• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på hur en modern månklocka bärs jämfört mot en FOIS?
Den sistnämnda är på pappret mindre men ser ut att ha längre och betydligt rakare luggar.

Står i valet och kvalet och kan fan inte bestämma mig.
Återvänder från semestern nästa vecka så då får jag väl besöka AD för test, men om någon här sitter på en bra recension så mottages det tacksamt
Haft modern och har FOIS.
Bärs lättare tycker jag främst för länken är tyngre på 005:an och något nättare boett, inga kronskydd. Fois känns något mer dressad med kalvband eller mer vintage med 1125 länk. Den är rasslig, inga solida ändlänkar. Tycker och tror inte att bandhornen är längre, bara något tunnare. Båda sitter bra på handleden. Du får testa!:)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Då var man med Speedy igen
Grymt bra där! Come back som heter duga.
Grattis!:cool:
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Haft modern och har FOIS.
Bärs lättare tycker jag främst för länken är tyngre på 005:an och något nättare boett, inga kronskydd. Fois känns något mer dressad med kalvband eller mer vintage med 1125 länk. Den är rasslig, inga solida ändlänkar. Tycker och tror inte att bandhornen är längre, bara något tunnare. Båda sitter bra på handleden. Du får testa!:)

Tack. Tolkar ditt svar som att du föredrar FOiS?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vill gratulera alla Speedy Tuesday -ägare till det antagligen bästa klockköp ni gjort eller någonsin kommer att göra. Dels är klockan fantastisk och dels är det en investering som heter duga. Glöm att det är en hype som kommer att svalna och att klockan kommer att gå ned till eller under sitt listpris.
Jämför med t ex Silver Snoopy Award, ett annat bra LE-släpp (men inte lika bra, den har ju safir och inte hesalit). Dom släppte 1970 st för listpris 58700:- och här ser vi vad dom begär idag (även om detta känns som lite väl optimistiskt).
http://www.chrono24.se/omega/speedmaster-professional-moonwatch-silver-snoopy-award--id6741343.htm
Hälsningar från mannen som inte fullföljde den där beställningen 10 jan :banghead:
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Det låg oväntat nog ett tjockt kuvert med Omega som avsändare på hallmattan och väntade på mig när jag kom hem efter jobbet.
Det visade sig vara en litet utskick till oss som inte hann tinga någon #ST Speedy men fortfarande står med på reservlistan.

1.jpg


2.jpg


En fin gest, även om jag mycket riktigt hellre burit klockan. :)
 

Funj

Breitling
Efter 2 månader av läsning i denna tråd har jag äntligen valt att ansluta mig. Har verkligen njutit när jag läst och kollat på alla dessa fantastiska klockor!
När jag ändå skriver ett inlägg tänkte jag ställa några frågor. Jag är en 19 årig kille som efter student och liknande nu bestäm mig för att lyxa till livet med en mer rejäl klocka. Har fastnat för en Omega speedmaster 212.30.41.20.03.001. Då man inte är gjord av pengar som snart studerande letar jag för fullt på andra hands marknaden. Vad tycker ni att en sån är värd begagnad? Vad ska jag som köpare vara extra nogrann med? Finns det någon annan klocka ni rekomenderar? Länk är krav och blå tavla ett plus, budget 15k +-

Sry för långt inlägg, men men.
Hade!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter 2 månader av läsning i denna tråd har jag äntligen valt att ansluta mig. Har verkligen njutit när jag läst och kollat på alla dessa fantastiska klockor!
När jag ändå skriver ett inlägg tänkte jag ställa några frågor. Jag är en 19 årig kille som efter student och liknande nu bestäm mig för att lyxa till livet med en mer rejäl klocka. Har fastnat för en Omega speedmaster 212.30.41.20.03.001. Då man inte är gjord av pengar som snart studerande letar jag för fullt på andra hands marknaden. Vad tycker ni att en sån är värd begagnad? Vad ska jag som köpare vara extra nogrann med? Finns det någon annan klocka ni rekomenderar? Länk är krav och blå tavla ett plus, budget 15k +-

Sry för långt inlägg, men men.
Hade!
Hej och välkommen hit. Ditt första inlägg har nog tyvärr hamnat i fel tråd ;) den referensen är nämligen en seamaster, inte Speedmaster. Det är dock ett bra val av klocka, även on vi här hellre sett att du valt en Speedy som ingångsklocka. Referensen I fråga ligger runt 22-26k på begagnatmarknaden så den blir svårt att få inom budget skulle jag tro. Däremot finns det äldre referenser av SMP som du säkert kan få inom din budget.
Men i denna tråd måste jag tipsa om att spara lite till och faktiskt gå på en Speedmaster!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Efter 2 månader av läsning i denna tråd har jag äntligen valt att ansluta mig. Har verkligen njutit när jag läst och kollat på alla dessa fantastiska klockor!
När jag ändå skriver ett inlägg tänkte jag ställa några frågor. Jag är en 19 årig kille som efter student och liknande nu bestäm mig för att lyxa till livet med en mer rejäl klocka. Har fastnat för en Omega speedmaster 212.30.41.20.03.001. Då man inte är gjord av pengar som snart studerande letar jag för fullt på andra hands marknaden. Vad tycker ni att en sån är värd begagnad? Vad ska jag som köpare vara extra nogrann med? Finns det någon annan klocka ni rekomenderar? Länk är krav och blå tavla ett plus, budget 15k +-

Sry för långt inlägg, men men.
Hade!
Hej och välkommen hit! Kul att ditt första inlägg blev i den här tråden.
Vad jag kan se är 212.30.41.20.03.001 en Seamasterref..?
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Efter 2 månader av läsning i denna tråd har jag äntligen valt att ansluta mig. Har verkligen njutit när jag läst och kollat på alla dessa fantastiska klockor!
När jag ändå skriver ett inlägg tänkte jag ställa några frågor. Jag är en 19 årig kille som efter student och liknande nu bestäm mig för att lyxa till livet med en mer rejäl klocka. Har fastnat för en Omega speedmaster 212.30.41.20.03.001. Då man inte är gjord av pengar som snart studerande letar jag för fullt på andra hands marknaden. Vad tycker ni att en sån är värd begagnad? Vad ska jag som köpare vara extra nogrann med? Finns det någon annan klocka ni rekomenderar? Länk är krav och blå tavla ett plus, budget 15k +-

Sry för långt inlägg, men men.
Hade!

Hej och välkommen hit! Kul att ditt första inlägg blev i den här tråden.
Vad jag kan se är 212.30.41.20.03.001 en Seamasterref..?
Blev två på den bollen men instämmer med @Dennta: klart du ska ha en Speedy!:)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Det låg oväntat nog ett tjockt kuvert med Omega som avsändare på hallmattan och väntade på mig när jag kom hem efter jobbet.
Det visade sig vara en litet utskick till oss som inte hann tinga någon #ST Speedy men fortfarande står med på reservlistan.

1.jpg


2.jpg


En fin gest, även om jag mycket riktigt hellre burit klockan. :)
Väldigt fin gest, själv vill man ju försöka norpa ett sådant magasin. =)
 
  • Like
Reactions: Nic

Wingbeat

Breitling
För första gången fått på Natot inför dagens bröllop där brunt läder inte matchade med mina svarta skor.
Grymt läcker
image.jpg
Snyggt! Jag känner mig väldigt sugen på att byta strap ofta, men är så jävla rädd att jag kommer fördärva baksidan och insidan av bandhornen med repor. Märkte när jag tog av läderbandet att man även måste pressa ganska hårt på själva lädret för att nå stiften. Känns som det är helt oundvikligt med smårepor vid byte eller är det jag som är kass?
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Maskeringstejp, bra verktyg och tålamod brukar fixa de utan större märken!

Snyggt! Jag känner mig väldigt sugen på att byta strap ofta, men är så jävla rädd att jag kommer fördärva baksidan och insidan av bandhornen med repor. Märkte när jag tog av läderbandet att man även måste pressa ganska hårt på själva lädret för att nå stiften. Känns som det är helt oundvikligt med smårepor vid byte eller är det jag som är kass?
 
Topp