• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det jag som köpare som gjort fel, eller han som säljare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J

Jimmy042

Guest
Tycker tråden börjar bli barnslig. @Jimmy042 får gärna skriva en sista kommentar och så får moderator @yonsson stänga tråden för ytterligare kommentarer.

Trist att du blev missnöjd med ditt köp, önskar dig dock en fortsatt trevlig helg. Vi kommer inte längre, jag har min ståndpunkt i detta, och du har din. Jag har gett anledning till varför jag inte swishar tillbaks, collarn har jag letat efter, hittar inte. Men givit dig flera tips på var du kan få tag i en ny. Jag hade kunnat ordna en, men helt ärligt känns det inte särskilt motiverande i detta läget, det förstår du säkert.
Nästa gång, hota inte med saker i PM, det var där det gick snett med mig.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Trist att du blev missnöjd med ditt köp, önskar dig dock en fortsatt trevlig helg. Vi kommer inte längre, jag har min ståndpunkt i detta, och du har din. Jag har gett anledning till varför jag inte swishar tillbaks, collarn har jag letat efter, hittar inte. Men givit dig flera tips på var du kan få tag i en ny. Jag hade kunnat ordna en, men helt ärligt känns det inte särskilt motiverande i detta läget, det förstår du säkert.
Nästa gång, hota inte med saker i PM, det var där det gick snett med mig.
VAR har jag hotat dig? Screenprinta och lägg upp det här är du snäll!
 
J

Jimmy042

Guest
Detta kan eventuellt vara den suraste affären som genomförts här på KS.
Seså @Jimmy042 ta och kamma till dig och swisha tbx 300kr plus kostnaden för en ny hylsa.
Köparen har betalt ett pris han var nöjd med, som han hade fått betala oavsett då jag hade ändrat annonsen ifall han inte köpt den direkt.
Möjligt att ni anser det vara fel, men så är det.

Angående hylsan, så absolut, jag borde kollat så den satt i, om jag vetat om att där skulle vara en. Men summan är korrekt.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Köparen har betalt ett pris han var nöjd med, som han hade fått betala oavsett då jag hade ändrat annonsen ifall han inte köpt den direkt.
Möjligt att ni anser det vara fel, men så är det.

Angående hylsan, så absolut, jag borde kollat så den satt i, om jag vetat om att där skulle vara en. Men summan är korrekt.
Du missar ju bollen fullständigt. Köparen har ju inte betalat ett pris som han är nöjd med och du har ju inte ändrat priset i annonsen?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Köparen har betalt ett pris han var nöjd med, som han hade fått betala oavsett då jag hade ändrat annonsen ifall han inte köpt den direkt.
Möjligt att ni anser det vara fel, men så är det.
Är du på riktigt? Swisha tbx 300kr plus kostnad för hylsan.

Att blotta sin ointelligens för 300kr är nog rekord i snålhet.
Grattis du vann tävlingen ÅRETS KLANTIGASTE SÄLJARE PÅ KS.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den där collarn är det enda felet jag gjort i detta, att inte kontrollerat länken. Men som jag skrev till köparen så har jag aldrig använt den själv. Och försökte hitta den åt honom, även att köpa en till han. Men snacka om att det intresset är borta med vinden i detta läget
Även om ditt intresse är borta med vinden så har du ett ansvar att fullfölja affären. Köparen har all anledning att tro att länken är ok eftersom du inte nämner något om det i annonsen och du har fått 300 kr för mycket. Det måste ni kunna lösa.
 
J

Jimmy042

Guest
Även om ditt intresse är borta med vinden så har du ett ansvar att fullfölja affären. Köparen har all anledning att tro att länken är ok eftersom du inte nämner något om det i annonsen och du har fått 300 kr för mycket. Det måste ni kunna lösa.

Angående länken, helt klart. Det är mitt ansvar att se till så allt medföljer, angående priset så är det korrekt, om inte för lågt..
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Angående länken, helt klart. Det är mitt ansvar att se till så allt medföljer, angående priset så är det korrekt, om inte för lågt..

Inte lättare bara ge tillbaka 300kr, han fixar en ny collar och allt är frid och fröjd. Måste ju vara enklast/smidigast etc. Och ändå ett för dig ett bra ekonomiskt förslag...

Personligen hade jag även reagerat om jag fick 300kr mer än vi gjorde upp och frågat varför? Det har faktiskt hänt mig att köparen Swishat fel (och då swishar man tillbaka).

Som sagt är allt detta verkligen värt några få hundra?
 
J

Jimmy042

Guest
Inte lättare bara ge tillbaka 300kr, han fixar en ny collar och allt är frid och fröjd. Måste ju vara enklast/smidigast etc.

Personligen hade jag även reagerat om jag fick 300kr mer än vi gjorde upp och frågat varför? Det har faktiskt hänt mig att köparen Swishat fel (och då swishar man tillbaka).

Som sagt är allt detta verkligen värt några få hundra?

Nej, han skrev och erbjöd 3800 efter att vi diskuterat pris på en eller två klockor. Han har swishat exakt det vi kom överrens om. Annars hade jag givetvis swishat tillbaks
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Nej, han skrev och erbjöd 3800 efter att vi diskuterat pris på en eller två klockor. Han har swishat exakt det vi kom överrens om. Annars hade jag givetvis swishat tillbaks
Varför skulle han erbjuda att betala mer än vad som ursprungligen stod i annonsen? Att du hade många intressenter och tänkte höja priset visste han ju inte om? Swisha tillbaka pengarna :)
 
J

Jimmy042

Guest
Och du upplyste honom att det var budgivning som gällde?
Det var ingen budgivning, däremot så hade jag höjt priset direkt om han inte köpt den. Pga det stora intresset och att priset uppenbarligen var för lågt satt. Köparen har själv sålt samma modell för 5000kr. Alltså var 3800 på tok för lågt egentligen.
 
J

Jimmy042

Guest
Varför skulle han erbjuda att betala mer än vad som ursprungligen stod i annonsen? Att du hade många intressenter och tänkte höja priset visste han ju inte om? Swisha tillbaka pengarna :)

Så, svart på vitt. Jag har inte tagit en krona mer än vad som erbjudits.
D62795BC-6348-45D3-A72A-3CEB22EF18B0.png
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp