• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
SÄ dÀr ja! En punka senare sÄ ser det ut sÄ hÀr nu.
1445164174040-2008908430.jpg
Ouch! Kunde du laga eller vart det taxi? Tack för trevlig affÀr btw.
 

Sorubim

Audemars
Japp, stÀmmer. Och nej, kan ej bestÀllas utan jag mÄste skicka hela klockan till Optura i Norge som i sin tur skickar den till Japan för att ersÀtta med en helt ny lÀnk. Eller sÄ sa dom pÄ tfn iaf.
:banghead:
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Japp, stÀmmer. Och nej, kan ej bestÀllas utan jag mÄste skicka hela klockan till Optura i Norge som i sin tur skickar den till Japan för att erstÀtta med en helt ny lÀnk. Eller sÄ sa dom pÄ tfn iaf.
:banghead:
LĂ„ter helt efterblivet. Vad trött man blir. Är ju sprĂ€ttlĂ€tt att sĂ€tta pĂ„ lĂ€nkar varför skulle de vilja byta ut hela :/. Nej det hĂ€r fĂ„r vi gĂ„ till botten med.
 

Geparden

Audemars
Om du har möjlighet att göra det sÄ vore det ju riktigt schysst! :)
Blev lite bandbyten idag
Iso, mm300 och Àven ett slÀtt Hirchgummi.
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Vinnare i mina ögon blev mm300gummit. InfÀstningen sitter rÀtt lÄngt ut pÄ hornen sÄ det blir gÀrna mycket "luft" om inte gummit Àr fetare dÀr. Mm300 har ocksÄ fördelen gentemot ISO att det smalnar av vilket passar bÀttre pÄ denna nÀttare dykare.
Hirch matchade bÀst med tavlan.
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Blev lite bandbyten idag
Iso, mm300 och Àven ett slÀtt Hirchgummi.
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Vinnare i mina ögon blev mm300gummit. InfÀstningen sitter rÀtt lÄngt ut pÄ hornen sÄ det blir gÀrna mycket "luft" om inte gummit Àr fetare dÀr. Mm300 har ocksÄ fördelen gentemot ISO att det smalnar av vilket passar bÀttre pÄ denna nÀttare dykare.
Hirch matchade bÀst med tavlan.
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Tackar för bilderna!
Jag hÄller med dig. MM300 funkar bÀst med Isofrane som nÀra tvÄa. Förhoppningen Àr att ett kraftigare strap ska göra att klockan upplevs lite större Àn den Àr. Vilket jag tycker mig se/kÀnna om jag tex vÀxlar mellan en kraftig "Watchadoo"-lÀnk och ett nÀttare SKX013-jubilee. Samma effekt upplevs om jag vÀxlar mellan Nato och Zulu. Detta skulle dock antyda att Isofrane Àr att föredra, eftersom det Àr kraftigare Àn MM300-gummit. Men det Àr ju förstÄs sÄ att det finns en grÀns och det inte fÄr bli för flÀskigt heller.
Det slutar nog troligen med att jag skaffar ett av varje (fÄr vÀl lÀgga ut en köpesannons, har redan en ute för ett Isofrane). Som tur Àr har man ju fler klockor i samlingen som har 20mm lugbredd som kan fÄ turas om. :)
 

Geparden

Audemars
Tackar för bilderna!
Jag hÄller med dig. MM300 funkar bÀst med Isofrane som nÀra tvÄa. Förhoppningen Àr att ett kraftigare strap ska göra att klockan upplevs lite större Àn den Àr. Vilket jag tycker mig se/kÀnna om jag tex vÀxlar mellan en kraftig "Watchadoo"-lÀnk och ett nÀttare SKX013-jubilee. Samma effekt upplevs om jag vÀxlar mellan Nato och Zulu. Detta skulle dock antyda att Isofrane Àr att föredra, eftersom det Àr kraftigare Àn MM300-gummit. Men det Àr ju förstÄs sÄ att det finns en grÀns och det inte fÄr bli för flÀskigt heller.
Det slutar nog troligen med att jag skaffar ett av varje (fÄr vÀl lÀgga ut en köpesannons, har redan en ute för ett Isofrane). Som tur Àr har man ju fler klockor i samlingen som har 20mm lugbredd som kan fÄ turas om. :)

Ett isofrane Àr aldrig fel att ha tillgÀngligt.
Min kommer fortsÀtta sitta pÄ orglÀnk
image.jpeg
 

Gimbal

Omega
AppropÄ vÀggklockor, det verkar vara dÄligt med radiokontrollerade dylika med svepande sekundvisare. Jag har hittat nÄgra frÄn Tiq, men de faller mig inte riktigt pÄ lÀppen för övrigt. Att det ska vara sÄ himla svÄrt. I desperata stunder funderar jag pÄ att köpa en sÄdan frÄn Tiq och flytta över urverket till nÄgon med snyggare design. NÄja, det Àr egentligen ingen panik, Àn.
 

seikoswede

Panerai
För ungefÀr en vecka sedan bestÀllde jag en Seiko, som jag dessutom tror jag Àr ganska ensam om pÄ forumet. Den kom idag :)

image.jpeg

Inte det ni trodde ellerhur ;)

image.jpeg

Bort med den billiga tickande skiten!

image.jpeg

Upp med en riktig klocka!

Fast tickandet Àr ju en del av charmen!

Den hÀr tickar nÄgot helt överjÀvligt men har sin givna plats i hemmet ÀndÄ.

image.jpg
 
Topp