• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklocka

Bob08

Breitling
Behöver hjälp med förslag på årsklocka (1974)eftersom jag verkar ha snöat in totalt på rolex och speedys.
överväger ytterligare en speedy till samlingen se bild men behöver som sagt hjälp att få upp ögonen för andra trevliga ur.
image.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Rolex 5513 är ju härlig eller en Tudor Flinga.

Edit: men du vill ju ha tips om andra klockor. Heuer Autavia och Monza gjorde coola klockor 1974. Carreran blev lite för svulstig för min smak.
 

Bob08

Breitling
Budgetmässigt så upp till 50k

Vart och klämt på en DD men 36 mm funkar inte till dasslocken till händer.(mental tröskel mest tror jag).
Huern med röda visare tände ett habegär.
 

GurraG

Cartier
Prefekt tråd eftersom jag också är sugen på en årsklocka från just '74. Dessutom har jag också fastnat på just Speedmaster eller GMT Master. Men Carreran är ju extremt skön 70-talskänsla på. Hade kunnat tänka mig en El Primero men har inte sett nå't jag tycker är snyggt från den tidsperioden...
 

Erik Z

Omega
Hm . Var sugen på att fixa en Speedmaster från "mitt" år, 1973 - men det verkar som om de hade lite keff design på dom just då....
speedmaster123_02264_1.jpg
 
Topp