• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tuff

Panerai
2-Faktor
För en oinvigd, fördelar hesalite vs sapphire?
Kortfattat,

Hesalite är plast och ger en "varmare" vintage feel till klockan och är mjukt så repas lätt men kan då också poleras.
Solid baksida så man kan inte se verket. Tryckt logo och borstad länk.

Safir är väldigt hårt, repas inte men har en lite mer "boxy" karaktär vilket gör att ljuset bryts lite annorlunda. Risk att det spricker dock om man har riktig otur.
Ha även safir på baksidan så man kan se det väldigt vackra 3861-verket. Klockan har även idag applicerad logo i metal och polerade delar på länken.
 

RobHK

Cartier
Kortfattat,

Hesalite är plast och ger en "varmare" vintage feel till klockan och är mjukt så repas lätt men kan då också poleras.
Solid baksida så man kan inte se verket. Tryckt logo och borstad länk.

Safir är väldigt hårt, repas inte men har en lite mer "boxy" karaktär vilket gör att ljuset bryts lite annorlunda. Risk att det spricker dock om man har riktig otur.
Ha även safir på baksidan så man kan se det väldigt vackra 3861-verket. Klockan har även idag applicerad logo i metal och polerade delar på länken.
Svårt val helt enkelt, särskilt då länken är något annorlunda också!
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Hur resonera du när du valde, vad fick det att väga över?
Stod med båda i händerna och tog den som kändes bäst just då! Det är väldigt svårt, vissa anser att en speedmaster inte är en speedmaster om den inte har hesalite, medan andra anser att safir är det moderna materialet som är "bättre". Vill man se urverket är det en no brainer förutsatt att man inte vill gå för begagnat.

Vissa anser att ska man ha den varje dag och ogillar repor är Safir vägen att gå. Men samtidigt vet jag att klockor med plastglas fungerar lika bra för det beroende på vad man gör! Just med nya 3861 verkar safir vara mer populär utanför just här på KS vad jag kan se, vad nu det betyder.....
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Inleder dagen med månklocka 🚀🌕😎
75C0CB07-5A5D-4CD5-AB04-586B87560643.jpeg
 

Ortiz

Breitling
2-Faktor
Där ligger den, samlar inte damm för den ligger i en ask men den ligger där. Inte en repa inte en swirl, as good as new.. pannan slits däremot mer, för den har en svårslagen känsla på armen. Speedyn är fin ändå. image.jpg
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Måste bara höra, fick du en komplett speedmaster med låda, ifyllda cert osv?
Hörde ett rykte att liknande hänt andra återförsäljare där Omega sagt upp kontakten där de inte fick sälja dem med ifyllda garantikort men "kastade" iväg dem för vrakpriser.
Låter konstigt!
 

Willur

Cartier
Måste bara höra, fick du en komplett speedmaster med låda, ifyllda cert osv?
Hörde ett rykte att liknande hänt andra återförsäljare där Omega sagt upp kontakten där de inte fick sälja dem med ifyllda garantikort men "kastade" iväg dem för vrakpriser.
Låter konstigt!
Jadå, inga konstigheter. Full set, stämplat garantikort, osv. Dom kommer att vara AD ett bra tag till, enligt ägaren.

1656613141029.png
 
Senast ändrad:
Köpte min Speedmaster av senaste modellen i höstas här på KS med ambitionen att köpa ett läder/mocka/whatever strap och sätta på.

Har inte hänt så mkt...:eek:

Jag är helt väck, kan ni hjälpa mig med lite länkar till bra ställen där jag kan köpa något vettigt? Ser att Omega har i läder men de kostar ju runt 6-7000 kr. Är det fö 20 mm som är bredden att gå på?

Tack på förhand.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Köpte min Speedmaster av senaste modellen i höstas här på KS med ambitionen att köpa ett läder/mocka/whatever strap och sätta på.

Har inte hänt så mkt...:eek:

Jag är helt väck, kan ni hjälpa mig med lite länkar till bra ställen där jag kan köpa något vettigt? Ser att Omega har i läder men de kostar ju runt 6-7000 kr. Är det fö 20 mm som är bredden att gå på?

Tack på förhand.

 

Heinz

Cartier

Molequin är en Favorit 👍
Lägger Till Bulang and sons och Veblenist också.



Orkar man vänta brukar man kunna få en bra deal till black friday hos samtliga av dessa 😊
 

PerK

Omega
Köpte min Speedmaster av senaste modellen i höstas här på KS med ambitionen att köpa ett läder/mocka/whatever strap och sätta på.

Har inte hänt så mkt...:eek:

Jag är helt väck, kan ni hjälpa mig med lite länkar till bra ställen där jag kan köpa något vettigt? Ser att Omega har i läder men de kostar ju runt 6-7000 kr. Är det fö 20 mm som är bredden att gå på?

Tack på förhand.
Köpte precis lite läder från Waccex.de har humana priser och gratis frakt.
jag köpte BOB Marino Alligator Deployment Strap for Omega med viklås
 

Bilagor

  • speedy1.jpg
    speedy1.jpg
    342.1 KB · Visningar: 14
  • DSC_0013.jpeg
    DSC_0013.jpeg
    301.4 KB · Visningar: 13
Topp