• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Sammeh

Cartier
Trevligt med alla dessa bilder pÄ MM300 sÄ hÀr i slutet av veckan. Har sjÀlv tÀnkt att lÀgga mitt krut pÄ en inom kort och dÄ sker köpet förmodligen via higuchi dÄ det verkar som det bÀsta alternativet. Jag Àr förmodligen dum som stÀller frÄgan, men hur gÄr bestÀllningen till? jag fattar inte riktigt... AnvÀnder man "formulÀret" och sedan betalar man in via paypal enligt hans instruktioner? En frÄga till vart har alla bestÀllt sina exemplar av klockan? Tack pÄ förhand!
 

Greven

Audemars
Pingar @yonsson @niclasnice och kanske Àven @Bosse som jag hoppas har kloka rÄd i mitt nuvarande dilemma, kanske Àven nÄgon annan i Seiko-trÄden som jag glömmer i ivern att fÄ svar. Har införskaffat SBDC001 och Àr mer eller mindre förÀlskad i denna. Sitter smidigt och lent pÄ handleden trots sin storlek. Skön tyngd pÄ klockan och snygg som attan. Nu suktar jag efter en SBDC007 och kan inte sluta tÀnka pÄ den. FrÄgan Àr om de tvÄ modellerna Àr för lika varandra eller om det Àr skillnad pÄ dem till exempel att 007 Àr gjord av titan, som gör att det Àr rÀtt att ta sikte pÄ att Àven införskaffa den med? Alla kloka rÄd och kommentarer uppskattas. Tack pÄ förhand. :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Pingar @yonsson @niclasnice och kanske Àven @Bosse som jag hoppas har kloka rÄd i mitt nuvarande dilemma, kanske Àven nÄgon annan i Seiko-trÄden som jag glömmer i ivern att fÄ svar. Har införskaffat SBDC001 och Àr mer eller mindre förÀlskad i denna. Sitter smidigt och lent pÄ handleden trots sin storlek. Skön tyngd pÄ klockan och snygg som attan. Nu suktar jag efter en SBDC007 och kan inte sluta tÀnka pÄ den. FrÄgan Àr om de tvÄ modellerna Àr för lika varandra eller om det Àr skillnad pÄ dem till exempel att 007 Àr gjord av titan, som gör att det Àr rÀtt att ta sikte pÄ att Àven införskaffa den med? Alla kloka rÄd och kommentarer uppskattas. Tack pÄ förhand. :)
Har inte Àgt ngn av dem. Vet inte om det Àr till ngn hjÀlp men brukar anvÀnda denna sajt för head2head jÀmförelser.
http://www.watchsleuth.com/seikodiverfinder/compare/?MOD1=SBDC001&MOD2=SBDC007
001 Àr vÀl ngt fetare? Har personligen inget emot titan som andra bakÄtstrÀvare. Saknar mm600 nÀstan dagligen.
 

BĂ„tkocken

Panerai
2-Faktor
Kör @Greven
SÄ lika Àr dom inte.
735612332e18157179d5110bb7e5802c.jpg
 

Sorubim

Audemars
Pingar @yonsson @niclasnice och kanske Àven @Bosse som jag hoppas har kloka rÄd i mitt nuvarande dilemma, kanske Àven nÄgon annan i Seiko-trÄden som jag glömmer i ivern att fÄ svar. Har införskaffat SBDC001 och Àr mer eller mindre förÀlskad i denna. Sitter smidigt och lent pÄ handleden trots sin storlek. Skön tyngd pÄ klockan och snygg som attan. Nu suktar jag efter en SBDC007 och kan inte sluta tÀnka pÄ den. FrÄgan Àr om de tvÄ modellerna Àr för lika varandra eller om det Àr skillnad pÄ dem till exempel att 007 Àr gjord av titan, som gör att det Àr rÀtt att ta sikte pÄ att Àven införskaffa den med? Alla kloka rÄd och kommentarer uppskattas. Tack pÄ förhand. :)

Har inte sett en SBDC007 irl men dom ser grymt lÀckra ut pÄ bild. Köp en SBDC007 och sÄ byter du ut din svarta Sumo mot en blÄ, sÄ Àr dom inte sÄ lika varandra. Den blÄa Sumon Àr en riktig skönhet.
 

Greven

Audemars
Har inte Àgt ngn av dem. Vet inte om det Àr till ngn hjÀlp men brukar anvÀnda denna sajt för head2head jÀmförelser.
http://www.watchsleuth.com/seikodiverfinder/compare/?MOD1=SBDC001&MOD2=SBDC007
001 Àr vÀl ngt fetare? Har personligen inget emot titan som andra bakÄtstrÀvare. Saknar mm600 nÀstan dagligen.
Intressant. Tack. Ser ut att vara större skillnad mellan de tvÄ pÄ bild Àn rent mÄttmÀssigt. Försöker hitta alla anledningar till att köpa Àven 007. Nu Àr jag ett steg till pÄ vÀgen. :)
 
Senast Àndrad:

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt med alla dessa bilder pÄ MM300 sÄ hÀr i slutet av veckan. Har sjÀlv tÀnkt att lÀgga mitt krut pÄ en inom kort och dÄ sker köpet förmodligen via higuchi dÄ det verkar som det bÀsta alternativet. Jag Àr förmodligen dum som stÀller frÄgan, men hur gÄr bestÀllningen till? jag fattar inte riktigt... AnvÀnder man "formulÀret" och sedan betalar man in via paypal enligt hans instruktioner? En frÄga till vart har alla bestÀllt sina exemplar av klockan? Tack pÄ förhand!
Mm300 Àr aldrig fel. Köpte inte min av higuchi men handlat annat av hnm. Maila honom din bestÀllning vettja paypal sen vÀnta ett par dagar.

20151016_203330.jpg
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Äger en och trivs bra med den. Ganska stor som du sĂ€ger men korta bandhorn gör att den bĂ€rs mindre Ă€n diametern antyder.
Ganska tung med lÀnk. Min bÀr jag mest med gummi, vilket gör att den sitter fint pÄ handleden.
Avslutar med att anvÀndas klyschan.
Mycket pang för pengen!

Tackar!
Ja, köper jag en sÄ ska jag köpa till ett gött gummi direkt tÀnkte jag. Ett bonetto eller ett seiko z22. FÄr se om man klickar hem nÄgon i helgen, fÄr ta nÄgra öl och tÀnka pÄ det, de bÀsta besluten tas vÀl dÄ?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Intressant. Tack. Ser ut att vara större skillnad mellan de tvÄ pÄ bild Àn rent mÄttmÀssigt. Försöker hitta alla anledningar till att köpa Àven 007. Nu Àr jag ett steg till pÄ vÀgen. :)
Är inte den som Ă€r den men undrar om de inte Ă€r vĂ€l lika. Har du kollat in sbdc027 till exempel? Kul sumo som flörtar med sin historia.
 

Greven

Audemars
Är inte den som Ă€r den men undrar om de inte Ă€r vĂ€l lika. Har du kollat in sbdc027 till exempel? Kul sumo som flörtar med sin historia.
Fin! Tack för tipset!! Nu nÀr jag Àr Àgare av en Sumo, SBDC001, redan sÄ skulle jag gÀrna vilja ha en klocka som skiljer sig lite frÄn den modell jag redan har. SBDC007 Àr vÀldigt intressant, av titan, lite mindre, 22mm lÀnk, men frÄgan Àr om 001 och 007 Àr för lika och jag borde leta Ät ett annat hÄll. Decisions, decisions...;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fin! Tack för tipset!! Nu nÀr jag Àr Àgare av en Sumo, SBDC001, redan sÄ skulle jag gÀrna vilja ha en klocka som skiljer sig lite frÄn den modell jag redan har. SBDC007 Àr vÀldigt intressant, av titan, lite mindre, 22mm lÀnk, men frÄgan Àr om 001 och 007 Àr för lika och jag borde leta Ät ett annat hÄll. Decisions, decisions...;)
Shogun bÀr större Àn Sumo, kronskydd du vet. :)
 

Greven

Audemars
Shogun bÀr större Àn Sumo, kronskydd du vet. :)
Är det sĂ„? VĂ€ldigt intressant! Visst Ă€ger du, eller har Ă€gt en SBDC007? Har för mig att du kommenterat nĂ„got om att titanet var repkĂ€nsligt, nĂ€r jag hade uppfattningen att titan stod emot det mesta? Även nĂ„got om att visarna upplevdes lite för "korta", om jag inte Ă€r helt ute och cyklar.

Jag har sett Youtube-klippet "Best watch EVER - Seiko Shogun SBDC007 Titanium" en massa gÄnger gÄnger och dreglat. Efter sett den filmen kÀnns det som det Àr den ultimata klockan. Eller...?

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det sĂ„? VĂ€ldigt intressant! Visst Ă€ger du, eller har Ă€gt en SBDC007? Har för mig att du kommenterat nĂ„got om att titanet var repkĂ€nsligt, nĂ€r jag hade uppfattningen att titan stod emot det mesta? Även nĂ„got om att visarna upplevdes lite för "korta", om jag inte Ă€r helt ute och cyklar.

Jag har sett Youtube-klippet "Best watch EVER - Seiko Shogun SBDC007 Titanium" en massa gÄnger gÄnger och dreglat. Efter sett den filmen kÀnns det som det Àr den ultimata klockan. Eller...?

Har aldrig Àgt nÄgon Shogun men har Àgt Sumon lÀnge. Sumon sitter bÀttre menShogun Àr coolare. Klarar inte v snubben i den videon, han överdriver sÄ löjligt. Tror sÀkert den Àr repkÀnslig men titan "sjÀlvlÀker", oxiden som bildas fÄr typ samma fÀrg som resten sÄ dÄ syns det mindre. Hatar man repor sÄ ska man dÀremot inte köpa titan, eller en GS med dentredelade lÀnken heller för den delen.

Det var de jag tÀnkte pÄ. Gillar iofs det hÄrdare mm300 gummit oxÄ. 60-70 tals vÄffelgummit Àr dessutom mkt bekvÀmt.
Gillar ocksÄ m300-gummit (efter kokning).
 
Topp