reparations objekt. Mvh M
Du kommer inte få igen kostnad för service (för jag gissar att du inte har koll på någon bra och billig). Oftast vill man själv som köpare välja vem som servar klockan, i alla fall när vi pratar vintage Seiko. Att den tickar en stund räcker och man ser ju att verket är fint och inte korrosionskadat.
 

Mr.f

Breitling
Jag förstår ! Tack för hjälpen, tycker du att jag ska sälja den här på KS eller ska jag vända mig till auktionsverk ?
 

FlipSwede

Audemars
Jag förstår ! Tack för hjälpen, tycker du att jag ska sälja den här på KS eller ska jag vända mig till auktionsverk ?
Självklart ska du prova här på KS först,men det skadar ju inte att se vad ett välrenomerat auktionshus tror sig kunna sälja den för.

Men vad som ger dig mest I plånboken är en gissning.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Vad kan man sälja En , TAG Heuer
Grand Carrera Calibre 17 Automatic Chronograph Svart/Stål fullset från 2009?

Servad 2019
6FAEC322-44AA-4724-B4FB-06AF26C5F9AE.jpeg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vad skulle ni ge för en santos carree fullset opolerad? :)

Typ det den ligger ute för.
 

Oristano

Breitling
Överväger att sälja min första riktiga klocka. Vad är ett rimligt värde?
Med box och kvitto.
 

Bilagor

  • 20240202_083923.jpg
    20240202_083923.jpg
    371.2 KB · Visningar: 13
  • 20240129_130432.jpg
    20240129_130432.jpg
    401.2 KB · Visningar: 27

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Vad hade varit ett rimligt pris för den här? Inte min klocka. Kan inte Speedmaster, men vad jag hittar på referensen så annonserades den nästa för dubbla värdet av vad begagnade går för. Eller är denna speciell på något vis?

 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Vad hade varit ett rimligt pris för den här? Inte min klocka. Kan inte Speedmaster, men vad jag hittar på referensen så annonserades den nästa för dubbla värdet av vad begagnade går för. Eller är denna speciell på något vis?

Är nog den fina graveringen som är värd typ 30k :D
 

poormans

Rolex
Vad hade varit ett rimligt pris för den här? Inte min klocka. Kan inte Speedmaster, men vad jag hittar på referensen så annonserades den nästa för dubbla värdet av vad begagnade går för. Eller är denna speciell på något vis?


Nä, inget speciellt men säljaren har väl fått en missvisande värdering av tex Kaplans eller nån pantbank och tror att man får det

Tragiskt
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Vad hade varit ett rimligt pris för den här? Inte min klocka. Kan inte Speedmaster, men vad jag hittar på referensen så annonserades den nästa för dubbla värdet av vad begagnade går för. Eller är denna speciell på något vis?

Den stora frågan är om det är den givande eller mottagande parten som genomför försäljningen.
 

Wick98

Breitling
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Date just 116200 36 mm med oyster länk och domed bezel. Urtavlan är grå med romerska siffror, klockan är uttagen 2011 och har box cert.
 
Vad är rimligt pris för min ögonsten? Datejust 16014 R-prefix/serie nr (1987) med en fantastisk blå tavla. Inga papper
 

Bilagor

  • IMG_9124.jpeg
    IMG_9124.jpeg
    528.5 KB · Visningar: 22

poormans

Rolex
Tack för svar, ja alltså tavlan är otroligt fin, skiftar nyans beroende på ljus.hur ska originaltavlan se ut?

Detta är en luminova tavla antagligen bytt efter 1999 (de började med luminova då)

De tidigare tavlorna är märkta "t swiss t" eller "t swiss made t" under 6 index

Din är bara märkt swiss made vilket indikerar luminova

Sen är jag lite osäker på när minute track med romerska siffror började användas
 
Detta är en luminova tavla antagligen bytt efter 1999 (de började med luminova då)

De tidigare tavlorna är märkta "t swiss t" eller "t swiss made t" under 6 index

Din är bara märkt swiss made vilket indikerar luminova

Sen är jag lite osäker på när minute track med romerska siffror började användas
Supertack för info. Hur som haver så gillar jag den skarpt, antar att den lär öka i värde med tiden? Den har åtminstone gått upp ett par hundra procent sen jag införskaffade den. Har gått i säljbanor från och till men alltid ångrat mig när den åker på armen :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Detta är en luminova tavla antagligen bytt efter 1999 (de började med luminova då)

De tidigare tavlorna är märkta "t swiss t" eller "t swiss made t" under 6 index

Din är bara märkt swiss made vilket indikerar luminova

Sen är jag lite osäker på när minute track med romerska siffror började användas
Kan det vara så att minute track kom med safirglasmodellerna? Tycker mig ha sett ett sånt samband.
 
Topp