Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ålder!?....när ingen annan vet

Diskussion i 'Diskussion' startad av jergander76, 9 juni 2016.

Taggar:
  1. jergander76
    Trådstartare

jergander76 Torpare

Hej. Äntligen hittar jag ett forum där alla mina frågor omkring klockor kanske kan besvaras. Jag är ganska ny på klockor överlag men älskat använda dom.

Jag har flera klockor som är ärvda eller/och som är någon gång köpta. Flera av dessa vet jag inte mycket om och sökt febrilt efter på nätet för att få veta mer. Men ingenting som ger mej kött på benen om tex ålder,material osv osv.
    Önskar kunna få lite svar här på forumet och är tacksam för allt, men kan tyvärr inte ge så mycket tillbaka
    Gör jag detta på rätt sätt nu måne? kan jag lägga upp klockor imellanåt?

Vilken ålder är det på dessa klockor som jag bifogar igentligen?
    Tissot Seastar är ju mekanisk, som man drar upp. En stilren klocka med inte mycket text eller annat, hur gammal är den då?
    Den andra klockan Citizen Crystron vet jag inte heller åldern på?

Ursäkta dåliga frågor

Bifogade filer:

2. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Finns inga dåliga frågor, bara dåliga svar. Har tyvärr inga bra svar på dina frågor men vi får hoppas någon annan kan mer :). Välkommen till KS

jergander76 och Affe gillar detta.
  3. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Håller med JohnDoe om det han säger, så fråga på du! Litet tips är att du även ställer denna fråga i vintagetråden, kanske får mer respons, men om jag skulle dra på en gissning, så skulle jag säga att Citizenklockan ser 70-tal ut, medans Tissotklockan ser 60-tal ut, har säkert fel här, men det finns säkert någon som kan rätta mig här på forumet...

jergander76 gillar detta.
  4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Har för mig att tissot seastar av din modell är modell som tillverkades under många år från sent 50 tal o framåt. Håller med om att den ser lite 60 tal ut. Man måste kolla serienr för att få bättre koll på tillverkningsår. Citizen är svårare, de har ju gjort "ziljoner" kvartsur i en stor mängd modeller. Vet inte om det finns några bra serienr tabeller för dem.

5. nissehult

nissehult Friends of KS

6. jergander76
    Trådstartare

jergander76 Torpare

Tack hjärtligt för samtliga svar, kollar serienummer men den ligger som ni säger därmellan 50talet och uppåt
    Nu kommer nästa klurighet...eller inte
    Som jag tidigare nämnde fick jag ju en massa klockor och här är en till jag knappt hittar nåt om, vad är denna? har ni sett den för? och var kan jag hitta mer information om tillverkningsår, material osv osv. Kankse bara billigt skräp?Bilden hittade jag i alla fall
    110a79df1d2f3eba05ceb59f37068207.jpg

7. jergander76
    Trådstartare

jergander76 Torpare

Tack så hjärtligt

8. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Den var lite svårare @jergander76, har aldrig hört talas om märket tyvärr, men med tanke på designen beträffande TIMING klockan så tycker jag att den känns 80-tal.

9. jergander76
    Trådstartare

jergander76 Torpare

Tack för svar

Affe gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield