• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var ju inte sÄ svÄrt att poppa av bezel, gummipackningen som hade gÄtt sönder sÄ inte sÄ konstigt det var trögt ibland och lÀttare ibland.
Nu skall jag bara leta rÀtt pÄ en ny packning, eller kanske lite mod av hela bezel inkl insert? Tips?
(SNZF17) 34,2mm var bezel invÀndigt.
Kollade Ät dig pÄ dagazwatches och chronograph, de hade inte. Kolla cousinsuk , de kanske har. Har inte de sÄ gÄr det att bestlÀtta via Klockmaster. Borde kosta typ en hundring via Klockmaster.

Det rÀcker med en ny packning.
 

Dr Stein

Cartier
Hej!

Har skrivit i denna trÄden tidigare om min första klocka, en Seiko Presage SNA031.
image.jpg


Den bara dagligen i sju Är, hÀngde med jorden runt, lumpen, m.m., men stals frÄn skÄp pÄ gymmet. Dock hittade jag modellen pÄ Zity.se! BestÀllde för 3500 kr och var nöjd, eftersom jag inte hittade modellen nÄn annanstans. Dock tog den in vatten nÀr jag diskade (!) och jag skickade den till Zity:s leverantör. TyvÀrr försvann den i posten (skickade med en etikett jag fÄtt frÄn leverantören, men inte rekommenderat).

Zity.se ansÄg tydligen att jag var en trogen kund, varför jag fick min betalade summa, 3500 kr, till godo hos http://www.optura.se/. PÄ Optura finns en hel del Seiko, men till ganska höga priser. Vad hade ni köpt om ni hade 3500 kr till godo pÄ denna sida?

NĂ„gra funderingar:
image.jpg

Denna Àr jag bra sugen pÄ, men visst Àr priset uppÄt vÀggarna? Den brukade vÀll finnas för 7000kr frÄn Titanesque pÄ Tradera?

NĂ„gon annan Tuna kanske, tex denna?
image.jpg

Men vill helst ha stÄl/titan pÄ lÀnk...

Kanske nÄgon annan Kinect:
image.jpg

image.jpg

image.jpg


Eller en jÀttedyr Skx007?
image.jpg


NÄgon random lite smÄcool flygare?
image.jpg


Eller mer dressigt?
image.jpg


Och den hÀr kan man ju bara drömma om.... :)
image.jpg


Vad tycker ni? Vad hade ni sjÀlva valt? NÄgon cool modell jag missat?
 

Dr Stein

Cartier
Ska vÀl tillÀgga att sÄvÀl dykare och flygare som dressare redan finns i samlingen, sÄ valet Àr helt fristÄende och ingen hÀnsyn behöver tas till helhetsbild. :)

Och att kring 10 000 kr Àr max. :(
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Sun019p1 av de som vi visar tycker jag Àr nice.
Finns pvdad ocksÄ med gula eller orangea detaljer om du Àr mer vÄgad...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska vÀl tillÀgga att sÄvÀl dykare och flygare som dressare redan finns i samlingen, sÄ valet Àr helt fristÄende och ingen hÀnsyn behöver tas till helhetsbild. :)

Och att kring 10 000 kr Àr max. :(
Ja, vad ska man sÀga. Svenska priserna Àr ju de dubbla mot de asiatiska. Jag hade köpt SUN019. Den Àr dock en rejÀl bit. BÄde stor och tung!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kollade efter seikos pÄ nÀtet. Hamnade pÄ sidan global rakuten. Har hört om sidan men inte handlat dÀrifrÄn. Hur funkar den? Man fÄr ju upp trÀffar pÄ samma klocka men till flera olika pris, Àr det en samlingssida som visar priser frÄn olika handlare eller?

KĂ€nner mig typ dum.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kollade efter seikos pÄ nÀtet. Hamnade pÄ sidan global rakuten. Har hört om sidan men inte handlat dÀrifrÄn. Hur funkar den? Man fÄr ju upp trÀffar pÄ samma klocka men till flera olika pris, Àr det en samlingssida som visar priser frÄn olika handlare eller?

KĂ€nner mig typ dum.
TÀnk ebay, finns tvÄ olika versioner. En med fast pris och en med auktioner.
 

Dr Stein

Cartier
Sun019p1 av de som vi visar tycker jag Àr nice.
Finns pvdad ocksÄ med gula eller orangea detaljer om du Àr mer vÄgad...

Tycker med att den Àr riktigt cool, och faktiskt den jag Àr mest inne pÄ. Den enda PVD:ade som fanns pÄ hemsidan var SUN026, som var med pÄ mitt förslag. Men det Àr inte den du menar va?
image.jpg

Synd att det inte fanns fler alternativ, för jag gillar tanken pÄ PVD:ad variant av SUN019 med glada detaljer. Skulle t.o.m. ha ett existensberÀttigande pÄ riktigt i samlingen...
 
Senast Àndrad:

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Tycker med att den Àr riktigt cool, och faktiskt den jag Àr mest inne pÄ. Den enda PVD:ade som fanns pÄ hemsidan var SUN026, som var med pÄ mitt förslag. Men det Àr inte den du menar va?
image.jpg

Synd, för jag gillar tanken pÄ PVD med glada detaljer. Skulle t.o.m. ha ett existensberÀttigande pÄ riktigt i samlingen...
Tycker Ă€ven du kan kolla pĂ„ srp637-srp641. Även kallad "babytuna". 641 finns i pvd om du Ă€r ute efter just det :)
 

Dr Stein

Cartier
Ja, vad ska man sÀga. Svenska priserna Àr ju de dubbla mot de asiatiska. Jag hade köpt SUN019. Den Àr dock en rejÀl bit. BÄde stor och tung!

Ja, funderar mest pĂ„ den! Är ju riktigt cool. Skiljer sig rĂ€tt mycket frĂ„n mina nuvarande dykare, MM300 och SSC017. Har inte hittat den sĂ„dĂ€r superbilligt pĂ„ nĂ„n asiatisk sida heller...

Skulle jag betalt 14 i nypris för SBBN015 skulle jag kÀnt mig lurad. Av flera skÀl.

Haha, ja, tÀnkte vÀl det... KÀnns ju som överpris Àven med 3500 kr rabatt. Men det Àr nog den jag helst hade velat ha, men till ett asiatiskt pris dÄ förstÄs...

Tack för tipsen @Syven , @yonsson och @john b ! :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Tycker med att den Àr riktigt cool, och faktiskt den jag Àr mest inne pÄ. Den enda PVD:ade som fanns pÄ hemsidan var SUN026, som var med pÄ mitt förslag. Men det Àr inte den du menar va?
image.jpg

Synd, för jag gillar tanken pÄ PVD med glada detaljer. Skulle t.o.m. ha ett existensberÀttigande pÄ riktigt i samlingen...
Sun023 hittar jag pĂ„ hemsidan. Är vĂ€l pvd av 019?
Om du har nÀrhet till Klockmaster skulle jag rekommendera ett besök dit för att prova storlek och modell.
 

Dr Stein

Cartier
Sun023 hittar jag pĂ„ hemsidan. Är vĂ€l pvd av 019?
Om du har nÀrhet till Klockmaster skulle jag rekommendera ett besök dit för att prova storlek och modell.

Ja, just ja. Den Àr ju cool i fÀrgerna, men krÀver nÀstan att man har den pÄ gummi. Vill nog helst ha lÀnk. En SUN023 pÄ en PVD:ad lÀnk vore ju ett alternativ. Fast gummi ser coolt ut ocksÄ. Vet bara inte om jag vÄgar slÄ pÄ den. Tror risken Àr större att jag Ängrar mig jÀmfört med vanlig hederlig SUN019... HÀr kommer en bild för att live upp trÄden:

image.jpg


TyvÀrr inte sÄ nÀra till klockaffÀr, men testat SUN019 för lÀnge sedan. Minns att jag tyckte den var cool och fungerade bra pÄ mina ganska grova handleder. :)
 
Senast Àndrad:

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja, just ja. Den Àr ju cool i fÀrgerna, men krÀver nÀstan att man har den pÄ gummi. Vill nog helst ha lÀnk. En SUN023 pÄ en PVD:ad lÀnk vore ju ett alternativ. Fast gummi ser coolt ut ocksÄ. Vet bara inte om jag vÄgar slÄ pÄ den. Tror risken Àr större att jag Ängrar mig jÀmfört med vanlig hederlig SUN019... HÀr kommer en bild för att live upp trÄden:

image.jpg


TyvÀrr inte sÄ nÀra till klockaffÀr, men testat SUN019 för lÀnge sedan. Minns att jag tyckte den var cool och fungerade bra pÄ mina ganska grova handleder. :)

Denna tycker jag Àr sÄ jÀvla cool. Funderat lÀnge pÄ en sÄdan men ej slagit till. Provade den i butik och den Àr grym. Gummit Àr vÀldigt skönt men den Àr stor och tung. Tror tyvÀrr man fÄr byta bort gummit mot tex ett isofrane för att fÄ den att sitta riktigt bra, för Àven om seikos nya gummi Àr bra sÄ blir det onödigt stort pga att det Àr veckat.
 

Jeppsonns

Cartier
Ja, just ja. Den Àr ju cool i fÀrgerna, men krÀver nÀstan att man har den pÄ gummi. Vill nog helst ha lÀnk. En SUN023 pÄ en PVD:ad lÀnk vore ju ett alternativ. Fast gummi ser coolt ut ocksÄ. Vet bara inte om jag vÄgar slÄ pÄ den. Tror risken Àr större att jag Ängrar mig jÀmfört med vanlig hederlig SUN019... HÀr kommer en bild för att live upp trÄden:

image.jpg


TyvÀrr inte sÄ nÀra till klockaffÀr, men testat SUN019 för lÀnge sedan. Minns att jag tyckte den var cool och fungerade bra pÄ mina ganska grova handleder. :)

Tycker den Àr jÀkligt snygg!:)
Aldrig Àgt nÄgon men den kÀnns ju riktigt robust. Jag hÄller pÄ med mycket vattensporter och den dÀr skulle ju sitta fint runt handleden en varm sommardag under kustens bravader;)
 

Dr Stein

Cartier
Denna tycker jag Àr sÄ jÀvla cool. Funderat lÀnge pÄ en sÄdan men ej slagit till. Provade den i butik och den Àr grym. Gummit Àr vÀldigt skönt men den Àr stor och tung. Tror tyvÀrr man fÄr byta bort gummit mot tex ett isofrane för att fÄ den att sitta riktigt bra, för Àven om seikos nya gummi Àr bra sÄ blir det onödigt stort pga att det Àr veckat.

Mm, har suttit och tittat pÄ lite videorecensioner nu. Blir mer och mer sugen pÄ just den. Fina fÀrger, och stor kontrast mot allt annat jag har i klocklÄdan... Tycker inte att den ser sÄ fyllig ut trots det rÀfflade gummit. Men lÀnk Àr beprövat för mig, dÀremot svÄrt att veta om jag kommer uppskatta en klocka pÄ gummi. SvÄrt att vÀlja!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har erfarenhet av www.skywatches.com? Funderar pĂ„ att bestĂ€lla en SKX013 men vill inte fĂ„ en massa avgifter och betala för tull. Hittar den inte pĂ„ nĂ„gon annan hemsida, nĂ„gon som har ett tips?
 

Point Blank

Cartier
Är det nĂ„gon som har erfarenhet av www.skywatches.com? Funderar pĂ„ att bestĂ€lla en SKX013 men vill inte fĂ„ en massa avgifter och betala för tull. Hittar den inte pĂ„ nĂ„gon annan hemsida, nĂ„gon som har ett tips?

Tull och moms fÄr du alltid betala om du handlar frÄn ett företag utanför EU. Ibland slinker vissa paket igenom men det Àr inget du kan rÀkna med. Tullen tror jag Àr obefintlig (lÀs 10kr per klocka), moms Àr pÄ 25%.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tull och moms fÄr du alltid betala om du handlar frÄn ett företag utanför EU. Ibland slinker vissa paket igenom men det Àr inget du kan rÀkna med. Tullen tror jag Àr obefintlig (lÀs 10kr per klocka), moms Àr pÄ 25%.
GÀller det pÄ Creationwatches ocksÄ? UrsÀkta om det stÄr nÄgonstans i trÄden men orkar inte leta igenom hela.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
GÀller det pÄ Creationwatches ocksÄ? UrsÀkta om det stÄr nÄgonstans i trÄden men orkar inte leta igenom hela.
Man mÄste ALLTID rÀkna med moms. Jag har fÄtt skicka in kvitto för att stÀrka beloppet som stÄr pÄ paketet. DÀremot Àr det vissa handlare som skriver lÄgt vÀrde pÄ paketet, sÄ dÄ blir det typ 100kr i moms och 120kr i postavgift.
 
Topp