• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det på riktigt, eller? Default Super Rare British Military Submariner

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sorry, här är bilder:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Om nu förbandet är så hemligt så är det ju omöjligt att verifiera klockan. Har för mig att jag sett liknande "issued"-klockor innan och det är nog som @Spencer66 skriver ovan. (I bästa fall)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Det finns väl Exp 1 också som är tilldelade på samma sätt. Att ett förband är hemligt innebär ju inte att man aldrig kan träda fram med namn när man slutat.
 

Simpatico

Rolex
Klockan är framtagen och erbjuden för medlemmarna i SRR, inte "issued" på något sätt.
Finns flera förband som har fått/själva tagit fram liknande erbjudande från både rolex och andra klockföretag.
Mina två ören här.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Inte helt ovanligt i MoD - medlemmar av olika förband/enheter låter köpa in ett antal ex av någon sportmodell (jag har sett en hel del olika Omega, Breitling och Rolex) som sen får någon form av märkning. Knappast tilldelad utrustning utan snarare ett raffigt gruppköp.
 

meo_swe

Audemars
Jag vet att UKSF kunnat köpa 16570 till ett bra pris med graverad bakboett med liknande papper. Så inte issued men köpt via MoD.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hmm...kan man alltså få Rolex att fixa ett speciellt cert med lite speciella papper för att man som grupp beställer, visserligen statssponsrat, men i alla fall?
Då infinner sig tanken genast på en KS Rolle...coolt att det skulle stå "Limited issue Klocksnack" på certifikatet!;):p
 
Topp