• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
CEB0C5EF-4F1F-40C8-B855-881B2F8D70D9.jpeg
NÄn som vet vad det Àr för klocka?
- Presage med emaljtavla, mycket vacker!
Edit, sÄg nu att det redan var besvarat.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
@yonsson
KÀnner du till en Seiko kronograf frÄn typ mitten till slutet av nittiotalet. Kostade pÄ den tiden typ 9-10 lax.
Mer 'gediget' byggd Àn sina billigare bröder, StÄl, Quartz, oyster liknande armband, dykar ring med ganska sÄ grova 'tÀnder' (Àr jag ganska sÀker pÄ), pluppen vid tolvan Àr delvis röd.
Bezeln Àr stÄlfÀrgad med svart text,
SÄ hÀr minns jag bezeln:
Urtavlan Àrsvart
SÄg den i skyltfönster i Oslo 1997 sÄ den Àr nog inte 'Japan only' ?
LÄngskott, jag vet. Har letat efter bild i ivartfall 15+ Är men hittills gÄtt bet.

Edit: Hittad :)
IMG_8336.JPG

SLD005P
 
Senast Àndrad:

Seoulsken

Breitling
Tjena! Ingen regelbunden postare, har mest anvÀnt forumet för att köpa lite klockor. Men hittade denna trÄden och Àr vÀldigt glad i seiko-klockor!

HÀr Àr dagens pjÀs:
6D2CF3A5-3A47-44FA-AFCC-C554F846CE1A.jpeg

En klocka som fÄtt vÀldigt sparsamt med tid pÄ handleden sista tiden. Min första klocka jag skaffade som var lite extra speciell. Har funderat pÄ att avyttra den men den har lite sentimentalvÀrde och den Àr rÀtt ball trots allt. Det Àr fint med en kvarts-pjÀs som inte krÀver nÄgon omstÀllning nÀr den legat ett tag och stannat...
Trevlig lördag pÄ er!
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Fick precis hem mitt Waffle Strap frÄn Uncle Seiko till min mini-turtle. Inser nu att bandstiften som skickades med Àr lite för stora. Fungerar att montera men frÄgan Àr hur bra de sitter.

NÄgon hÀr som bestÀllt extra 2,5 mm bandstift frÄn Uncle Seiko med den smala spetsen? Hör gÀrna av dig i sÄna fall! Vore segt att behöva betala internationell frakt bara för ett par speciella bandstift.
 

antonsvedin

Breitling
Hej!
Har precis fÄtt en Seiko SNKE01K1 och lÀnken fÀster i boetten genom mittenlÀnken pÄ 10mm. Jag skulle vilja byta ut lÀnken mot nÄgon solid men har svÄrt att hitta mittlÀnksmÄtt pÄ de olika sidor jag varit inne och kollat.
NÄgon som har tips pÄ en som skulle kunna passa?

Mvh
 
J

JooS

Guest
Det Àr pre-order pÄ Klockmagasinet, men kanske finns att köpa nÄnstans redan? Man Àr lite sugen, men rÀtt saftiga priser pÄ Turtle. MÄste det bli sÄ dyrt hela tiden. :/

Hittat dom lite billigare pÄ andra stÀllet en klockbutik utkanten av Göteborg för 5800 men ocksÄ pre order
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
NÄn som vet var jag kan fÄ tag i 22mm "fat spring bars" ? Seiko fatbars alltsÄ, gÀrna frÄn Sverige eller iaf inom EU.
HELST med den extra "kanten" som gör det lÀttare vid bandbyte.
Tar gÀrna Àven emot tips om var jag kan hitta bars som passar SKX men Àr lite mindre och passar vanliga band med mindre fÀsten.

Har pillat in mina springbars i ett band och nu sitter dom dÀr, kommer inte fÄ lös dom utan att förstöra nÄgot :p
springbar.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
NÄn som vet var jag kan fÄ tag i 22mm "fat spring bars" ? Seiko fatbars alltsÄ, gÀrna frÄn Sverige eller iaf inom EU.
HELST med den extra "kanten" som gör det lÀttare vid bandbyte.
Tar gÀrna Àven emot tips om var jag kan hitta bars som passar SKX men Àr lite mindre och passar vanliga band med mindre fÀsten.

Har pillat in mina springbars i ett band och nu sitter dom dÀr, kommer inte fÄ lös dom utan att förstöra nÄgot :p
springbar.jpg
Jag brukar köra pÄ de hÀr.
https://www.royalstraps.se/collecti...o-style-fat-spring-bar?variant=31524875206755
https://www.royalstraps.se/collecti...xtra-kraftiga-spring-bars-for-dykklockor-22mm
 
Topp