• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är denna klocka prisvärd *Okunnig*

mille

Breitling
Hej!

Funderar på att köpa denna rackare; http://www.luxurywatches.se/public/pages/omega/21330424001001.html
Har letat mycket på blocket och hittar faktiskt ingen i denna kvalité för dess pris. Men säljaren i butiken påstår att nypris för klockan är 40 000:- men efter sökningar på nätet så hittar jag den inte, konstigt nog. Klockan såg f.ö helt oanvänd ut.

Men min fråga nu som okunnig är om den faktiskt är prisvärd? Vad tycker ni? Motivera gärna=))
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Saftigt pris, har ju tillverkats en lång tid även om den där är ny. Inte prisvärd enligt mig, finns på var och varannan handled, intresserad som ointresserad. I så fall tycker jag du ska kolla på nya modellen med keramisk vridning.
Omega_21230425003001_1.jpg


Eller en lite äldre som inte tillverkas längre, den snyggaste seamaster kronografen om du frågar mig.
k3086_2.jpg
 

morrism

Audemars
Nypris är inte 40k eftersom den inte går att köpa längre. Tycker du ska ha is i magen och botanisera ett tag bland olika märken och modeller.
 

mille

Breitling
Saftigt pris, har ju tillverkats en lång tid även om den där är ny. Inte prisvärd enligt mig, finns på var och varannan handled, intresserad som ointresserad. I så fall tycker jag du ska kolla på nya modellen med keramisk vridning.
Omega_21230425003001_1.jpg


Eller en lite äldre som inte tillverkas längre, den snyggaste seamaster kronografen om du frågar mig.
k3086_2.jpg

Jag tycker faktiskt att den klockan som jag länkade var snyggare än båda dom 2 som du länkade ovan.
Jag kan helhjärtat säga att jag inte sett så många kronografer. Betydligt mycket mer vanliga seamasters ute på stan idag.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag tycker faktiskt att den klockan som jag länkade var snyggare än båda dom 2 som du länkade ovan.
Jag kan helhjärtat säga att jag inte sett så många kronografer. Betydligt mycket mer vanliga seamasters ute på stan idag.
Då ska du självklart köpa den du tycker om mest. :)
Går dock att hitta billigare om man letar lite, lycka till och glöm inte en paketöppning sen!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker att den är riktigt snygg. Stör mig dock som fan på att vridringar helt uppenbart är felställd.

Att hänvisa till ett nypris ska antingen vara en modell som säljs just nu, eller vad den kostade "när det begav sig". I det senare fallet ett tämligen värdelöst mått då det inte säger någonting om nuvarande marknadsvärde.

Kolla på Chrono24 och försök få en internationell prisbild. Tänk dock på eventuell moms och frakt.

Det går alltid att pruta lite på beggade klockor som finns i lager hos handlare. Om du står med kortet i maskinen och är redo att köpa, dvs.

Lycka till!
 
Topp