• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Senaste update ifrån mitt håll då angående speedytuesday
IMG_3170.PNG


Nummer 21 inkommer snart till tullen ;P
Bara att gratulera :) Är du den förste på KS att få den? Väntar ivrigt på att få ett liknande update...
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Hej! Efter tre år med en .005 kan jag säga att 60th anniversary är den enda moderna Speedy jag skulle kunna tänka mig byta mot. Allt annat tycker jag ligger ett snäpp under. Men det är ju inget mer än just bara min åsikt och det är roligt att se andra versioner inte minst här på forumet:)

Det är safirglas på 50th. Plexi på 005. Nya länken på 005. Skruvade länkbitar.
Något tyngre och rejälare än den andra länken. (Haft båda länkarna) 005 har den uberstora boxen med roliga tillbehör. Nato, lupp, verktyg mm. 005 är runt 10' billigare. Kul med LE. Kör på den om du känner för det:)

Tack för era svar! Jag är av filosofin att originalet eller så nära originalet är oftast bäst, så satsar nog på en .005:a!
 
Det var nån här som efterlyste alternativa modeller. Det här är min Racing. Jag valde den framför andra modeller av Speedmaster helt baserat på mina behov. Jag har smala handleder så 40 mm är perfekt. Datum är närmast ett måste för mig och jag uppskattar automatverk dessutom är 100 m WR ett stort plus. Det gör klockan så mycket mångsidigare.
IMG_1685.JPG
 
Topp