Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Äntligen nitad

Diskussion i 'Vintage' startad av cjperry, 8 juni 2015.

1. cjperry
    Trådstartare

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Jag har varit på jakt efter en nitad oysterlänk(7205) till min ref 1500 under en längre tid men min kunskap inom just länkar är väldigt låg så har jag valt att avvakta. Eftersom det finns så pass många fake-länkar där ute, och framförallt rolex, så är det svårt när man helst vill att allt ska vara autentiskt.

Efter mycket läsning i diverse böcker, på nätet och analysering av bilder så bestämde jag mig för att jag hade hittat en autentisk länk till ett bra pris. En 7205 med 57 ändlänkar från 1969 i bra skick.

Länken kom på posten idag och efter att ha undersökt den lite närmre så kan jag konstatera att ändlänkarna med största sannolikhet inte är äkta. Stämplingen är större och otydligare än vad som brukar ses på ändlänkar.
    Bortsett från ändlänkarna så verkar resten av länken och spännet vara autentiskt.

Om någon har lite mer kunskap så dela gärna med er.

7205.jpg

7205_1.jpg

7205_2.jpg

7205_3.jpg

7205_4.jpg

rekacj, Weasel, _jonte och 10 andra gillar detta.
  2. Grafton

Grafton Biskop

Snyggt! Nitad länk är riktigt nice till vintage Rolex/Tudor. Är väldigt sugen på att skaffa en till min 1016 och flingan, men har inte ens orkat tänka tanken på att sätta mig in i ändlänks-reffar och Hecho-en-Mexico-stämplar, än mindre att lägga motsvarande en schysst vintage Seiko på att få en klocklänk med små, små nitar längs sidan... Finns det möjligen en snabb-guide på Forumet?

Fixoflex, cjperry och Gummo gillar detta.
  3. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Strindberg, Fixoflex, cjperry och 2 andra gillar detta.
  4. virrooo

virrooo Präst

Älskar nitad länk! Har span på en 19mm som jag tänkte lägga beslag på inför framtiden, vad fick du lägga för din?

cjperry gillar detta.
  5. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Är så sugen att skaffa en nitad 7206 (80) till gammelsuben! Priserna är ju skrämmande, å precis som du säger cjperry så vågar man inte skaffa någon när kunskapen lämnar en del att önska.

Grattis till din nit!

cjperry och Grafton gillar detta.
  6. cjperry
    Trådstartare

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Tackar! Ja och det är nästan så att inte ens kunskap kan hjälpa en när det gäller länkar. Det är en galen och dyr djungel.

Grafton och Fixoflex gillar detta.