• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jonte73

Audemars
En vecka på armen idag 👍
IMG_1950.jpeg
 

ChrilleRR

Breitling
2-Faktor
Fler som noterat att timvisaren på 3861 är lite offset? Verkar vara rätt vanligt på sandwich modellen. När man resetat kronografen syns de knappt, dock så skymmer sekundvisaren då. Nått man ska klaga på? eller finns det nån klocka som är "perfekt"
(bilden är tagen ur annat forum men äger samma klocka med samma miss)

1187567-5b91613fe71c46a2a8b40af104255a31.jpg
 

WatchManiac

Omega
2-Faktor
Hej KS,
blev såld på senaste varianten av Speedmaster `57 för några dagar sedan när jag var hos AD. Har haft Speedmaster Prof tidigare i två omgångar men sålt dem. Gillade `57:an för att den kändes nättare i storleken men känns som prislappen hos AD för ny är hög, är den värd det? Är det någon som har eller har haft som kan dela med sig av sina för- och nackdelar med klockan så vore jag tacksam!
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hej KS,
blev såld på senaste varianten av Speedmaster `57 för några dagar sedan när jag var hos AD. Har haft Speedmaster Prof tidigare i två omgångar men sålt dem. Gillade `57:an för att den kändes nättare i storleken men känns som prislappen hos AD för ny är hög, är den värd det? Är det någon som har eller har haft som kan dela med sig av sina för- och nackdelar med klockan så vore jag tacksam!
Denna?
Eller denna?
 

WatchManiac

Omega
2-Faktor
Denna?
Eller denna?
Hej @105.012,
Det är den övre av dem jag tänkte på (40,5 mm). Har du nån erfarenhet av den?
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hej @105.012,
Det är den övre av dem jag tänkte på (40,5 mm). Har du nån erfarenhet av den?
Nej, ingen erfarenhet av dem då det inte är en moonwatch. Och är det värt priset får vara upp till dig. Omega har höjt ordentligt det senaste så allt känns dyrt just nu. Lite som att köpa en bil som tappar mycket av värdet direkt när man köpt. Kan begagnat vara ett alternativ?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej @105.012,
Det är den övre av dem jag tänkte på (40,5 mm). Har du nån erfarenhet av den?
Har inte sett någon alls på forumet så du lär nog inte få svar från någon som äger/har ägt den. Har testat den i butik när den lanserades. Den listar 25% mer än en Moonwatch 3861 safir och tror dom flesta här håller med om att det är den inte värd. Andrahandsvärdet i procent är väl sämre också.

Förstår att inte alla vill ha en moonwatch utan mer kanske bara en fin kronograf. Här kan t ex Breitling erbjuda ett gäng (min åsikt) fina modeller med B01 till ett lägre pris. Dom är dessutom automatiska och tror att flera föredrar det. Det känns som att Omega tog fram en manuell version av 9900 bara för att få ned tjockleken på det, föregående Speedmaster '57 med 9300 byggde ju rejält på höjden.
 
Senast ändrad:

WatchManiac

Omega
2-Faktor
Har inte sett någon alls på forumet så du lär nog inte få svar från någon som äger/har ägt den. Har testat den i butik när den lanserades. Den listar 25% mer än en Moonwatch 3861 safir och tror dom flesta här håller med om att det är den inte värd. Andrahandsvärdet i procent är väl sämre också.

Förstår att inte alla vill ha en moonwatch utan mer kanske bara en fin kronograf. Här kan t ex Breitling erbjuda ett gäng (min åsikt) fina modeller med B01 till ett lägre pris. Dom är dessutom automatiska och tror att flera föredrar det. Det känns som att Omega tog fram en manuell version av 9900 bara för att få tjockleken på det, föregående Speedmaster '57 med 9300 byggde ju rejält på höjden.
Hej @Stefan S!
Tack för svar, förstår vad du menar. Jag har haft Speedmaster Prof i två omgångar om totalt ca 25 år så kände att det var dags för nåt nytt men ändå likt 😄 får antingen hitta mig nån fin begagnad eller leta vidare. Breitling kan såklart vara ett alternativ, tack för tipset! Trevlig kväll!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej @Stefan S!
Tack för svar, förstår vad du menar. Jag har haft Speedmaster Prof i två omgångar om totalt ca 25 år så kände att det var dags för nåt nytt men ändå likt 😄 får antingen hitta mig nån fin begagnad eller leta vidare. Breitling kan såklart vara ett alternativ, tack för tipset! Trevlig kväll!
Propagera för Breitling i denna tråd är förstås lite märkligt men ville bara belysa att alla "high-end" Speedys med två subdials blivit väl dyra. Förstår helt då jag själv i många år hela tiden kollat in sådana men har egentligen alltid fallit på (tidigare) klumpighet och förstås även priset. Blev helt såld på den här för drygt två år sedan men något inköp har det aldrig blivit. Ffa är det att jag köper inte sprillans nytt och något fint beg ex av denna Chronoscope Panda har helt enkelt inte dykt upp. Iofs har det sålts ut av AD som tappat märket men då har det inte varit riktigt läge. Men man skall köpa det man gillar! ...om man tycker sig ha råd med det...
IMG_6891.jpeg
 

WatchManiac

Omega
2-Faktor
Propagera för Breitling i denna tråd är förstås lite märkligt men ville bara belysa att alla "high-end" Speedys med två subdials blivit väl dyra. Förstår helt då jag själv i många år hela tiden kollat in sådana men har egentligen alltid fallit på (tidigare) klumpighet och förstås även priset. Blev helt såld på den här för drygt två år sedan men något inköp har det aldrig blivit. Ffa är det att jag köper inte sprillans nytt och något fint beg ex av denna Chronoscope Panda har helt enkelt inte dykt upp. Iofs har det sålts ut av AD som tappat märket men då har det inte varit riktigt läge. Men man skall köpa det man gillar! ...om man tycker sig ha råd med det...
IMG_6891.jpeg
@Stefan S Den där såg fin ut, har aldrig sett förut...ska ”nörda” ned mig lite… 😃
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Propagera för Breitling i denna tråd är förstås lite märkligt men ville bara belysa att alla "high-end" Speedys med två subdials blivit väl dyra. Förstår helt då jag själv i många år hela tiden kollat in sådana men har egentligen alltid fallit på (tidigare) klumpighet och förstås även priset. Blev helt såld på den här för drygt två år sedan men något inköp har det aldrig blivit. Ffa är det att jag köper inte sprillans nytt och något fint beg ex av denna Chronoscope Panda har helt enkelt inte dykt upp. Iofs har det sålts ut av AD som tappat märket men då har det inte varit riktigt läge. Men man skall köpa det man gillar! ...om man tycker sig ha råd med det...
IMG_6891.jpeg
Vansinnigt snygg. Var nära att slå till på en sådan för två år sedan men valde en Breitling pistagio istället. Ibland ångrar jag mig ibland inte. Svårt med val av klockor.

Ursäkta OT bild.. men hoppas att ni förstår att det var ett traumatisk val.


IMG_E0952 (2).JPG
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Vansinnigt snygg. Var nära att slå till på en sådan för två år sedan men valde en Breitling pistagio istället. Ibland ångrar jag mig ibland inte. Svårt med val av klockor.

Ursäkta OT bild.. men hoppas att ni förstår att det var ett traumatisk val.


IMG_E0952 (2).JPG
Har varit sugen på en sån sen den kom. Dock känner jag att den är lite väl stor?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har varit sugen på en sån sen den kom. Dock känner jag att den är lite väl stor?
Nja, vet inte om jag kan hålla med dig fast det beror förstås på vad man jämför med.. De är 40 mm i dia dvs lite mindre än speedyn, kanske en halv mm tjockare men den har manuellt verk. Bärs förvånandsvärt liten på handleden.. men som sagt smaken är som baken, delad och vi har alla olika preferenser.
Har du provat den?
Edit... spedyn är enligt omega 13,2 mm tjock och premiren enlig breitling 13 mm..

IMG_2256.JPG
 
Senast ändrad:
Topp