• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Choppe

Rolex
2-Faktor
7002-7001 med en massa skumma delar pÄ Z22-gummi. Verket stannar titt som tÀtt. Bra grejer.
image.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Aqualanden köpte jag pÄ Mogan minns ej ref men notera tavlan. Exemplaret Àr en SOLO ITALIA utan "sub" mÀtaren. Cool som fan!
 
@Molle och nÄn annan som provat denna, hur upplevs lÀnken? Premium?
image.jpeg

Jag har klÀmt pÄ den pÄ klockmaster fÀltöversten som hastigast för ett tag sedan. Den Àr enorm! Snygg o vÀlbygt! Skulle egentligen pilla lite pÄ en mm300 men de hade ingen. Mm300 kÀnns "diskret" och elegant i jÀmförelse.. o det Àr ju ingen lite pjÀs det heller..
Allt detta baserat pÄ 10sekunder pÄ armen... high-beat Àr ju godis förstÄss
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
image.jpg


InnebandySM. Skx'n Àr med.

Har förövrigt en kanske OT-frÄga. Kan man be en urmakare (t ex klockmaster globen) justera chapter ring/centrera bezel?
Kan du nog fÄ hjÀlp med. Men Àr det bara bezelilÀgget skulle jag göra det sjÀlv. Inga problem alls att ta bort och göra om.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för svar! LÀste @Jonas.76 guide till att byta bezel men dels osÀker pÄ om det Àr chapteringen som inte Àr centrerad dels Àr jag rÀdd att jag gör mÀrken.
Men Àr det chapterringen blir det lite mer jobb. SÄ lÀnge du har en bra smal kniv dÄ ska det inte bli nÄgra mÀrken. Kör tejp pÄ kniven ocksÄ sÄ Àr det lugnt. Var ocksÄ orolig för det första gÄngen, men det gick mycket lÀttare Àn jag trodde.
 
Topp