• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tack, men lite vÀl saftigt om den inte Àr komplett.
HÄller med. 300 hade varit en no brainer men ÀndÄ jobbigt att behöva jaga den tredje modulen.
Den hĂ€r gröna jdm varianten med en digital timer modul hade jag kunnat lĂ€gga en bra slant pĂ„. En vacker dag sĂ„ hittar man den.â˜ș (Även om jag inte köper Contras historien).
$_575.JPG.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
HÄller med. 300 hade varit en no brainer men ÀndÄ jobbigt att behöva jaga den tredje modulen.
Den hĂ€r gröna jdm varianten med en digital timer modul hade jag kunnat lĂ€gga en bra slant pĂ„. En vacker dag sĂ„ hittar man den.â˜ș (Även om jag inte köper Contras historien).
$_575.JPG.jpg

Sett den dÀr modellen till och frÄn. Cool ju! Varför kallas den Contra? Den har inget med spelet att göra va?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Det Àr ju tvÄ dagar kvar pÄ auktionen. Nu har du ju tipsat om den hÀr sÄ nu lÀr den dra ivÀg Ànnu mer. Taskigt mot @niclasnice som hÄller pÄ att buda.
Sorry, sÄg inte att nÄgon hÀrifrÄn va med och budade. Var inte alls min mening. Mitt försök att vara schysst mot nÄgon som var sugen blev helt enkelt fel :( kollade buden för nÄgra dagar sen och dÄ sÄg jag ingen jag kÀnde igen. Borde kollat igen innan jag postade. Sry @niclasnice
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Sett den dÀr modellen till och frÄn. Cool ju! Varför kallas den Contra? Den har inget med spelet att göra va?
Nej â˜ș riktigt favoritspel förövrigt. Eller Probotector (!?) som var den europeiska varianten. Modellen kallas Contras för att rebellerna i Honduras sĂ€gs ha haft den. Har aldrig sett belĂ€gg för det och Ă€r mkt tveksam till storyn.
9fa5aee0.png
 
Senast Àndrad:

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Sorry, sÄg inte att nÄgon hÀrifrÄn va med och budade. Var inte alls min mening. Mitt försök att vara schysst mot nÄgon som var sugen blev helt enkelt fel :( kollade buden för nÄgra dagar sen och dÄ sÄg jag ingen jag kÀnde igen. Borde kollat igen innan jag postade. Sry @niclasnice
Kunde ju inte du veta. Gör absolut ingen. Tror det var @Sorubim som snodde Seiko quartz askoppen med 10 sek kvar pÄ annonsen och har inte lagt upp en bild ens. Det Àr Àr dÄlig stil dÀremot
 

Johan94

Breitling
Har nyligen köpt mig en Seiko SKX007 och en Super Oyster lÀnk för att jag tyckte Jubilee lÀnken var riktigt ful... :p Detta Àr min första klocka typ nÄgonsin sÄ jag undrar om man kan lÀmna in klockan hos nÄgon som kan förkorta och byta hela lÀnken. Kan ni tipsa om nÄgon runt Malmö som Àr duktiga och vad kan priset landa pÄ?
 

Case

Panerai
Har nyligen köpt mig en Seiko SKX007 och en Super Oyster lÀnk för att jag tyckte Jubilee lÀnken var riktigt ful... :p Detta Àr min första klocka typ nÄgonsin sÄ jag undrar om man kan lÀmna in klockan hos nÄgon som kan förkorta och byta hela lÀnken. Kan ni tipsa om nÄgon runt Malmö som Àr duktiga och vad kan priset landa pÄ?
Bra val av första klocka! Den kommer kunna hÀnga med lÀnge. Eller inte, nu nÀr du hittat hit. Flippandet Àr sjukdom...

Vilken klockbutik som helst borde kunna hjÀlpa dig. Förmodligen gratis om du Àr trevlig.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Har nyligen köpt mig en Seiko SKX007 och en Super Oyster lÀnk för att jag tyckte Jubilee lÀnken var riktigt ful... :p Detta Àr min första klocka typ nÄgonsin sÄ jag undrar om man kan lÀmna in klockan hos nÄgon som kan förkorta och byta hela lÀnken. Kan ni tipsa om nÄgon runt Malmö som Àr duktiga och vad kan priset landa pÄ?
Perfekt val! Men nu har du öppnat Pandoras ask sÄ rÀkna med att det inte Àr din sista klocka.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Gratisfylla en mÄndagmorgon efter surialistisk gastroundersökning...

007a pÄ grÄtt bonettogummi och troligen det gummit som fÄr klockan att sitta som jag vill pÄ armen. Gl831, Orbis Morgan, mesh, nato eller zulu Àr sÀmre pÄ MIN 16,5 arm.
DSC_0074.JPG

Ouch, utan att googla "gastroundersökning" hoppas det gick bra o du Àr frisk snart.
Fan hÀr dillar man om klockor nÀr du Àr pÄ sjukhus och hÀlsan Àr viktigast
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
"Gastroskopi Àr en undersökning dÀr en mjuk slang förs ned i din magsÀck via din mun. " :eek:
Va sa lÀkaren?
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Hej alla seikoholics! Har ett gÀng seikodykare och dÄ bland annat en MM300. Har dock fÄtt ett ohÀlsosamt sug efter Grand Seikos quartzdykare, SBGX117. SÄ jag tÀnkte frÄga er hÀr om hur den Àr att bÀra storleksmÀssigt dÄ jag inte har möjlighet att prova live. Jag har smÄ nÀtta frökenhandleder och min MM300 Àr vÀl pÄ grÀnsen av vad jag tycker sitter snyggt pÄ mig. SÄ ni som har/haft bÄde MM300 och SBGX117 (@yonsson, @Bosse), hur tycker ni att de jÀmförs i storlek? Stort hopp emellan dessa? Tackar pÄ förhand!!
 

Psykel

Patek
Hej alla seikoholics! Har ett gÀng seikodykare och dÄ bland annat en MM300. Har dock fÄtt ett ohÀlsosamt sug efter Grand Seikos quartzdykare, SBGX117. SÄ jag tÀnkte frÄga er hÀr om hur den Àr att bÀra storleksmÀssigt dÄ jag inte har möjlighet att prova live. Jag har smÄ nÀtta frökenhandleder och min MM300 Àr vÀl pÄ grÀnsen av vad jag tycker sitter snyggt pÄ mig. SÄ ni som har/haft bÄde MM300 och SBGX117 (@yonsson, @Bosse), hur tycker ni att de jÀmförs i storlek? Stort hopp emellan dessa? Tackar pÄ förhand!!
Kan du bÀra MM300 sÄ kan du nog bÀra det mesta, Àrligt talat. "SmÄ nÀtta frökenhandleder" lÄter som en underdrift i sammanhanget.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Kan du bÀra MM300 sÄ kan du nog bÀra det mesta, Àrligt talat. "SmÄ nÀtta frökenhandleder" lÄter som en underdrift i sammanhanget.

Mjo, egentligen. Är vĂ€l ganska personligt vad man tycker sitter bra. Har lĂ€st nĂ„nstans att SBDX117 bĂ€rs större men lĂ€gre sĂ„ att sĂ€ga sĂ„ det jag egentligen efterfrĂ„gar Ă€r vĂ€l mest om det Ă€r betydande storleksskillnad.
 

NewMexico

Omega
NÄgon som bestÀllt "Sub"-inserts till SKX007/7309 via Yobokies eller Dagaz och kan meddela hur mycket dessa gÄr "över glaset"?
Tycker det ser annorlunda ut pÄ flera bilder och man vet ju inte om folk satt in tjockare glas pÄ de bilder dÀr de ser ut att mötas?

Relaterat: NÄgon som köpt en bezel frÄn Murphy och satt i? Den ser ju ut att vara lÀgre Àn original bezel och dÄ kanske passar bÀttre med bezel med lite sluttande form?
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla seikoholics! Har ett gÀng seikodykare och dÄ bland annat en MM300. Har dock fÄtt ett ohÀlsosamt sug efter Grand Seikos quartzdykare, SBGX117. SÄ jag tÀnkte frÄga er hÀr om hur den Àr att bÀra storleksmÀssigt dÄ jag inte har möjlighet att prova live. Jag har smÄ nÀtta frökenhandleder och min MM300 Àr vÀl pÄ grÀnsen av vad jag tycker sitter snyggt pÄ mig. SÄ ni som har/haft bÄde MM300 och SBGX117 (@yonsson, @Bosse), hur tycker ni att de jÀmförs i storlek? Stort hopp emellan dessa? Tackar pÄ förhand!!
Komiskt, svarade pÄ nÀstan samma frÄga via PM imorse. 117 bÀrs ganska exakt som en Sumo tycker jag. Den upplevs lite plattare Àn mm300. Jag tycker personligen att 117 sitter bÀttre Àn mm300 just för att den Àr tunnare.
image.jpeg
image.jpeg

18,5cm handled.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Komiskt, svarade pÄ nÀstan samma frÄga via PM imorse. 117 bÀrs ganska exakt som en Sumo tycker jag. Den upplevs lite plattare Àn mm300. Jag tycker personligen att 117 sitter bÀttre Àn mm300 just för att den Àr tunnare.
Haha ja det var ju lite roligt. Tackar för svaret! Helt annat nÀr man ser lite wristshots och fÄr nÄgorlunda pejl pÄ proportionerna.
Nu har jag iof aldrig Àgt en sumo men ger ju en uppfattning om det du sÀger med att GS:en Àr plattare.
DÄ blir det vÀl till att slÀppa lite pÄ nÄgon klenod för att jaga fatt i en sÄdan. Finns inget bÀttre:)
 

Lorre23

Omega
TÀnkte bestÀlla hem en Skx009 att ha som jobb/slit och slÀng klocka. Har kollat pÄ creationwatches samt mywatcheshub.com. Vilken sida Àr att föredra? Skiljer ca 100kr sÄ för prisets skull spelar det ingen roll, leveranstid och service vid reklamationer och dylikt lÀgger jag större vikt vid
 
Topp