• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

”Prisvärd” guldklocka?

Koppe

Cartier
En tanke slog mig häromdagen.. varför finns det inga ”prisvärda” klockor i massivt guld?

(Hear me out;))

Jag tänker såhär, om man sorterar ut vintageklockor ur ekvationen så är det svårt att hitta klockor i massivt guld som inte kostar multum (vintage/ärvda omegor brukar ju ropas hem för 4-6 tkr//edit: 9-10tkr verkar de ligga på!...//) Såklart är guld dyrt (duh) men inte SÅ dyrt!

Jag har än så länge hittat EN klocka som är relativt billigt jämfört med andra nyproducerade guldur:
0BCB8912-7FC2-4B6D-947E-B19B283DF20D.jpeg


Nu ska det tilläggas att jag inte är ute efter en ny klocka i helguld, men tanken föder upphov till diskussion. Vet ni någon ny klocka som är ”billig” i helguld? Med hänsyn till hur guldet står idag.

/Koppe 
 
Senast ändrad:

PNM

Panerai
En Rolex-rip off för $4,300? Herregud. :rolleyes:

Baume & Mercier har en relativt billig klocka i guld (M0A10058).

Avseende vintage-omegor i den prisklassen är det väl mest guld på stål.
 

Camo00

Patek
En tanke slog mig häromdagen.. varför finns det inga ”prisvärda” klockor i massivt guld?

(Hear me out;))

Jag tänker såhär, om man sorterar ut vintageklockor ur ekvationen så är det svårt att hitta klockor i massivt guld som inte kostar multum (vintage/ärvda omegor brukar ju ropas hem för 4-6 tkr) Såklart är guld dyrt (duh) men inte SÅ dyrt!

Jag har än så länge hittat EN klocka som är relativt billigt jämfört med andra nyproducerade guldur:
0BCB8912-7FC2-4B6D-947E-B19B283DF20D.jpeg


Nu ska det tilläggas att jag inte är ute efter en ny klocka i helguld, men tanken föder upphov till diskussion. Vet ni någon ny klocka som är ”billig” i helguld? Med hänsyn till hur guldet står idag.

/Koppe 
Håller med Dig. Nypriset eskalerar utom all rim och reson när boetten är i guld.
 

Koppe

Cartier
En Rolex-rip off för $4,300? Herregud. :rolleyes:

Baume & Mercier har en relativt billig klocka i guld (M0A10058).

Avseende vintage-omegor i den prisklassen är det väl mest guld på stål.
Ja "billigt" ska läsas med en viss ironi... Även den du länkar är ju på tok för dyr för vad man får. En automatisk tre-handare från Baume & Mercier för 50.000 kronor :nailbiting: ?? proves my point...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har för mig att Longines ska ha någon schysst helguldare som är ganska prisvärd, inte billig dock. Minns inte vilken modell eller pris, men det är nog 50k+
 

Rulle

Audemars
En tanke slog mig häromdagen.. varför finns det inga ”prisvärda” klockor i massivt guld?

(Hear me out;))

Jag tänker såhär, om man sorterar ut vintageklockor ur ekvationen så är det svårt att hitta klockor i massivt guld som inte kostar multum (vintage/ärvda omegor brukar ju ropas hem för 4-6 tkr) Såklart är guld dyrt (duh) men inte SÅ dyrt!

Jag har än så länge hittat EN klocka som är relativt billigt jämfört med andra nyproducerade guldur:
0BCB8912-7FC2-4B6D-947E-B19B283DF20D.jpeg


Nu ska det tilläggas att jag inte är ute efter en ny klocka i helguld, men tanken föder upphov till diskussion. Vet ni någon ny klocka som är ”billig” i helguld? Med hänsyn till hur guldet står idag.

/Koppe 
vintage omegor är uppe i ungefär 9k för en billig guldare så du får ändra dott tankesätt att guldomegor är billiga ;)
 
Topp