• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Chuck

Patek
2-Faktor
983830B5-E671-48B6-95AC-9CDD1D4CAC81.jpeg
 

Omega87

Rolex
Förresten, hur tvättar ni era Speedys? Har läst lite här och där på KS men hittar inget unisont direkt. Kan/bör man tvätta den under rinnande vatten?
 

nekra

Breitling
Jag har förstått att en moonwatch skall när klockan tillverkas vara exakt samma spec. som månklockan, annars är det ingen moonwatch.
Jag undrar vilka år som moonwatch tillverkades och vad var skillnaden mot en vanlig speedmaster. Vad hade moonwatch för andra funktioner förutom att klockan var manuell.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har förstått att en moonwatch skall när klockan tillverkas vara exakt samma spec. som månklockan, annars är det ingen moonwatch.
Jag undrar vilka år som moonwatch tillverkades och vad var skillnaden mot en vanlig speedmaster. Vad hade moonwatch för andra funktioner förutom att klockan var manuell.
Samma funktioner som den som kallas moonwatch idag. Den har manuellt verk fortfarande som dessutom bara har fått små uppdateringar genom åren.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
20180117_202748.jpg


Idag fick jag hem ett paket från Horologerie Alex som ligger i staden America i Holland. Min vackra årsklocka från 1984, en Speedmaster Professional Moonwatch med ref 145.0022. Mitt första intryck är att den kändes väldigt mycket lättare än vad jag trodde samt att den bärs mindre än vad jag hade föreställt mig. Men jag älskar den. Den är precis så fin som jag hade trott och skicket är över förväntan. Kanske skriver en längre text om klockan när jag känner mig manad men just nu kan jag i varje fall bjuda på en bild på skönheten.
 

nekra

Breitling
  • Ja jag har läst de svar jag fått men jag har inte fått några svar på frågorna
  • När tillverkades Moonwatch ?
  • Vad skiljer en Proffessional Moonwatch ifrån en icke Proffessional
  • Att det står moonwatch på baksidan är ju inget som gör en bättre klocka.
 
Topp