• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Oktogon

Panerai
Spännet på 005 saknar ju microjustering men finns det justermån med brandstiftet mellan länk och spänne? Googlat och sett antydan till det.
Vet inte riktigt om det är detta du menar men går ju att flytta ett snäpp.
EB99B613-3FA9-4FC5-8B86-F5527673242A.jpeg
 

Rulle

Audemars
frågan om det är värt att lägga över 7k för något sådant? Jag kan tycka det borde ingå utifrån att klockan kostar 50k +... men men
tycker faktiakt det är rätt underligt eftersom näatan alla senare apeedmastersläpp har haft nån variant på den nya snabbjusteringen i låset senaste åren.

den serien med OS speedys som släpptes i japan hade ju den dära generiska omga claspen med justering medans förra årets speedy LE med gulddetaljer hade låset från den dära remake speedyn som ockaå har justering på insidan.

men det är ju rätt lätt att beställa delarna eftersom en hel del omega ad's är lite för snälla å säljer vilka delar som helst till en tillakillnad från de dära andra skitföretaget.

kul sak här är att klockmaster globen behövde ha in klockan för att kunna sälja delarna medana jarl sandin med glädje skickade dom som rek.


tror själva låset låg på 3400 i aomras när jag prata med dom.
köpte samma låa till en seamaster för ca 3 år sedan och då kostade det bara 1400
 

Rulle

Audemars
Säker på att du får med allt då? Räcker inte bara med spännet. Behövs två ändlänkbitar med tillhörande stift och skruv för att anpassa låset till länken.
ja ca 4500 är med frakt och tillhörande spänne med dom två lånkbitarna.

citerar priserna från jarl men detta var ifrån midsommar ungefär

117STZ001154 – Pris: 3120:-

118ST1589 – Pris: 600kr/st

sen tillkommer frakten
 

F32

Panerai
2-Faktor
frågan om det är värt att lägga över 7k för något sådant? Jag kan tycka det borde ingå utifrån att klockan kostar 50k +... men men
Borde ingå nån typ av snabbjustering men många klockor som saknar det.
tycker faktiakt det är rätt underligt eftersom näatan alla senare apeedmastersläpp har haft nån variant på den nya snabbjusteringen i låset senaste åren.

den serien med OS speedys som släpptes i japan hade ju den dära generiska omga claspen med justering medans förra årets speedy LE med gulddetaljer hade låset från den dära remake speedyn som ockaå har justering på insidan.

men det är ju rätt lätt att beställa delarna eftersom en hel del omega ad's är lite för snälla å säljer vilka delar som helst till en tillakillnad från de dära andra skitföretaget.

kul sak här är att klockmaster globen behövde ha in klockan för att kunna sälja delarna medana jarl sandin med glädje skickade dom som rek.


tror själva låset låg på 3400 i aomras när jag prata med dom.
köpte samma låa till en seamaster för ca 3 år sedan och då kostade det bara 1400
Hade också en Seamaster, SMPc förra versionen, som saknade snabbjusteringen men slog aldrig till på ett nytt spänne. Hade kanske haft kvar den om jag gjort det. Men om Speedmastern iallfall hade två lägen på spännet, med lite mer jobb vid justering, så räcker det för att jag inte skall avfärda den.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Dilema, ovisshet, tvekan..
Hur tänker ni klockvänner kring era dyrgripar. Jag brottas med att jag bär denna för sällan, veckan har ju fler dagar än tisdag :)
Har aldrig varit riktigt tillfreds med att saker inte används och uppskattas. har en annons ute nu, det är väl ett steg, men kommer man ångra sig..
Vad säger ni speedyfrälsta.. har ni sålt för snabbt och sedan bara fått starta jakten på nytt och i vissa fall betalat samma peng eller mer..

Kanske lägga undan den helt i en egen låda och se om jag kan hålla mig ifrån den helt i 1 månad?

Speedy från 1978
speedy.jpg
 

Rulle

Audemars
Dilema, ovisshet, tvekan..
Hur tänker ni klockvänner kring era dyrgripar. Jag brottas med att jag bär denna för sällan, veckan har ju fler dagar än tisdag :)
Har aldrig varit riktigt tillfreds med att saker inte används och uppskattas. har en annons ute nu, det är väl ett steg, men kommer man ångra sig..
Vad säger ni speedyfrälsta.. har ni sålt för snabbt och sedan bara fått starta jakten på nytt och i vissa fall betalat samma peng eller mer..

Kanske lägga undan den helt i en egen låda och se om jag kan hålla mig ifrån den helt i 1 månad?

Speedy från 1978
speedy.jpg
är det så att du akut behöver cashen så sälj annars så lägg bort den i nån låda å spara den!

den ser ju fin ut å den lär ju inte minska i värde frammåt och ångrar man sig så e de kanske bara jobbigt att börja leta igen om man vill ha en fin.
 

ClownenJac

Panerai
Dilema, ovisshet, tvekan..
Hur tänker ni klockvänner kring era dyrgripar. Jag brottas med att jag bär denna för sällan, veckan har ju fler dagar än tisdag :)
Har aldrig varit riktigt tillfreds med att saker inte används och uppskattas. har en annons ute nu, det är väl ett steg, men kommer man ångra sig..
Vad säger ni speedyfrälsta.. har ni sålt för snabbt och sedan bara fått starta jakten på nytt och i vissa fall betalat samma peng eller mer..

Kanske lägga undan den helt i en egen låda och se om jag kan hålla mig ifrån den helt i 1 månad?

Speedy från 1978
speedy.jpg

Jag har motsatta problemet, sen jag skaffade min Speedmaster får mina andra klockor nästan ingen handledstid alls så funderar på att sälja av ett par av dem :) Suger lite på det än så länge, kanske är nyhetens behag även om det nu gått ett halvår sen jag köpte klockan.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Dilema, ovisshet, tvekan..
Hur tänker ni klockvänner kring era dyrgripar. Jag brottas med att jag bär denna för sällan, veckan har ju fler dagar än tisdag :)
Har aldrig varit riktigt tillfreds med att saker inte används och uppskattas. har en annons ute nu, det är väl ett steg, men kommer man ångra sig..
Vad säger ni speedyfrälsta.. har ni sålt för snabbt och sedan bara fått starta jakten på nytt och i vissa fall betalat samma peng eller mer..

Kanske lägga undan den helt i en egen låda och se om jag kan hålla mig ifrån den helt i 1 månad?

Speedy från 1978
speedy.jpg
Jag e med dig! Gjort samma resa 4 ggr nu, trots detta är jag nästintill 100% säker på speedyn kommer tillbaka när min nuvarande sålts. September 2021 om jag ska följa trenden 🤣
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Jag e med dig! Gjort samma resa 4 ggr nu, trots detta är jag nästintill 100% säker på speedyn kommer tillbaka när min nuvarande sålts. September 2021 om jag ska följa trenden 🤣
Kanske är fel sport man håller på med :)
Kan uppriktigt bli trött på mig själv.. nu har jag gjort en riktigt bump.. säljes den inte inom någon dag så lägger jag undan den till oss i september :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Dilema, ovisshet, tvekan..
Hur tänker ni klockvänner kring era dyrgripar. Jag brottas med att jag bär denna för sällan, veckan har ju fler dagar än tisdag :)
Har aldrig varit riktigt tillfreds med att saker inte används och uppskattas. har en annons ute nu, det är väl ett steg, men kommer man ångra sig..
Vad säger ni speedyfrälsta.. har ni sålt för snabbt och sedan bara fått starta jakten på nytt och i vissa fall betalat samma peng eller mer..

Kanske lägga undan den helt i en egen låda och se om jag kan hålla mig ifrån den helt i 1 månad?

Speedy från 1978
speedy.jpg
Har varit där jag med, ibland behöver man sälja för att inse om man tycker en klocka är tillräckligt intressant eller inte. En Speedy är ju inte precis svår att köpa igen heller. Sjukt bra pris du släppte den för förresten!
 
Topp