• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

är det safe att handla från en top rated ebayer?

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Goddag!

vad är skillnaden mellan att handla från en ebayer och en top rated?
jag är ute efter en SMP och man vill gärna köpa från någon man kan lita på!
man vill inte betala 10-12 tusen och sen inte få den varan man var lovad att få!

MVH
Mr Myagi
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det blir väldigt mycket SMP 2531.80 för pengarna om du ska betala tolv glada laxar exkl. frakt, moms, försäkring och/eller tull.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
JakobZ skrev:
Det blir väldigt mycket SMP 2531.80 för pengarna om du ska betala tolv glada laxar exkl. frakt, moms, försäkring och/eller tull.


everybody keeps saying that men vart finns de haha :p har finkammat internet efter ett riktigt bra ex, hittar inga!
har inte du en till salu :p? haha
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ser inga anledningar att misstro en etablerad ebay-säljare. Knappast värt sabba sin status för en klocka. Jag säger köp
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Anta att växlingskursen är 6,5 (Lite i överkant dock)

Priset är 1885 usd, 12 253 kronor.
Frakten är 30 usd, 195 kronor
Tull (osäkert, men kanske 3-400)

Inklusive moms blir totala summan 15 316 kronor. Exklusive ev. försäkring. Och då är redan tolv lax för mycket, även om det är ett fint ex.

Ett tips är att ligga lågt och avvakta tills ett bra exemplar dyker upp.
 

Rivalen

Rolex
ebay.co.uk och ebay.de? nFinns det inget där? Inom EU = inga moms/tull bekymmer.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from...sc=Omega+Seamaster+Proffessional+300+m&_rdc=1

Edit: Står i 10500:- nu med 3,5 timmar kvar. Blå tavla full set. Köparen ser OK ut på papperet. Dock ingen Paypal utan banköverföring. Rätt ref om jag förstod rätt. Kanske ett alternativ? Transportpriset ser lågt ut så kolla hur transporten är försäkrad.

http://www.ebay.de/itm/Omega-Seamas...soires_Uhren_Armbanduhren&hash=item27d0454af4
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Rivalen skrev:
ebay.co.uk och ebay.de? nFinns det inget där? Inom EU = inga moms/tull bekymmer.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from...sc=Omega+Seamaster+Proffessional+300+m&_rdc=1

Edit: Står i 10500:- nu med 3,5 timmar kvar. Blå tavla full set. Köparen ser OK ut på papperet. Dock ingen Paypal utan banköverföring. Rätt ref om jag förstod rätt. Kanske ett alternativ?

http://www.ebay.de/itm/Omega-Seamas...soires_Uhren_Armbanduhren&hash=item27d0454af4



den sista du skickade verkade va bra, den ser riktigt bra ut ialf! mailade om det går att skicka pengarna via paypal, det är ju trots allt säkrare?!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
JakobZ skrev:
Anta att växlingskursen är 6,5 (Lite i överkant dock)

Priset är 1885 usd, 12 253 kronor.
Frakten är 30 usd, 195 kronor
Tull (osäkert, men kanske 3-400)

Inklusive moms blir totala summan 15 316 kronor. Exklusive ev. försäkring. Och då är redan tolv lax för mycket, även om det är ett fint ex.

Ett tips är att ligga lågt och avvakta tills ett bra exemplar dyker upp.

det blir ju en hel del detta, fan har inte råd!
 

Rivalen

Rolex
Jag har ingen erfarenhet av PayPals aktivitet om affärer går fel. Läs hans betyg för att se om han handlar mycket med klockor och se till att få en fullt försäkrad leverans om du budar och vinner. Han inbjuder till att ringa.

Apropå din inledande fråga så har det missat lite med en 4000affärer/100%-säljare en gång för mig, inte grundlurad, men skapligt felinformerad vart jag. Övriga ca 10 ebay affärer har varit prickfritt.

Edit: Jag kollade och han säljer upptill Daytona och allt däremellan så jag skulle inte vara rädd för att handla av en sådan säljare, men det är ju bara som jag tänker.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Rivalen skrev:
Jag har ingen erfarenhet av PayPals aktivitet om affärer går fel. Läs hans betyg för att se om han handlar mycket med klockor och se till att få en fullt försäkrad leverans om du budar och vinner. Han inbjuder till att ringa.

Apropå din inledande fråga så har det missat lite med en 4000affärer/100%-säljare en gång för mig, inte grundlurad, men skapligt felinformerad vart jag. Övriga ca 10 ebay affärer har varit prickfritt.

Edit: Jag kollade och han säljer upptill Daytona och allt däremellan så jag skulle inte vara rädd för att handla av en sådan säljare, men det är ju bara som jag tänker.


har haft lite mail kontakt med honom, han verkar trovärdig men frågan är om man ska överföra 10 lax till ett konto utanför paypal det är det alla har varnat mig ifrån när jag frågade om ebay!
 

Rivalen

Rolex
Jag har köpt med banköverföring 3 ggr, nu senast betalade jag till Amsterdam och fick leverans från Ohio till NYC, men han hade också bra referenser 5000/100%, men 70/100% har också funkat.

Men jag känner nästan att jag puttar på dig lite att buda och ta lite risk - för en viss risk är det ju alltid. Största risken som jag ser det är att lev skall vara rätt försäkrad och hur håller den tiden? Åker du på en service direkt? 8år - hur ser servicehistoriken ut? Han säger att den kommer ur hans samling, så han borde veta om/när den är servad/servicebehov. Det skall ju vara full set - "Tillbehör: allt som man får när man köper nytt".
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Rivalen skrev:
Jag har köpt med banköverföring 3 ggr, nu senast betalade jag till Amsterdam och fick leverans från Ohio till NYC, men han hade också bra referenser.

Men jag känner nästan att jag puttar på dig lite att buda och ta lite risk - för en viss risk är det ju alltid. Största risken som jag ser det är att lev skall vara rätt försäkrad och hur håller den tiden? Åker du på en service direkt? 8år - hur ser servicehistoriken ut? Han säger att den kommer ur hans samling, så han borde veta om/när den är servad/servicebehov. Det skall ju vara full set - "Tillbehör: allt som man får när man köper nytt".


Största risken är att man inte får klockan tycker jag, att åka på en service är ju inte det största problemet. Eftersom det är min första "dyra" klocka så vill jag gärna ha den med box/papper, service kan jag alltid göra senare om den inte är det redan, jag känner en urmakare och kommer få det relativt billigt.
 

Rivalen

Rolex
Risken att få en sten eller en fake finns vid all förskottsbetalning och distansleverans så det är en "köpa säljaren" frågeställning som det alltid är i alla lägen.

Då återstår facetoface affärer. Förutsatt att man själv kan avgöra äkthet annars måste man in via AD.

Gör du detta och vill play it as safe as possible så filma paketöppningen på ett sådant sätt att det i bästa fall kan användas som bevis eller alternativt kan stärka din trovärdighet om du hävdar att du blivit lurad.

Avstå kan vara klokt.

Edit: Den gick för EUR 1470:- till en köpare som gjort 203 ebay-affärer.
 
Topp