• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Äntligen har man Speedyn! Var skeptisk till den "nya" länken först men den ter sig betydligt bättre på armen än på bild!

IMG_7817.JPG
Välkommen in i värmen:)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Min Speedy är inte riktigt kry. Upptäckte i morse att det inte finns något "stopp" i uppdragningen längre. Klockan verkar i övrigt funka som den ska men det går att dra hur mycket som helst, ibland när man skruvar på kronan hörs ett litet klonk inifrån urverket. Frågan är hur man ska klara sig utan Speedy under servicetiden. :nailbiting:
20170502_070015.jpg
Ajaj in på rehab!
 

d96angl

Cartier
Min Speedy är inte riktigt kry. Upptäckte i morse att det inte finns något "stopp" i uppdragningen längre. Klockan verkar i övrigt funka som den ska men det går att dra hur mycket som helst, ibland när man skruvar på kronan hörs ett litet klonk inifrån urverket. Frågan är hur man ska klara sig utan Speedy under servicetiden. :nailbiting:
20170502_070015.jpg
Min Speedmaster 57' har aldrig haft ett stop när man drar upp den.
Men det kanske skiljer på urverk i klockorna.
Jag har ju ett 9300 urverk i min.
 

Patrik J

Rolex
Min Speedy är inte riktigt kry. Upptäckte i morse att det inte finns något "stopp" i uppdragningen längre. Klockan verkar i övrigt funka som den ska men det går att dra hur mycket som helst, ibland när man skruvar på kronan hörs ett litet klonk inifrån urverket. Frågan är hur man ska klara sig utan Speedy under servicetiden. :nailbiting:
20170502_070015.jpg
Köp en till, så klart.o_O
 

d96angl

Cartier
Ja såna vill man naturligtvis undvika att köpa. Nu är ju Speedyn en så pass populär klocka så att risken att den ska bli kvar i butik nån längre period är högst osannolik. ;)
Får ursäkta min långa frånvaro.
Min som var 4 år gammal när jag köpte den går ju som ett härke... :cool:
Ja stått i Bergströms monter hela tiden.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Får ursäkta min långa frånvaro.
Min som var 4 år gammal när jag köpte den går ju som ett härke... :cool:
Ja stått i Bergströms monter hela tiden.
För det första avsåg diskussionen det manuella verket i Professional. att manuella verk inte mår bra av att stå stilla längre tider. För det andra så kan man undra om det verkligen stämmer ? Varför skulle detta skilja sig mellan automatiska och manuella ? Men 9300 är ju betydligt modernare och mer high-tech så där skulle jag i alla fall inte bekymra mig om det.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja... får kanske planera in spa under sommaren när Speedyn ändå brukar få vila p.g.a. avsaknad av WR

Yes! Fast verkar inte vara nått fel på tidshållningen så ingen stötte panik.

Min Speedmaster 57' har aldrig haft ett stop när man drar upp den.
Men det kanske skiljer på urverk i klockorna.
Jag har ju ett 9300 urverk i min.
Sitter ett automatiskt verk i din och de har nog inget stopp på uppdragningen.

Köp en till, så klart.o_O
Hur tänkte jag inte på det :banghead:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Ja... får kanske planera in spa under sommaren när Speedyn ändå brukar få vila p.g.a. avsaknad av WR


Yes! Fast verkar inte vara nått fel på tidshållningen så ingen stötte panik.


Sitter ett automatiskt verk i din och de har nog inget stopp på uppdragningen.


Hur tänkte jag inte på det :banghead:
Håller tummarna för att det avlöper väl.
 
Topp