• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Idag kom bästa polarens 40-års present.
Böt armbandet till ett original Omega svart krokodil. Helt vansinnigt snygg blev den. Slår ju länken alla dagar i veckan.
1465930211087399143579.jpg
1465930246322-398648673.jpg
1465930211087399143579.jpg

Varför så lite bilder på denna skönhet med svart croc? Hårdaste versionen imo.
Du är en snäll vän!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Idag kom bästa polarens 40-års present.
Böt armbandet till ett original Omega svart krokodil. Helt vansinnigt snygg blev den. Slår ju länken alla dagar i veckan.
1465930211087399143579.jpg
1465930246322-398648673.jpg
1465930211087399143579.jpg

Varför så lite bilder på denna skönhet med svart croc? Hårdaste versionen imo.
Du är en bra vän!

Jag kör med svart croc. Eller vetetusan om det inte var alligator. Kanske potato vilket som.
 

Patrik72

Cartier
Bjuder på detta foto taget ur boken Moonwatch Only. Ni har säkert alla redan läst om testerna Nasa gjorde, men det skadar nog inte att påminna sig själv ibland att Speedyn faktiskt inte är så ömtålig. Lider med Zalath då hans olyckshändelse i mina ögon inte borde ha gjort annat än ett jack!

IMG_8487.JPG
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Kronan på min 3570.50 är svår att få ut och det går ganska trögt när jag ska ställa tiden. Ska det vara så eller verkar det som att klockan är i behov av service? Den är från 2009 och har okänd servicehistorik. Den håller tiden bra

Är detta åtgärdat? Eftersom den nu är ute till försäljning och det inte omnämns i annonsen =)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Med risk för att göra bort mig och utan att ha provat, undrar jag om Speedmaster 38 mm i svart med svart läder verkligen är en damklocka? Jag har bara sett den på bild och den verkar kunna vara en snygg klocka för män. Synpunkter? Jag tyckte den var snygg med en vettig prislapp. Ser den inte ut som en väldigt snygg herrklocka?
D563F707-CF75-4A9D-B530-5022C18C2A94.jpg
 
Senast ändrad:

Knypplarn

Cartier
Min Speedy går inte alls bra längre, misstänker att den behöver åka på spa. Finns det några prisvärda alternativ i Stockholm eller är det bara slanta upp för en AD-service?
 

Icaras

Rolex
Min Speedy går inte alls bra längre, misstänker att den behöver åka på spa. Finns det några prisvärda alternativ i Stockholm eller är det bara slanta upp för en AD-service?
Finns väl även lite prisspann på ADs. Värt att höra med ett gäng och se vem som har billigast standardservice. Vissa inkluderar t.ex polering (några kan man välja bort och få service billigare) och andra har drt som tillval med en extra kostnad.
 
Topp