• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Finns inte så många tavlor egentligen, särskilt inte om man räknar bort de första referenserna.

Om du inte redan checkat:
http://chronomaddox.com/speedy_dial_details.html
Menar mer i stil med
OmPros.JPG


omega_image.3469368.jpg

Tintin

1454d9baef8188a.jpg

Japan racing

Osv...
Vilka fler finns det?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kollade du länken? Verkar vara kasst med bilder men referensnummer finns åtminstone till att googla med :)
Kollade på alla ref. Nummer på google. En bra början till sammanställning men inte komplett :) tillexempel fanns inte den tin tin med
ref. 311.30.42.30.01.004
Så då undrar man vilka fler som inte finns med?
 

Nedro

Panerai
2-Faktor

Nu vet jag inte vad den vita med röd visare heter.
Men finns vad jag vet några få speedmaster med vit urtavla.(Alaska project)

Pratar man en "panda dail" så finns det iallafall två
3569.31 en Apollo 11 limited.
3570.31 Japan Special Mitsukoshi Limited Edition
Finns säkerligen några till men är dessa jag känner till. Där den sistnämnda får klassas in som min "speedmaster graal" tror jag. Så himla läcker! =)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kan tänka mig att frångå automat med efter att ha läst denna tråd. Vad rekommenderas om man inte vill köpa nytt. Gärna något som håller sig i värde.

Måste nog rekomendera Pron igen.
Dom har börjat gå upp i pris senaste åren.

Du borde kunna hitta en 80-90 talare för ca 22´ +/- några tusen beroende på skick och papper.
Jag har svårt att se att dom kommer går ner i värde..
Så länge man håller sig till klassikerna är det otroligt att man förlora på det.
Specialmodellerna är svårare att förutse vad som kommer hända.
 

Göteborgare

Cartier
Måste nog rekomendera Pron igen.
Dom har börjat gå upp i pris senaste åren.

Du borde kunna hitta en 80-90 talare för ca 22´ +/- några tusen beroende på skick och papper.
Jag har svårt att se att dom kommer går ner i värde..
Så länge man håller sig till klassikerna är det otroligt att man förlora på det.
Specialmodellerna är svårare att förutse vad som kommer hända.


Tack! Kommer ju att vara värd en sådan efter att ha tappat 10 kg. En mycket bra motivation. :)
 
Topp