• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets roligaste klockvecka och nyheter 2021. Samlingstråd.

Clemons

Rolex
2-Faktor
1617797950258.png


Bästa ifrån Tudor!

Vad är ändrat på den, i jämförelse med den förra chronon?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kul att det så olika känslor om släppen iår :)

För mig är 126710 på oyster typ det bästa som hänt. 36mm modern explorer har jag önskat mig så länge jag kan minnas och nya medium pilot är ju fantastisk. Blir att rensa garaget och samla tomburkar, här ska handlas klockor (eller iaf ställas på väntelistor)

1617801411280.png
 

iap

Breitling
Finns det ett schema över när de olika märkena håller sina presentationerna, har snabbgooglat men hitta inget.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Citerar mig själv och konstaterar att:

1) IWC finally gör flygare 100m WR
2) 21mm strap verkligen håller på att ta över världen
3) IWC forstätter med quickchange straps

Riktigt bra
1617803085401.png


Kul att det så olika känslor om släppen iår :)

För mig är 126710 på oyster typ det bästa som hänt. 36mm modern explorer har jag önskat mig så länge jag kan minnas och nya medium pilot är ju fantastisk. Blir att rensa garaget och samla tomburkar, här ska handlas klockor (eller iaf ställas på väntelistor)

1617801411280.png
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
124270 var ju faktiskt ett roligt och ytterst oväntat släpp (åtminstone från mitt håll). De kunde ju skippat två-tonsversionen... men det råder ju inte köptvång så det spelar ju inte någon större roll ;)
 

David71

Rolex
2-Faktor
Ja, men om man nu släpper en i silver som alternativ till guld vill man nog hålla priset nere

Jo, troligen är det så. Lite synd bara för oss som gillar dykare på länk. Nu är just BB58ans länk inget vidare ändå så kanske lika så bra.
Ingen aning om vad en länk skulle kosta men att silvervarianten bara är 9.400 kr dyrare än motsvarande stålmodell förvånade mig lite :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ingen aning om vad en länk skulle kosta men att silvervarianten bara är 9.400 kr dyrare än motsvarande stålmodell förvånade mig lite :)
Skulle vara intressant att räkna ut... om någon har en stållänk att väga (stål 7,8 densitet, silver 10,5) så kan man ju höfta vad en i silver skulle väga. Silverpriset
ligger på ca 7kr/g i rå material medans stål ligger på ca 0,015kr/g. Översätter man dom värdena ifrån vad en stål länk kostar att tillverka med påslag mot kund lär en silverlänk vara ganska saftig i pris både att tillverka och mot kund. Vad kostar en guldlänk till en DD?
 
Topp