• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vi kan ju inte sluta hylla @rogart-63. Han har tillverkat detta grymma band som tyvärr har fått lämna med klockan. (Det kommer ett nytt PM snart rogart, ska bara hitta klocka först) ;)
IMG_1571.JPG

Fler bilder på det tack!

@rogart-63 Kan du göra ett åt mig med?
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Har du rätt bandstift?
Det finns två längder, till länken ska det vara de som är kortare.
Aha! Så man ska ha olika stift till olika band? Är det därför det ligger fler stift i lådan? Jag har kört länkstiften till läder och nato också.
Gäller garantin ändå? Är den fortfarande milleniumsäker? Påverkas rostfriheten? Frågorna hopar sig.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Måste tyvärr erkänna att speedmastern fick lämna i helgen pga att pengarna behövdes till annat än klockor... hoppas att man får kika in här ibland ändå. :) I will be back soon

Och jag är den lyckliga ägaren och tar stolt över stafettpinnen :D
Var längesen jag körde speedy och känns riktigt bra att vara ägare till en igen. Sitter skönt på handleden:cool: åsså en liten bild
IMG_1320.JPG
 

jaqob

Omega
Det är möjligt att ni redan har diskuterat detta, men hittade inget när jag sökte lite snabbt. Den nya Tuseday var ju hysteriskt snygg, och det är nog bra för min privatekonomi att den sålde slut så snabbt som den gjorde.

Förutom att jag tycker det är enormt lyckat med de inverterade subdialsen så tycker jag att armbandet passade väldigt bra på klockan. Jag gillar att det inte försöker se slitet ut, men ändå ge ett lite ledigt intryck, på något sätt. Propert och snyggt, men ändå lite roligt. Någon som hade kunnat förslå något liknande? Har googlat en del, men tycker inte riktigt jag hittar något.

module20-1.jpg
 

pederr

Cartier
Det är möjligt att ni redan har diskuterat detta, men hittade inget när jag sökte lite snabbt. Den nya Tuseday var ju hysteriskt snygg, och det är nog bra för min privatekonomi att den sålde slut så snabbt som den gjorde.

Förutom att jag tycker det är enormt lyckat med de inverterade subdialsen så tycker jag att armbandet passade väldigt bra på klockan. Jag gillar att det inte försöker se slitet ut, men ändå ge ett lite ledigt intryck, på något sätt. Propert och snyggt, men ändå lite roligt. Någon som hade kunnat förslå något liknande? Har googlat en del, men tycker inte riktigt jag hittar något.

module20-1.jpg
Finns ju en del på KS som gör och säljer band och vill du ha ett liknande från hyllan finns t ex Hirsch Ranger i olika färger. Bilder på det finns några sidor upp i tråden.
 

d96angl

Cartier
Läste ovan om att man bör ha andra bandstift vid läder istället för de man har till länken.
Var hittar man passande bandstift om man ska ha läder?
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Läste ovan om att man bör ha andra bandstift vid läder istället för de man har till länken.
Var hittar man passande bandstift om man ska ha läder?
Jag hakar på med en följdfråga. Hur vet man vilka bandstift är de rätta till länken? Min speedy kom med krokodilband och har använt originalbandstiften även till länken som jag köpte separat (utan medföljande bandstift).

Den enda egentliga skillnaden är att det är omöjligt att montera länken med de längre stiften medan det är fullt möjligt med de kortare så någon betydelse har visst storleken i detta fall.
Jag kan bekräfta att det inte är helt lätt att montera länken med de längre stiften, men omöjligt är det inte.

Nu då jag vet att det finns olika längder vill jag förstås göra mitt liv lite lättare genom att skaffa nya stift till länken. Vad tror ni tex om dessa: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-OMEGA...618057?hash=item43fcc59d09:g:YqEAAOSwBahU2fHz
Kan man lita på att de är korrekt längd till länken?
 
Topp