• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

NRE

Vacheron
2-Faktor
Limited edition of 6969 st, det var inte illa.
1969 hade väl varit det logiska antalet exemplar till en limited edition.

Efter månlandningen 6969 kanske den begränsade utgåvan av den jubileumsklockan är 1969 st? Omega tänker långt in i framtiden för att knyta ihop den säcken.
Hellre att de kallar 7000 klockor för en limited edition än att det är fyra års kö för att köpa en standardmodell i butik.
 
Enl fratello skulle den kosta drygt 9000 CHF, är inte det 85kSEK? Isf "lönar" det sig att köpa den utomlands. Kanske kommer även att gå att få under list med tanke på att det är nästan 7000 som ska produceras.
https://www.fratellowatches.com/omega-steel-speedmaster-apollo-11-50th-anniversary/#pid=5

95.100 kr tom...

50.JPG
 

davestoni

Panerai
Bara jag som är lite förvirrad över 3861 och 321 verket? De sade ju att de skulle börja tillverka 321-verket igen, ska det komma ytterligare en speedy med det verket? Eller är 3861 deras svar på 321?
 

Oktogon

Panerai
Undrar om man skulle kunna köpa den länken löst och sätta på en 005? Tyckte länken såg grymt ut!

Edit: 1171 kanske är ett roliga alternativ. Såg nu att den nya hade väldigt mkt polerat.
 

Larsmustasch

Cartier
Jag går ofta tillbaka till denna bild. Från semestern förra året. Jag gick upp innan familjen för att sitta själv med en kaffe och starta dagen på bästa sätt: att vrida upp min Speedmaster. Nej hörrni, jag måste nog köpa en igen. PM om ni har någon 005 som hänger löst. Finns köpesannons strax ✌️
6476BA4F-B043-4560-8986-478FA134EDED.jpeg
 

AtotheTe

Omega
Reflektionerna blir ju riktigt balla på den här.

Fråga: var köper ni speedmaster-tokar era läderband? Hoppas och gissar på att det döljer sig en del grymma hantverkare här på forumet.
8F49F2C1-E147-4BC8-85C9-8E99FA91442D.jpeg

Riktigt cool reflektion (jag lyckas aldrig fånga dem)! Jag köpte mitt av @Maer här på forumet. Gjort precis efter mina egna önskemål.
 

E.Z.

Panerai
95 tkr enligt hemsidan samt pris från AD. Tror iof de kan gå högre iaf till en början...en del modeller har gått för högre tidigare bla snoppy första ST utgåvan...time will tell

Det är nog såpass många som vill att den ska gå upp i pris så den kommer garanterat haussas av flippare och gråhandlare till en början. Efter ett tag ser man ju om priserna här bäring eller inte. Jag tror inte pga priset och volymen. Tyvärr för många som kommer ut på marknaden samtidigt.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Har bestämt att jag måste börja spara ihop till en ny Speedy! Nu hopps jag bara att nya 3861 verket sitter i standardmodellen och att man byt till länken från nya LE modellen lagom till att jag har råd att köpa den.

Saknar min gamla...
7DC76D7A-BE3E-477C-95B4-DE385A5383D5.jpeg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Reflektionerna blir ju riktigt balla på den här.

Fråga: var köper ni speedmaster-tokar era läderband? Hoppas och gissar på att det döljer sig en del grymma hantverkare här på forumet.
8F49F2C1-E147-4BC8-85C9-8E99FA91442D.jpeg

Jag kör på ett riktigt mjukt och väldigt prisvärt Hirsch Mariner till Speedyn. Kört lite andra band också, och det kanske inte är det mest extravaganta, men tycker det gifter sig väldigt väl. :)

20190516_103600.jpg
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag säger "mnja" på den. Baksidan däremot var riktigt snygg.
Vänstra subdialen ser ball ut med trappstegen ned men verkar vara oerhört svåravläst!
 
Topp