• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag lurad eller inte? Datejust 6917

Jens E

Omega
köpt detta ur till min fru. Följde med äkthetsintyg ifrån den italienska handlaren men man blir ändå fundersam.. vad säger ni proffs? Förutom det uppenbara att det är lite slitet i länk och liknande..

image1.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker tavlan ser fake ut, men fler får gärna kommentera det. Annars är den säkert ok.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Instämmer ang tavlan. Kan vara bilden, men Tycker att texten inte har samma "skärpa" som man brukar se. Dessutom lite för långt avstånd mellan bokstäverna. Tycker också att diamanternas infattning är lite kraftigare utförd.
 

Jens E

Omega
Skrev direkt till handlaren jag köpte av och fick svaret:

"Dial is aftermarket (custom) with diamond, Watch is from 1970's and Rolex didn't make diamond dial in that period
Only from 1985/90 Rolex make diamond dial
If you want I can send another Rolex dial (not diamond) of this period "

Detta skulle jag Själv kommat upp såklart inna. Jag köpte. Dock känns det konstigt att han ingenstans i sin annons på chrono24 nämner att det är så.

Tack för alla svar
 

Norrman

Cartier
okej :);) men då är det säker en genuin Rolex förutom AM (aftermarket ) tavlan, men kör på den tycker jag. För den andra rolex tavlan han kommer skicka är kanske också AM.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Skrev direkt till handlaren jag köpte av och fick svaret:

"Dial is aftermarket (custom) with diamond, Watch is from 1970's and Rolex didn't make diamond dial in that period
Only from 1985/90 Rolex make diamond dial
If you want I can send another Rolex dial (not diamond) of this period "

Detta skulle jag Själv kommat upp såklart inna. Jag köpte. Dock känns det konstigt att han ingenstans i sin annons på chrono24 nämner att det är så.

Tack för alla svar
Man kan tycka att det borde nämnts. Vet inte om jag tycker att erbjudandet om att få annan tavla är så attraktivt. Beror ju på vad du betalat
 
P

Philippe Stern

Guest
"Är jag lurad eller inte?" Svår fråga. Jag skulle nog säga att du lurat dig själv. Men ingen fara på taket. Det är ju en fin klocka. Lite upphottad bara.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Skrev direkt till handlaren jag köpte av och fick svaret:

"Dial is aftermarket (custom) with diamond, Watch is from 1970's and Rolex didn't make diamond dial in that period
Only from 1985/90 Rolex make diamond dial
If you want I can send another Rolex dial (not diamond) of this period "

Detta skulle jag Själv kommat upp såklart inna. Jag köpte. Dock känns det konstigt att han ingenstans i sin annons på chrono24 nämner att det är så.

Tack för alla svar
Ta chansen att få en äkta Rolextavla om nu handlaren erbjuder det!
 

ScubaKing

Audemars
Jag har sett en liknande som "Parkers Jewellers" sålde i England. Om jag inte minns helt fel så stod det att diamanterna var aftermarket och inte Rolex. Som du ser på bilden nedan så är infästningen mycket grövre än vad Rolex själva skulle göra. Det ser för grovhugget ut helt enkelt.
Men på den tavlan (se nedan) var texten tätare tycker jag. Så min gissning är att urtavlan i alla fall inte är korrekt alls på din. Om urtavlan inte är korrekt kan det vara mer som är fel. Jag skulle häva köpet.

6742610b.gif


Untitled.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Behåll klockan och se till att du får behålla även tavlan, även om handlaren skickar en ny. Då är det en ok deal. Dock är jag alltid tveksam till AM-tavlor - personligen skulle jag inte vilja ha det men det är upp till var och en.
 

Jens E

Omega
Behåll klockan och se till att du får behålla även tavlan, även om handlaren skickar en ny. Då är det en ok deal. Dock är jag alltid tveksam till AM-tavlor - personligen skulle jag inte vilja ha det men det är upp till var och en.

Det är så det kommer att bli.

Jag har pratat med säljaren och han kommer skicka en 100% original tavla till mig i början på nästa vecka. Har även pratat med svensk AD Och kommer skicka klockan till dem för koll o svenskt äkthets intyg (detta får jag själv bekosta då det är jag som vill ha det). Om den svenska AD ej vill utfärda äkthets intyg kommer jag få pengarna tillbaka ifrån säljaren.

Han var väldigt öppen med att det var en aftermarket tavla när jag frågade. Så visst tycker man han borde skrivit det i annons men jag lurade mig själv.. men det rättar nog upp sig tillsist!

Tack för alla svar!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är så det kommer att bli.

Jag har pratat med säljaren och han kommer skicka en 100% original tavla till mig i början på nästa vecka. Har även pratat med svensk AD Och kommer skicka klockan till dem för koll o svenskt äkthets intyg (detta får jag själv bekosta då det är jag som vill ha det). Om den svenska AD ej vill utfärda äkthets intyg kommer jag få pengarna tillbaka ifrån säljaren.

Han var väldigt öppen med att det var en aftermarket tavla när jag frågade. Så visst tycker man han borde skrivit det i annons men jag lurade mig själv.. men det rättar nog upp sig tillsist!

Tack för alla svar!
Då är handlaren ändå rätt mån om sitt anseende ändå. Bra, men märkligt att det inte stod någonting om Aftermarket i annonsen.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är så det kommer att bli.

Jag har pratat med säljaren och han kommer skicka en 100% original tavla till mig i början på nästa vecka. Har även pratat med svensk AD Och kommer skicka klockan till dem för koll o svenskt äkthets intyg (detta får jag själv bekosta då det är jag som vill ha det). Om den svenska AD ej vill utfärda äkthets intyg kommer jag få pengarna tillbaka ifrån säljaren.

Han var väldigt öppen med att det var en aftermarket tavla när jag frågade. Så visst tycker man han borde skrivit det i annons men jag lurade mig själv.. men det rättar nog upp sig tillsist!

Tack för alla svar!
Det låter fair och som en bra lösning för alla inblandade.
 
Topp