• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åldrad Lume på SubC?...

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker det är kul att alla så gärna vill komma fram till att de faktiskt gulnat lite och att det så kommer bli på subC om några år.

Såg nyligen bild på en 16610 dom fått fin patina på index. Såg riktigt fräckt ut...
Tycker det ser sådär ut med patina på index med vitguldskant...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som någon skrev tidigare så kan man nog räkna med att alla officiella nätbilder nog fått en omgång i PS...
Sen måste du ju lägga din klocka långt in i garderoben en vecka eller två innan du tar bilden. Måste ju "ladda ur" lumen till Max för att inte få ngn skiftning pga den.. Gör om gör rätt!
Sen måste du vara jävligt snabb på slutarknappen så lumen inte hinner ladda när den "kommit ut ur garderoben"..
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag tycker färgen skiftar mellan beige och gråaktig beroende på hur laddad den är. Sen är det ju svårt att se mot svart tavla men mot vit är det lättare, se t.ex. medan. Sen att det ser supervitt ut på vissa produktbilder tycker jag luktar retusch.

5QEbtkB.jpg

Som du säger är det alltid svårt att jämföra vitt på vit kontra svart bakgrund.
Som den här bilden, A och B har samma gråskala.

Grey_square_optical_illusion.PNG
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det första jag reagerade på var att lumen på min 116610ln var något gulare än den 116610lv som jag rockat. 116610ln blev uttagen juni 2012, 116610ln uttagen feb 2013.

Detta var innan denna tråd uppdagades.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Även om Rolex har arbetat för att minimera ålderstecknen på tex SubC så har jag svårt att tro att det inte kommer finnas synliga tecken på åldrande på SubC om säg 50 år. Frågan är väl bara vad som åldras och hur... Blir det lysmassan, vridringen, tavlan eller något annat? Tiden får väl visa helt enklet!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vet att tagits upp tidigare och det sägs att lumen INTE kommer åldras på dom nya Subbarna, jag har i ärlighetens namn tyckt att mina ser liiiiite cremefärgade (eller iallfall inte helt vita ut) ut på senare tid men inte tänkt mer på det, kanske inbillning, ljus eller något men känslar har funnits där, idag var jag på jobbet och pratade med Adl_Sthlm och han sa helt plötsligt att han tyckte dom ser lite gulnade ut, vet att det är svårt att avgöra om man inte jämför med en helt ny sida vid sida, men har en fråga till er med SubC (Min är en riktigt tidig rackare, en V-Serie och inte random, OM det nu kan spela in?)

Tycker att visare och index ser liiite gulnade ut, men inte pluppen som är vitare, så ni med SubC är era index och visare samma vita färg som Rolexkronan och texten på tavlan, eller gulare, mina ÄR helt klart gulare tycker jag iallafall..

Här är en bild på min, svårt att se men jämför mot texten och kronan på tavlan
BF3A0D5C-CE11-40AB-87DB-29F2294BDA20_zpsaffzw5zd.jpg


Mot bilder på nätet...
DSCN2205.jpg


IMG_0010.jpg


SubCDial.jpg


1166103oclock.jpg


Så, hur ser era SubC ut?

Du är nått på spåren MK.
Här är min från 2011.

image.jpg
 
Topp