• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen gör Zodiac nåt vettigt!

Jens

Greedo
Det ser ut som att Zodiac kommer med en nyversion av deras klassiska Seawolf i år!
Kul, då det senaste de visade upp som va nåt ha var deras Super Seawolf för en massa år sen.
Efter det tycker jag bara att det varit junk.

Nu tar man upp den tappade tråden och förhoppningsvis så kan den hålla dom på banan.





J
 

plattfot

Rolex
Det ser ut som att Zodiac kommer med en nyversion av deras klassiska Seawolf i år!
Kul, då det senaste de visade upp som va nåt ha var deras Super Seawolf för en massa år sen.
Efter det tycker jag bara att det varit junk.

Nu tar man upp den tappade tråden och förhoppningsvis så kan den hålla dom på banan.





J

Ser riktigt bra ut, men kanske lite VÄL lik förlagan?
Visst har du någon/några seawolfs Mr?
 

hejo

Panerai
Förstår inte det där med nya klockor....den ser ju ut som den gjorde då det det begav sig VInTAGe rulles....
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Det ser ut som att Zodiac kommer med en nyversion av deras klassiska Seawolf i år!
Kul, då det senaste de visade upp som va nåt ha var deras Super Seawolf för en massa år sen.
Efter det tycker jag bara att det varit junk.

Nu tar man upp den tappade tråden och förhoppningsvis så kan den hålla dom på banan.





J

För stort glapp mellan boett och länk, ser för djävligt ut
 

Nexus

Panerai
Jag stämmer in i klagokören angående ändlänkarna, men å andra sidan kan nog den händige få ihop en lösning av smältlim och folie om det skulle knipa. Galet het klocka i alla fall!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag fattar grejen, men hela upplägget känns som flygplanet Concorde som inte flyger längre.

Dyrt, farligt och snart nedlagt.
 

Owaysis

Cartier
Vet någon storlek på denna? Originalet ligger väl på 35mm om jag inte har helt fel. Hade varit bra om denna inte var större än 38-40mm.

Kul med reissue på en klassisk klocka iaf, jag har varit sugen på originalet men hittar inte någon i fint skick.
 

Mr Chance

Kalmar
Detta saxade jag från wornandwound.com:

"It looks very much like the vintage Sea Wolf, but with modern specs and durability. The Heritage Sea Wolf will measure 39mm wide, and feature an in-house Swiss automatic caliber STP1-11 movement. It will be rated to 10ATM, with stainless steel case and bracelet, AR coated sapphire crystal front and back (!), with Superluminova C3 on the indices and hands. It will be priced at $1095 on the bracelet. They even mentioned to me that the available bracelet will have “some stretch” in it, a great homage to the original stretch oyster bracelet. This is one watch I’ll be looking forward to!"

http://wornandwound.com/2014/02/14/affordable-vintage-zodiac-sea-wolf/
 

Diogenes

Cartier
Detta saxade jag från wornandwound.com:

"It looks very much like the vintage Sea Wolf, but with modern specs and durability. The Heritage Sea Wolf will measure 39mm wide, and feature an in-house Swiss automatic caliber STP1-11 movement. It will be rated to 10ATM, with stainless steel case and bracelet, AR coated sapphire crystal front and back (!), with Superluminova C3 on the indices and hands. It will be priced at $1095 on the bracelet. They even mentioned to me that the available bracelet will have “some stretch” in it, a great homage to the original stretch oyster bracelet. This is one watch I’ll be looking forward to!"

http://wornandwound.com/2014/02/14/affordable-vintage-zodiac-sea-wolf/



Någon som vet var man kan få mer kunskap av urverket: STP1-11?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har ett gammalt säljblad för Sea Wolf och där har alla modeller endlinks.

uD3VsXA.jpg


Min egen Zodiac-länk ser ut såhär:

ftiEjWE.jpg
 
Topp