• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bosse

Friends of KS
SÄ var det kvÀll och grillen pÄ gÄng och GS pÄ armen, kunde vara sÀmre:
_8070111.jpg

(SBGA085)

//Bosse
 

Smp15

Omega
Fick precis hem min skx007 pÄ super jubilee. Finns det nÄgon informativ guide för att korta av lÀnken? :)
 

Bosse

Friends of KS
Nice! Hur lÄng tid tardet mellan tummen och pekfingret att dra upp den till max pÄ PR-mÀtaren (frÄn noll, vanlig anvÀndning) ?
Tja, det normala har som bekant vida grÀnser, men om jag dra igÄng med 10 halvvarv sÄ gir det ca. 12 t och efter en "normal" aktiv dag pÄ jobbet sÄ Àr den runt 80% och under dag 2 nÄr den 100 % föra lunch och sÄ stannar den dÀr.. SD Àr mycket lÀtt uppdragna och hÄller tiden perfekt till dom "dör" detta ex efter runt 75 t i övrigt sÄ Àr den lilla visare vÀldigt exakt som tidhÄllningen, denna ligger pÄ +2 sek pr. MÄnad.......
//Bosse
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Hej,
image.jpg

Köpte en seiko till grabben, den ska vara frÄn 1965 men skicket fÄr mig att tro att den kan vara nyare. Jag har tidigare kunnat anvÀnda en guide :
http://www.csce.uark.edu/~jgauch/photos/seiko/
Men den hÀr seikon har inte fyra eller sexsiffrigt "movement number" utan tvÄsiffrigt 66- med 7970 som casenumber ( 66-7970)
serienumret Ă€r 1N2274. NĂ„n som kan det hĂ€r utantill, har för mig att man kan se pĂ„ tavlan ocksĂ„, stĂ€mmer det? Är ett damur med diameter pĂ„ 30mm om det hjĂ€lper till.

Med vÀnlig hÀlsning
Matts
Skulle gissa pÄ november 71
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tack Molle! Hur/var fÄr du fram det?
Ja dĂ„ backar jag förstĂ„s med min gissning med mössa i hand â˜ș

Gissning dÄ jag inte trodde 66 verket kom sÄ tidigt som 61. Kan dock vara fallet ÀndÄ (tycker dock klockan ser ut mer som 71 Àn 61), se dokumentet i bifogad lÀnk, verkar finnas fem versioner av 66 som kom 61, övriga senare.

http://www.theantiquariantraders.com/Seiko Instruction Manuals/SEIKO_Movement Table.pdf
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag Àr pÄvÀg att bestÀlla denna http://www.tradera.com/item/190204/218843859/original-seiko-sports-5-snzh59k1 frÄn Titansque. Man kan vÀlja mellan DHL och Airmail, med Airmail fÄr man betala moms och tull sjÀlv. Titansque har bifogat en hemsida för att se om man bor inom DHL leveransomrÄde för utlÀndska paket och Helsingborg Àr inte med, vad hÀnder om jag ÀndÄ trycker pÄ DHL? Det finns nÀmligen ett s.k. remote area ute pÄ Ven (liten ö utanför Landskrona) och det kÀnns vÀldigt konstigt att det inte skulle finnas i hbg.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag Àr pÄvÀg att bestÀlla denna http://www.tradera.com/item/190204/218843859/original-seiko-sports-5-snzh59k1 frÄn Titansque. Man kan vÀlja mellan DHL och Airmail, med Airmail fÄr man betala moms och tull sjÀlv. Titansque har bifogat en hemsida för att se om man bor inom DHL leveransomrÄde för utlÀndska paket och Helsingborg Àr inte med, vad hÀnder om jag ÀndÄ trycker pÄ DHL? Det finns nÀmligen ett s.k. remote area ute pÄ Ven (liten ö utanför Landskrona) och det kÀnns vÀldigt konstigt att det inte skulle finnas i hbg.
Är frĂ„gan om hbg ligger inom dhls rĂ€ckhĂ„ll? Isf Ă€r svaret solklart ja â˜ș Bor du i hbg Ă€r det bara att bestĂ€lla och vara glad.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ny quartzare SBGX123.
SBGX123.png

Platinum, bara 4500000 yen :cigar:
Snackar vi understated luxury eller? :D
Har tidvis varit lite sugen pÄ att klocka hem en vitguldare (lagt in bilder pÄ den tidigare) men det kÀnns lite vÀl riskabelt att plocka en sÄdan pÄ distans frÄn andra sidan vÀrlden. Vet inte vart min mentala grÀns gÄr prismÀssigt, men den lÄg över. :)

SBGL003
image.jpg


image.jpg

Sen vill man ju ha lÀnk ocksÄ, sÄ dÄ kanske SBGX019 Àr ett bÀttre alternativ egentligen.
Tur att den Àr för liten och alldeles för dyr. :)
 
Senast Àndrad:

Geparden

Audemars
Senast Àndrad:

Geparden

Audemars
Snackar vi understated luxury eller? :D
Har tidvis varit lite sugen pÄ att klocka hem en vitguldare (lagt in bilder pÄ den tidigare) men det kÀnns lite vÀl riskabelt att plocka en sÄdan pÄ distans frÄn andra sidan vÀrlden. Vet inte vart min mentala grÀns gÄr prismÀssigt, men den lÄg över. :)

SBGL003
image.jpg


image.jpg

Sen vill man ju ha lÀnk ocksÄ, sÄ dÄ kanske SBGX019 Àr ett bÀttre alternativ egentligen.
Tur att den Àr för liten och alldeles för dyr. :)
:) Älskar att de konsekvent bara sĂ€tter Ă€dellĂ€nkar pĂ„ quartzmodeller.
Om jag nÄnsin fÄr för mig att brÀnna dessa summor pÄ ett ur skulle jag dock satsa nÄgra tusenlappar till och landa en Eichii, sÄÄ mycket roligare klocka.
 

john b

Rolex
:) Älskar att de konsekvent bara sĂ€tter Ă€dellĂ€nkar pĂ„ quartzmodeller.
Om jag nÄnsin fÄr för mig att brÀnna dessa summor pÄ ett ur skulle jag dock satsa nÄgra tusenlappar till och landa en Eichii, sÄÄ mycket roligare klocka.

Go credorporr som du sÀkert redan lÀst men fler behöver kÀnna till.

https://www.hodinkee.com/blog/with-the-seiko-eichi-ii-versus-dufour-and-ferrier

VÄta drömmar om den tavlan rÀtt ofta.
 

Helvetia

Cartier
Go credorporr som du sÀkert redan lÀst men fler behöver kÀnna till.

https://www.hodinkee.com/blog/with-the-seiko-eichi-ii-versus-dufour-and-ferrier

VÄta drömmar om den tavlan rÀtt ofta.

Googlade eichi efter Gepardens inlÀgg och hittade den artikeln ganska snabbt. Vid första anblick inte sÄ imponerad, men efter lite mer bilder har jag nu en graal. GrÀt nÀstan en skvÀtt nÀr jag insÄg att den gÄr loss pÄ en halv mille. Jag som inte ens gillade credor.

Lovar dyrt och heligt att köpa den om jag blir rik som ett troll.
 

Geparden

Audemars

john b

Rolex

Gurkan

Cartier
Kollar intresset hÀr i Seikoklubben innan jag skickar upp annons, endast uppackad och buren max 5min inomhus, sÄ absolut nyskick. TÀnkte mig 1,3 inkl frakt, typ samma som jag sjÀlv gav, PM:a:)
image.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Hehe
Nyss uppackad leverans frÄn watchhubs. En SNZF15J2. Lite problem med veckodagarna som synes....Vrider man fram klockan skiftar veckodagarna til engelska i nÄgon timme för att sen gÄ över till japanska? Arabiska? Lite coolt men.....
Lugn, engelskt/arabiskt daghjul. StÀll in den pÄ engelska sÄ skall du se att den gÄr rÀtt. Inget fel snarare en feature. Inte minst nÀr du ska sÀlja den. Törs lova att du har mer nytta av Arabiska Àn Kanji i Sverige. Skulle gÀrna ha en med arabiskt daghjul. Vackra tecken!
 
Topp