• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Så kanske det är, men det kändes väldigt billigt med tanke på att den enligt annons endast är använd två gånger samt nästan har 3 års garanti kvar, plus alligatorband med viklås..

Håller med om att det låter lite suspekt. Kan förstås ha lämnat AD med 20-25% rabatt från listpris, men sen har du ju alligatorbandet där också. Men är det legit så känns det ju som ett riktigt pangpris :)
 
menar du att det är för bra för att vara sant, eller att det kanske är någon som helt enkelt behöver snabba cash?
Nu är jag ingen mästare på Speedys. Men tycker inte att det känns för bra för att vara sant precis. Som sagt innan kan personen ha fått lite rabatt i butiken möjligtvis. Fått ner inköpspriset till ~33.000 och köpt till vik låset för en billigare peng.
 

jurassicjay

Cartier
001 (med samma ref innan) är ju 50th Anniversary modell. Samma storlek och verk men annan tavla.

Nu ser jag ju själv dessutom att visarna är helt olika, och känner mig plötsligt lite som min ärade hustru som tycker att alla klockor med t ex svart urtavla ser likadana ut.. Uppmärksamt av mig. Tack för svar i alla fall!

Ser förresten på din profilbild att du har speedmaster. Hur upplever du storleken jämfört med t ex en skx007 eller en submariner. Tänker att det är mer tavla på speedyn så den upplevs större (tefatseffekten), eller har jag fel?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu ser jag ju själv dessutom att visarna är helt olika, och känner mig plötsligt lite som min ärade hustru som tycker att alla klockor med t ex svart urtavla ser likadana ut.. Uppmärksamt av mig. Tack för svar i alla fall!

Ser förresten på din profilbild att du har speedmaster. Hur upplever du storleken jämfört med t ex en skx007 eller en submariner. Tänker att det är mer tavla på speedyn så den upplevs större (tefatseffekten), eller har jag fel?
Skulle säga att den upplevs ungefär som en SKX. Har smala handleder, men tycker inte själv speedyn känns för stor. Det är ju en tool klocka så lite storlek gör inget. Den bärs klart mindre än sitt mått enligt mig. Upplevs som runt 40mm ungefär tycker jag.
Slänger in en gammal bild så du får bedöma själv hur den sitter. Ca 16,5cm handled.
20170807_124232-01.jpeg
 

Norrman

Cartier
Nu ser jag ju själv dessutom att visarna är helt olika, och känner mig plötsligt lite som min ärade hustru som tycker att alla klockor med t ex svart urtavla ser likadana ut.. Uppmärksamt av mig. Tack för svar i alla fall!

Ser förresten på din profilbild att du har speedmaster. Hur upplever du storleken jämfört med t ex en skx007 eller en submariner. Tänker att det är mer tavla på speedyn så den upplevs större (tefatseffekten), eller har jag fel?

Här är båda (kassa mobilbilder) tycker speedyn käns större, den har långa bandhorn.

20170820_132047.jpg


20170820_132211.jpg
 

Lyden

Panerai
Nu ser jag ju själv dessutom att visarna är helt olika, och känner mig plötsligt lite som min ärade hustru som tycker att alla klockor med t ex svart urtavla ser likadana ut.. Uppmärksamt av mig. Tack för svar i alla fall!

Ser förresten på din profilbild att du har speedmaster. Hur upplever du storleken jämfört med t ex en skx007 eller en submariner. Tänker att det är mer tavla på speedyn så den upplevs större (tefatseffekten), eller har jag fel?

1.jpg

2.jpg


Varit TWG med dessa två nu ett tag och är riktigt nöjd!
 
Topp