• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

leiden

Rolex
Blev inspirerad av @Jaggis bild igÄr. Mycket "tooligare" Àn sÄ hÀr blir den inte :)
DSC_1378.JPG
 

leiden

Rolex
Jag har snöat in pÄ "Dykare pÄ gummi" :)

NÀr man sÀger (till en icke klock-nörd) att man har köpt en ny klocka, sÄ skakar dom bara pÄ huvudet och sÀger: Den ser ju ut som alla dina klockor och dom har sÀkert rÀtt ocksÄ, men vem bryr sig om det :D

Collection.jpg


:seiko:
/Roger
Imponerande! Gillar sÀrskilt den hÀrligt patinerade som ligger lÀngst bak i mitten :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har snöat in pÄ "Dykare pÄ gummi" :)

NÀr man sÀger (till en icke klock-nörd) att man har köpt en ny klocka, sÄ skakar dom bara pÄ huvudet och sÀger: Den ser ju ut som alla dina klockor och dom har sÀkert rÀtt ocksÄ, men vem bryr sig om det :D

Collection.jpg


:seiko:
/Roger
Har du byggt ett eget litet rum till dina klockor Roger?
 

Psykel

Patek
DÄ budade man nyss hem Ärets sista Seiko! Vet inte om jag fÄr rÀkna med den eftersom jag inte fÄr hem den förrÀn 2017! :D
Men med den inrÀknad sÄ blev det tio Seiko (och klockor överhuvudtaget) i Är, varav nio vintage (och av dom nio var en en gÄva och en köpte jag till sambon)!
Den nya Àr en udda fÄgel! Ser fram emot att fÄ hem den!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ingen perfekt trÄd att frÄga i men vÀrt o testa
Vad kostar det ca att byta packningar pÄ en seiko?
Det bör kunna ordnas hos klockmaster ?
 

Paahl

Omega
2-Faktor
Var hemma hos mor och far idag. Vi gled in pÄ samtalsÀmnet klockor och farsgubben plockade dÄ fram sin gamla Seiko.
Jag tror att den ska va frÄn december -76, om jag tolkar siffror pÄ baklocket rÀtt. Men jag lyckas inte googla fram vad det Àr för modell/ref. NÄgon som kan hjÀlpa mig?
 

Bilagor

  • IMG_4553.JPG
    IMG_4553.JPG
    92.3 KB · Visningar: 67
  • IMG_4555.JPG
    IMG_4555.JPG
    105 KB · Visningar: 60

Bazsy

Cartier
Var hemma hos mor och far idag. Vi gled in pÄ samtalsÀmnet klockor och farsgubben plockade dÄ fram sin gamla Seiko.
Jag tror att den ska va frÄn december -76, om jag tolkar siffror pÄ baklocket rÀtt. Men jag lyckas inte googla fram vad det Àr för modell/ref. NÄgon som kan hjÀlpa mig?
Ref stÄr ju pÄ urtavlan och boettlocket. 7023-8080 eller nÄgot liknande jag ser pÄ bilden.
 

Psykel

Patek
Var hemma hos mor och far idag. Vi gled in pÄ samtalsÀmnet klockor och farsgubben plockade dÄ fram sin gamla Seiko.
Jag tror att den ska va frÄn december -76, om jag tolkar siffror pÄ baklocket rÀtt. Men jag lyckas inte googla fram vad det Àr för modell/ref. NÄgon som kan hjÀlpa mig?
Det Àr en 7025-8080. Missade en sÄn med svart tavla pÄ tradera för ett par veckor sen. Riktigt snygga!
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
stÀmmer bra med dateringen!
Var hemma hos mor och far idag. Vi gled in pÄ samtalsÀmnet klockor och farsgubben plockade dÄ fram sin gamla Seiko.
Jag tror att den ska va frÄn december -76, om jag tolkar siffror pÄ baklocket rÀtt. Men jag lyckas inte googla fram vad det Àr för modell/ref. NÄgon som kan hjÀlpa mig?
 

Paahl

Omega
2-Faktor
Det dök inte upp en enda bild pÄ en liknande klocka nÀr jag googlade det innan (inte nu heller för den delen). Kanske fÄr gÄ en datorkurs.
Tack för hjÀlpen!
 
Senast Àndrad:

Psykel

Patek
Det dök inte upp en enda bild pÄ en liknande klocka nÀr jag googlade det innan (inte nu heller för den delen). Kanske fÄr gÄ en datorkurs.
Tack för hjÀlpen!
Inte helt förvÄnande. Seiko tillverkade en miljard olika modeller pÄ 70-talet. 7000-serien var vad dom stoppade i sina automatiska mid-range modeller, varav 7025 sitter i din fars klocka. Modellen med boett 8080 var vÀl kanske inte den vanligaste (eller populÀraste), varav det inte finns sÄ mycket att hitta online.
7025 var för övrigt företrÀdare till 7S26, som sitter i bland annat SKX007/009.
Hur som helst sÄ Àr den ruggigt snygg! Gillar bezelen och den cleana tavlan!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Otroligt sÀllan man ser en Samurai pÄ forumet. Hur ovanliga Àr de egentligen?
10841259935_6633d368c0_b.jpg
I titan Àr de ovanliga. Jag köpte ju en orange men kronan skruvade inte in som den skulle och det gick inte att bestÀlla nya kronor frÄn SEIKO. Gissar att det kommer Àndras nu nÀr den Äterintroduceras men Àr den i stÄl sÄ blir hux Àven de nya kronorna i stÄl.
 
Topp