• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

jappel

Omega
2-Faktor
Snabb bullfika dagen till ära
72AC62CA-C820-41C4-8B76-7D740B7A80E3.jpeg
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
I tisdags så blev det ett litet spontan inköp... gillar den förvånansvärt mycket!! Undrar varför jag inte fallit för de tidigare, de är verkligen jätte bra :)
Trevlig kväll!
B9C8E836-799E-4B94-93BB-B3C9DBB2B34F.jpeg
78A01786-A80B-4922-B0A0-197A58D29227.jpeg
B771FEBB-B474-42C0-BDB6-C8408F7E2A58.jpeg
B3CAAEDF-6A9B-4D39-A5B0-5246387BC899.jpeg
3BD0110A-3C1B-493F-84E0-0E64BE2A268A.jpeg
0F29D4DC-D9C0-4284-8511-D3943EA68739.jpeg
 

Bilagor

  • 18974B4A-5A88-4AF1-AA57-71B361E098AC.jpeg
    18974B4A-5A88-4AF1-AA57-71B361E098AC.jpeg
    107.9 KB · Visningar: 2

Lauda

Patek
2-Faktor
-Hej Speedy-lovers.

Jag har varit inne på en Speedy ett tag nu. Kollat lite andra kronografer som alternativ till Speedyn men nej, Speedyn har fastnat i hjärnan som den ultimata kronografen!

Fick möjligheten vid ett par tillfällen att prova en 005:a på läder. Luggarna på ena sidan stack något utanför handleden. Jag säger inte att det var helt tokigt men jag kände inte att den satt så bra på min handled.

Jag vet att det finns Speedy reduced, som ska vara lite mindre, men jag har inte fastnat riktigt för den.

Nyligen fick jag upp ögonen för en Speedy som heter FOIS.

Kommer FOIS endast på läder? Vad är de stora skillnaderna mellan FOIS och 005?

Jag har inte gett upp med 005:an än, men jag skulle gärna vilja veta lite mer om FOIS. Den är lite mindre men 005:an känns mer som en klassiker.

Tacksam för era input.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
-Hej Speedy-lovers.

Jag har varit inne på en Speedy ett tag nu. Kollat lite andra kronografer som alternativ till Speedyn men nej, Speedyn har fastnat i hjärnan som den ultimata kronografen!

Fick möjligheten vid ett par tillfällen att prova en 005:a på läder. Luggarna på ena sidan stack något utanför handleden. Jag säger inte att det var helt tokigt men jag kände inte att den satt så bra på min handled.

Jag vet att det finns Speedy reduced, som ska vara lite mindre, men jag har inte fastnat riktigt för den.

Nyligen fick jag upp ögonen för en Speedy som heter FOIS.

Kommer FOIS endast på läder? Vad är de stora skillnaderna mellan FOIS och 005?

Jag har inte gett upp med 005:an än, men jag skulle gärna vilja veta lite mer om FOIS. Den är lite mindre men 005:an känns mer som en klassiker.

Tacksam för era input.
Först och främst, kan vi inte sluta skriva 005? Det är en av flera referenser på en (typ) helt oförändrad modell.

Största skillnaderna på Speedy Pro och FOIS är helt olika boetter och olika visare. FOIS kommer inte på länk, ska dock gå att sätta på nån länk med (enligt mig) halvdant resultat.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Först och främst, kan vi inte sluta skriva 005? Det är en av flera referenser på en (typ) helt oförändrad modell.

Största skillnaderna på Speedy Pro och FOIS är helt olika boetter och olika visare. FOIS kommer inte på länk, ska dock gå att sätta på nån länk med (enligt mig) halvdant resultat.

-Juste, Speedy Pro är samlingsnamnet för bland annat 005.

Är det samma urverk i Pro och i FOIS?
 

Simon1

Cartier
-Hej Speedy-lovers.

Jag har varit inne på en Speedy ett tag nu. Kollat lite andra kronografer som alternativ till Speedyn men nej, Speedyn har fastnat i hjärnan som den ultimata kronografen!

Fick möjligheten vid ett par tillfällen att prova en 005:a på läder. Luggarna på ena sidan stack något utanför handleden. Jag säger inte att det var helt tokigt men jag kände inte att den satt så bra på min handled.

Jag vet att det finns Speedy reduced, som ska vara lite mindre, men jag har inte fastnat riktigt för den.

Nyligen fick jag upp ögonen för en Speedy som heter FOIS.

Kommer FOIS endast på läder? Vad är de stora skillnaderna mellan FOIS och 005?

Jag har inte gett upp med 005:an än, men jag skulle gärna vilja veta lite mer om FOIS. Den är lite mindre men 005:an känns mer som en klassiker.

Tacksam för era input.

Hur stora handleder har du om du mäter omkretsen med måttband? Mina är rätt smala (16cm) , men Speedy Pro bärs mindre än sin storlek.

Känns mest som storleken sitter i huvudet, så lyckades släppa det där (när jag väl bytte till 1171-länk, istället för den grövre länken som följde med 005).

FOIS har jag inte testat, men den ska vara lite högre även om diametern är mindre?

Referensbild:
8DA71BED-E374-4B08-9D1E-D5E320B7D048.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hur stora handleder har du om du mäter omkretsen med måttband? Mina är rätt smala (16cm) , men Speedy Pro bärs mindre än sin storlek.

Känns mest som storleken sitter i huvudet, så lyckades släppa det där (när jag väl bytte till 1171-länk, istället för den grövre länken som följde med 005).

FOIS har jag inte testat, men den ska vara lite högre även om diametern är mindre?

Referensbild:
8DA71BED-E374-4B08-9D1E-D5E320B7D048.jpeg

-Ju mer jag kollar på Pro och FOIS desto mer gillar jag Pro!

Det såg mycket bra ut på din arm. Det måste vara så att klockan hittar sin plats på handleden bättre om den sitter på länk.

Mina handleder mäter 17,5cm och jag har burit klockor med diameter upp till 48mm.

Jag har inga negativa åsikter om större klockor, däremot tycker jag att de kan vara coola och häftiga. Jag reagerade lite på att luggarna stack ut något...

Jag får gå in till urhandlaren och prova på länk helt enkelt. Tror den kommer göra sig bättre på länk.
 

Simon1

Cartier
-Ju mer jag kollar på Pro och FOIS desto mer gillar jag Pro!

Det såg mycket bra ut på din arm. Det måste vara så att klockan hittar sin plats på handleden bättre om den sitter på länk.

Mina handleder mäter 17,5cm och jag har burit klockor med diameter upp till 48mm.

Jag har inga negativa åsikter om större klockor, däremot tycker jag att de kan vara coola och häftiga. Jag reagerade lite på att luggarna stack ut något...

Jag får gå in till urhandlaren och prova på länk helt enkelt. Tror den kommer göra sig bättre på länk.

Tror det kommer se strålande ut, svårt att inte göra det med en Speedy ;)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
-Ju mer jag kollar på Pro och FOIS desto mer gillar jag Pro!

Det såg mycket bra ut på din arm. Det måste vara så att klockan hittar sin plats på handleden bättre om den sitter på länk.

Mina handleder mäter 17,5cm och jag har burit klockor med diameter upp till 48mm.

Jag har inga negativa åsikter om större klockor, däremot tycker jag att de kan vara coola och häftiga. Jag reagerade lite på att luggarna stack ut något...

Jag får gå in till urhandlaren och prova på länk helt enkelt. Tror den kommer göra sig bättre på länk.
Köpte min första speedy för ca 2 veckor sedan, oväntat nöjd. Har ca 17,5mm handled tycker den sitter bra både på läder och länk.
2C21F6C4-D159-4CB8-9C29-BAFEF84F73F0.jpeg
03187F0A-0814-45D7-BE90-51109000CC68.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
-Ju mer jag kollar på Pro och FOIS desto mer gillar jag Pro!

Det såg mycket bra ut på din arm. Det måste vara så att klockan hittar sin plats på handleden bättre om den sitter på länk.

Mina handleder mäter 17,5cm och jag har burit klockor med diameter upp till 48mm.

Jag har inga negativa åsikter om större klockor, däremot tycker jag att de kan vara coola och häftiga. Jag reagerade lite på att luggarna stack ut något...

Jag får gå in till urhandlaren och prova på länk helt enkelt. Tror den kommer göra sig bättre på länk.
Mina är 16,5cm och luggarna sticker inte ut ju. :)

Nyare varianten av länk gör klockan större.
 
Topp