• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Derix

Patek
2-Faktor
IMG_20201211_204256-01.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Går verkligen i väntans tider! Beställde en flatlink från uncle seiko den 11nov. När jag spårar paketet så har det stått still sen 21nov, iaf uppdateringen sen vet jag inget mer. Kunde ta upp till 30 dagar men verkar bli längre :sorry:
Screenshot_20201212_114818_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Har knappt använt speedyn sen beställningen då jag verkligen vill byta band på den, men nu gick det inte längre! Fan va bra den är😍
IMG_20201212_114656.jpg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Går verkligen i väntans tider! Beställde en flatlink från uncle seiko den 11nov. När jag spårar paketet så har det stått still sen 21nov, iaf uppdateringen sen vet jag inget mer. Kunde ta upp till 30 dagar men verkar bli längre :sorry:
Screenshot_20201212_114818_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Har knappt använt speedyn sen beställningen då jag verkligen vill byta band på den, men nu gick det inte längre! Fan va bra den är😍
IMG_20201212_114656.jpg
Sådär var statusen på mitt JB Komfit väldigt länge och sedan bara: Pof! Så var det i Sverige - så förhoppningsvis är ditt band nära :D
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

gushen

Omega
Vad anser ni är rätt val vid köp en en ny speedmaster, safir eller hesalit? Mvh
Själv körde jag på safir.
Jag velade ett tag mest på grund av att hesalit brukar vara det som föredras generellt pga utseende och likhet med "orginal" Speedyn. Jag tänker behålla klockan så andrahandsvärde är ingen stor del i ekvationen. Att den är så lik sin historiska föregångare som möjligt är inte viktigt för mig då ingen av dem ändå är "orginalet"

När jag till slut landade i mitt beslut blev det ändå Safir och det berodde på att jag värdesatte safirbaksidan med möjligheten att se det trevliga urverket samt resistensen mot repor i glaset på framsidan. Kort sagt valde jag varianten som tilltalade just mig mest och jag är helt tillfreds med mitt beslut. Men du kan inte göra fel vilken av modellerna du än väljer :happyhappy:
 

gushen

Omega
Okej! Är inte safirglaset AR behandlat? Då blir det ju repor oavsett tidsnog. Och hesalit är väl enklare att polera?
Vad jag förstår ska AR behandlingen sitta på insidan och det verkar även så enligt Omegas hemsida: Saphire sandwich
Men det är mycket möjligt att det ändå kan bli repigt i slutändan dock är mitt i alla fall som nytt efter drygt 4 år och jag har inte hört att repor ska vara något stort problem. :)

Det är dock fullt möjligt att polera hesaliten som du säger och det är möjligt att repor bara är ett problem på internet.
 

flairr

Omega
Grymt då blir de safir! På min seamaster har dom lagt AR på både insida och utsida vilket i min värld är idiotiskt då de lätt uppstår repor och förstör lite av grejjen med safirglas.
 

gushen

Omega
Grymt då blir de safir! På min seamaster har dom lagt AR på både insida och utsida vilket i min värld är idiotiskt då de lätt uppstår repor och förstör lite av grejjen med safirglas.
Ok :) Detta kanske någon riktig expert ska verifiera om det är en viktig punkt. Jag bara utgick ifrån minnet och det som stod i länken men många här har betydligt mer kunskap än jag har i det här ämnet!
 

Axlpe

Breitling
Hej,

jag är sugen på att unna mig en Speedmaster till jul. Generellt gillar jag klockor som inte är stora på armen och har därför fastnat för reduced. Den här varianten jag såg på Chrono24 ser väldigt tilltalande ut.


Någon som har erfarenhet av modellen och/eller tips till en oerfaren Speedy-nyfiken?

//🎅🏼
 

Bilagor

  • DBBFC3AA-0BCD-4A2C-ADE0-F1C8F877DD4D.jpeg
    DBBFC3AA-0BCD-4A2C-ADE0-F1C8F877DD4D.jpeg
    59.2 KB · Visningar: 17

DrKlocka

Audemars
Hej,

jag är sugen på att unna mig en Speedmaster till jul. Generellt gillar jag klockor som inte är stora på armen och har därför fastnat för reduced. Den här varianten jag såg på Chrono24 ser väldigt tilltalande ut.


Någon som har erfarenhet av modellen och/eller tips till en oerfaren Speedy-nyfiken?

//🎅🏼
Jodå inget fel på reduced. Men priset på den du länkade var högt.

IMG_20201214_154117.jpg
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Hej,

jag är sugen på att unna mig en Speedmaster till jul. Generellt gillar jag klockor som inte är stora på armen och har därför fastnat för reduced. Den här varianten jag såg på Chrono24 ser väldigt tilltalande ut.


Någon som har erfarenhet av modellen och/eller tips till en oerfaren Speedy-nyfiken?

//🎅🏼
Är väldigt nöjd med min reduced som jag köpte via Chrono24. Som @JohanSA skrev så är väl priset lite högt på den du länkade. Släng iväg ett PM om du har några funderingar 😊
 
Topp