• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Parabellum

Rolex
2-Faktor
6B19FCFB-6002-45D6-9F54-64F2F0290BCB.jpeg
 

vfa_pilot

Omega
Får lägga upp det när den kommer tillbaka fr urmakaren, original krona och pusher som bytes ut vid service förra året ska på igen
Blev ingen original krona eller pusher på då de urmakare jag besökt inte vill ta ansvar då de inte kunde garantera täthet, även om jag friskriver dem! Aja, otroligt nöjd med klockan och originaldelarna får helt enkelt hänga i lådan tills jag hittar någon som är villig att göra jobbet. Med tanke på tyngden den tar med sig i historieböckerna är det, i mitt tyck, jävla bra valuta för pengarna i jämförelse med en Daytona som är känd för absolut inget annat än en skådis (en bra sådan ska tilläggas) har burit en.
IMG_20190927_144728.jpg
IMG_20190927_144819.jpg
IMG_20190927_145147.jpg


Någon som vet varför bildkvalitén blir så mycket sämre när jag lägger upp bilderna?
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Blev ingen original krona eller pusher på då de urmakare jag besökt inte vill ta ansvar då de inte kunde garantera täthet, även om jag friskriver dem! Aja, otroligt nöjd med klockan och originaldelarna får helt enkelt hänga i lådan tills jag hittar någon som är villig att göra jobbet. Med tanke på tyngden den tar med sig i historieböckerna är det, i mitt tyck, jävla bra valuta för pengarna i jämförelse med en Daytona som är känd för absolut inget annat än en skådis (en bra sådan ska tilläggas) har burit en.
IMG_20190927_144728.jpg
IMG_20190927_144819.jpg
IMG_20190927_145147.jpg


Någon som vet varför bildkvalitén blir så mycket sämre när jag lägger upp bilderna?
Min urmakare ringde mig under service och berättade att den inte var tät då den läckte vid just en pusher. Sa att jag inte tänkt bada med vintage ändå och bad honom lämna orginalet på plats. Inga problem.
Har du kollat med ADs eller rekommenderade frilansare? ADs är rätt styrda och vill ogärna stöta sig med märkena.

Bilder rezisas och tappar därmed kvalitet.
 

vfa_pilot

Omega
Min urmakare ringde mig under service och berättade att den inte var tät då den läckte vid just en pusher. Sa att jag inte tänkt bada med vintage ändå och bad honom lämna orginalet på plats. Inga problem.
Har du kollat med ADs eller rekommenderade frilansare? ADs är rätt styrda och vill ogärna stöta sig med märkena.

Bilder rezisas och tappar därmed kvalitet.
Kollade med två AD och en frilansare, berättade att jag inte tänkt båda med klockan men ingen som ville sätta ditt dem. Skickar PM
 
Senast ändrad:

Makkaboo

Omega
Har haft den här Speedmastern i typ ett halvår, gillar den verkligen även om det inte direkt är något samlarobjekt. Men jag har börjat störa mig lite på att visarna och tavlan är i samma nyans vilket gör att det är rätt svårt att se vad klockan är om det inte är dagsljus eller så mörkt att det självlysande syns. Är det någon som bytt visare på sin Speedy, eller är det något man helt enkelt inte gör?
IMG_4177.jpg
 

Makkaboo

Omega
Ingen som hade någon kommentar om det där med att byta visare? Jag såg för övrigt att den där (överprisade?) holy grailen på auktion hade bytta visare.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

Bilagor

  • IMG_0314.jpg
    IMG_0314.jpg
    252.6 KB · Visningar: 0

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jäkla snyggt det där. Och kul med både originalet och det nya! Blir spännande att se bildjämförelser sen :) det nya skulle vara 1mm bredare, undrar om det kommer att märkas av.
Tack, ja det är läckert :) Som synes så är ändlänkarna på mitt original "rundade" och på nyutgåvan så är de raka, fanns även raka på originalen. Jag är säker på att den ökade bredden på ändlänkarna kommer att märkas, syns bra på bilderna här https://forstnerbands.com/products/forstner-jb-astronaut-band. Själva bandet är 16mm brett vilket är 1mm bredare än originalet, kommer säkert också det att märkas.
 
Topp