• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Lite mer vintrigt än nu
FY17u1E.jpg
Mycket vacker bild!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Ska pröva köra länk några dagar här i jul. Får se om jag klarar det eller om natosuget blir för stort. Har klarat ca 12h på länk som mest så det blir en utmaning :) länken är ju bra men Nato och läder är ju minst lika snyggt och dubbelt så bekvämt! Nu är äntligen alla julklappar inslagna också.
lFDtNs0.jpg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Ska pröva köra länk några dagar här i jul. Får se om jag klarar det eller om natosuget blir för stort. Har klarat ca 12h på länk som mest så det blir en utmaning :) länken är ju bra men Nato och läder är ju minst lika snyggt och dubbelt så bekvämt! Nu är äntligen alla julklappar inslagna också.
Lustigt, jag känner precis tvärt om :) allt annat än länken används ytterst sällan på min, och då under väldigt kort tid. Jag stör mig väldigt mycket på glappet som blir mellan band och boett, samt saknar även tyngden och närvaron som länken ger.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor

Hej! Min första post i den här tråden. Fick en paketleverans från @ROB-1832 igår (tack för grym service!). I paketet ligger min 30års-present från mig själv. Den stora dagen är inte här än på ca en vecka och det blir ett stort karaktärstest. Jag har bestämt mig för att inte öppna paketet förrän den stora dagen. Som tur är vaktas paketet noggrant om jag skulle få för mig några dumheter.
Fortsättning följer...
Kul! Jag köpte min i 30 års present till mig själv några månader tillbaka. Dock hade jag redan fyllt så jag fick öppna direkt. Sjukt starkt att håla på det!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Lustigt, jag känner precis tvärt om :) allt annat än länken används ytterst sällan på min, och då under väldigt kort tid. Jag stör mig väldigt mycket på glappet som blir mellan band och boett, samt saknar även tyngden och närvaron som länken ger.
Blir inget glapp med Nato ;) lite tjockare läder gör också glappet väldigt litet. Men speedyn gör sig ju så bra på allt så man kan verkligen välja och vraka mellan det man gillar bäst. Det är ju en stor del av charmen med denna underbara klocka :)
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Blir inget glapp med Nato ;) lite tjockare läder gör också glappet väldigt litet. Men speedyn gör sig ju så bra på allt så man kan verkligen välja och vraka mellan det man gillar bäst. Det är ju en stor del av charmen med denna underbara klocka :)
Ja nato är grymt och använder det dagligen på jobbklockan men av någon anledning så klickar det inte riktigt på Speedyn för mig. Speedy på läder den snyggaste kombon tycker jag, i alla fall på bild. Har du förslag på band som minimerar gluggen vore jag tacksam :)
 

bergax

Omega

Hej! Min första post i den här tråden. Fick en paketleverans från @ROB-1832 igår (tack för grym service!). I paketet ligger min 30års-present från mig själv. Den stora dagen är inte här än på ca en vecka och det blir ett stort karaktärstest. Jag har bestämt mig för att inte öppna paketet förrän den stora dagen. Som tur är vaktas paketet noggrant om jag skulle få för mig några dumheter.
Fortsättning följer...

Kul! Jag köpte min i 30 års present till mig själv några månader tillbaka. Dock hade jag redan fyllt så jag fick öppna direkt. Sjukt starkt att håla på det!

Roligt att det är fler än jag som köpte en Speedy i 30-årspresent till sig själv! Jag var också lite sen med att köpa present till mig själv, så jag fick också slita upp mitt paket omgående som tur var.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja nato är grymt och använder det dagligen på jobbklockan men av någon anledning så klickar det inte riktigt på Speedyn för mig. Speedy på läder den snyggaste kombon tycker jag, i alla fall på bild. Har du förslag på band som minimerar gluggen vore jag tacksam :)
Har inga direkt konkreta tips. Har haft ett läder från Martu straps som var lite tjockare. Själv tycker jag nog att glappet kan synas mycket mer på bild än i verkligheten. Kör ofta ett ganska tunt läder från kvisten och har aldrig stört mig på glappet. Så går det ju att leta läder med curved ends såklart.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Lustigt, jag känner precis tvärt om :) allt annat än länken används ytterst sällan på min, och då under väldigt kort tid. Jag stör mig väldigt mycket på glappet som blir mellan band och boett, samt saknar även tyngden och närvaron som länken ger.
Jag föredrar också länk framför någonting annat, känns lite mer rejält på något sätt...
 

Mekh

Omega
Var vi måhända inne samtidigt, ca. kl 13?
Vi var två pers som handlade Speedy samtidigt i lördags. :)

Det kan det ha varit! Det var däromkring i vart fall och det var en till med en speedybox framme. Jag satt och provade klockan med flickvännen, som i och för sig var mer intresserad av hunden i butiken än klockorna på bordet
 

xevz

Omega
Det kan det ha varit! Det var däromkring i vart fall och det var en till med en speedybox framme. Jag satt och provade klockan med flickvännen, som i och för sig var mer intresserad av hunden i butiken än klockorna på bordet
Då var det nog jag, satt framme vid kassan och det var ett par som satt vid bordet till vänster med Speedybox. :)
 

Makkanxd

Rolex
Tjena.
Var ute på en längre bilfärd idag. Klockade givetvis färden med kronografen.
Väl framme så visade klockan att resan tagit 7h och 20 min när det själva verket tog 6h och 10 min.
Why? :nailbiting:
 

Denksson

Breitling
Hej,
Jag passade på att beställa en julklapp till mig själv iår, en Speedmaster Moonwatch Co-Axial Chronograph 44.25mm Svart/S
311.30.44.51.01.002 http://cdn.mysitoo.com/10692/res/Om 68.jpg?v=1397003466
Min första kvalitetsklocka.

Jag tänkte ha ett svart läderband till.
Jag beställde ett som skulle vara i 20mm i watch end ifrån ett annat företag, hirsch london
Jag undrar det kommer passa med 20mm eller om ni tycker att det är bättre att gå och beställa ett riktigt omega armband i läder?

Jag hittar ingen informationen om storleken på själva armbandet någonstans när jag googlar, så jag tänkte att någon här kanske skulle sitta inne på lite information?
 
Topp