• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återkommande sug? >>>

Ako

Rolex
2-Faktor
Omega stardust
Sea dweller med målade index / matt tavla
En sport Rolex i helguld på länk
 

Fourvière

Breitling
Sugen på allt. Är det fel?

Nåväl - VC overseas automatic med läderband. Ända sedan jag var i Geneve i höstas och fick prova i deras butik. Kärlek. Men så gick man och köpte en ny 116610LN istället. Suktandet är halva nöjet!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
UN
I modern tid har de gjort många modeller som är direkt osmakliga men samtidigt har de också producerat makalösa modeller.
För mig har det alltid funnits en viss mystik över dem.
Bilderna har jag stulit.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

F-L-P

Panerai
Återkommer konstant till IWC Ingy... Skrev i ändra på en känd klocka att jag ville ha nya med gamla tavlan. kanske lika bra att den inte finns. har inte råd att köpa den och inte tid att vara besatt...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Oj, då ska vi se!
Seiko GS, Sinn 103, 104, 144, 240, 556i, 757, 857, Tudor sub 60-70 tal, Pelagos, Rolex Explorer 216570 vit, Seadweller 16660 och 16600, Panerai, Magrette, Stowa, bronsklockor. jag har säkert glömt flera! :)
 

Sond

Patek
AP och GS. AP har något i sig och en modern GS skulle jag vilja ha. Om vi nu pratar tillverkare att spana efter. För nästa köp lär säker bli en Rolex... Hur hamnade jag i Rolexträsket..?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
AP och GS. AP har något i sig och en modern GS skulle jag vilja ha. Om vi nu pratar tillverkare att spana efter. För nästa köp lär säker bli en Rolex... Hur hamnade jag i Rolexträsket..?
Ja, vad hände?
Från att vara anti Rolex till att snart vara ägare till 3 stycken. Hm.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Det är halva nöjet att längta! Det ordnar sig nog på (lång) sikt ;)

Själv kikar jag på datejust eller day-date.....både nytt och vintage.......måste snart ha en:D
 
D

Deleted member 1154

Guest
Sinn , är ruskigt sugen på en Sinn med länk, tycker deras länkar är en klass för sig... Kanske en 358 vore skoj på sikt... Surfar runt, hittar/tittar och tröttnar :)

Annars är jag inne på billigare mögel just nu, försöka hitta nåt i 38mm + storlek för under 1000kr på ebay...
 

Joe

Omega
Jag är sugen på en super fint DJ med silver tavla smooth bezel och en oysterband, men snart ska hamnar den på handleden!
Så ska den vara och ingen annat :) :) :)

DSC02890.jpg
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
IWC och Breitling gör flera modeller som är lockande. Tittar på den nya ingenjören då och då. Från Breitling kan jag tänka mig ALLT!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Glashütte original. Skulle gärna ha en Seventies Panorama Date i blå/lila någon dag. Tycker generellt det är kul att surfa på tyska märken... alltid lär man sig något nytt ;)
 
Topp