• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla sidor jag hittat sÀger lite olika. Men vissa sÀger sent februari eller mars. Vet inte riktigt vad man ska tro.

Tror jag lugnar mig lite :) fÄr inhandla nÄgra beggade militÀrinspirerade Naton till Sargen sÄ lÀnge!

Vore kul om nÀsta klockas serienr. börjar med 72. För dottern min kommer till vÀrlden vilken dag som helst nu och dÄ blir den klockan lite speciell :)
De landar vÀl olika beroende pÄ marknad. Vill du ha en som Àr mÀrkt 72 sÄ Àr den nog inte i butik förrÀn efter sommaren.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har en SKX007-krona, helt ny frÄn chronograph.com, om nÄgon vill köpa. UpptÀckte att det endast krÀvdes en liten rengöring + lite silikonfett för att min SKX skulle mÄ fint igen sÄ inget gÀngpaj. Skicka ett PM om nÄgon vill hugga. :) 250kr skickat kanske?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Dagens Seiko.
IMG_8727.JPG

4s15-6000 Red Alpinist.
 

Case

Panerai
IMG_8762.JPG

Dryg vecka pÄ armen nu. Sitter pÄ ett kortat olivfÀrgat Zulu med avklippt flÀrp. Jag lÀt Ànden fransa sig lite för en softare look.

MÀrkligt förtjust i den hÀr SKX013. De andra klockorna har fÄtt ligga i lÄdan. 007'orna hade jag inte alls samma feeling med. Size matters! Storleken och bandet gör att jag ser den mer som en field watch Àn en dykare. Med dykringes funktionalitet som bonus. Jag anvÀder den flera gÄnger om dagen sÄ den Àr oumbÀrlig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mest irriterande menar du förstÄs. Cool, snygg, bra finish, no fuss solar men... den stora Àr för stor och den lilla för liten :mad:

Edit: För mig alltsÄ. Högst personlig Äsikt.
Hehe, ja det stÀmmer vÀl typ men den stora kÀnns inte stor i och med titan.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Hur ser Seiko pÄ "European guarantee" certfikat som Àr stÀmplat av butik som inte Àr AD, gissar att garantin inte gÀller? Ping @yonsson
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur ser Seiko pÄ "European guarantee" certfikat som Àr stÀmplat av butik som inte Àr AD, gissar att garantin inte gÀller? Ping @yonsson
Rent teknikt gÀller ju inte garantin men vet ej hur de hanterar sÄdana fall. Om kvitto finns som kan styrka inköpsdatum sÄ finns det ju en teoretisk möjlighet att tillverkaren hedrar garantin ÀndÄ.

Men utgÄ ifrÄn att garantin inte gÀller.
Vilken modell gÀller det och hur gammal Àr den?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Rent teknikt gÀller ju inte garantin men vet ej hur de hanterar sÄdana fall. Om kvitto finns som kan styrka inköpsdatum sÄ finns det ju en teoretisk möjlighet att tillverkaren hedrar garantin ÀndÄ.

Men utgÄ ifrÄn att garantin inte gÀller.
Vilken modell gÀller det och hur gammal Àr den?
Okej, tack för svaret!
GÀller min SBDX017 som Àr cirka tvÄ veckor gammal, köpt frÄn grÄhandlare som sjÀlva erbjuder tvÄ Ärs garanti sÄ inget jag inte vÀntade mig!
TÀnkte bara kolla upp lÀget innan jag eventuellt lÀgger ut klockan till försÀljning sÄ att det inte Àr otydligt vad som gÀller för köparen.

Edit: Klockan fungerar givetvis kanonbra och garantin behöver förhoppningsvis aldrig anvÀndas men ÀndÄ!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, tack för svaret!
GÀller min SBDX017 som Àr cirka tvÄ veckor gammal, köpt frÄn grÄhandlare som sjÀlva erbjuder tvÄ Ärs garanti sÄ inget jag inte vÀntade mig!
TÀnkte bara kolla upp lÀget innan jag eventuellt lÀgger ut klockan till försÀljning sÄ att det inte Àr otydligt vad som gÀller för köparen.

Edit: Klockan fungerar givetvis kanonbra och garantin behöver förhoppningsvis aldrig anvÀndas men ÀndÄ!
SĂ„ hĂ€r Ă€r det ju i 99 fall av 100 nĂ€r man köper klockor frĂ„n exempelvis Japan. Personligen bryr jag mig inte men vet ju att andra bryr sig. Är det en butik man kan lita pĂ„ sĂ„ löser ju de det. Seiyja exempelvis Ă€r ju inte heller AD.

Edit: SÄ tipset Àr vÀl typ: Upplys sÀljaren om hur eventuella problem kan lösas.
 
Senast Àndrad:

xBjörne

Rolex
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r Ă€r det ju i 99 fall av 100 nĂ€r man köper klockor frĂ„n exempelvis Japan. Personligen bryr jag mig inte men vet ju att andra bryr sig. Är det en butik man kan lita pĂ„ sĂ„ löser ju de det. Seiyja exempelvis Ă€r ju inte heller AD.

Edit: SÄ tipset Àr vÀl typ: Upplys sÀljaren om hur eventuella problem kan lösas.
Tack för info och tips! :)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r Ă€r det ju i 99 fall av 100 nĂ€r man köper klockor frĂ„n exempelvis Japan. Personligen bryr jag mig inte men vet ju att andra bryr sig. Är det en butik man kan lita pĂ„ sĂ„ löser ju de det. Seiyja exempelvis Ă€r ju inte heller AD.

Edit: SÄ tipset Àr vÀl typ: Upplys sÀljaren om hur eventuella problem kan lösas.
Handlaren var visst AD, mejlade och frÄgade! :)
 

Psykel

Patek
Dagens! 66-7071 frÄn 1969, som gör sin debut idag. Den var riktigt skitig nÀr jag fick hem den. Planen var att plocka ur verket och köra boetten i ultraljudstvÀtt, men locket sitter som berget, sÄ det fÄr bli vid ett senare tillfÀlle. Satt igÄr kvÀll och petade bort det vÀrsta med tandpetare! :D
Tavlan Àr i grymt skick och lumen lyser som en fackla! Den gÄr okej, tycks tappa 1-1,5 minut per dygn. Inte illa för 39kr! :D
IMG_4131.JPG
 

leiden

Rolex
Dagens! 66-7071 frÄn 1969, som gör sin debut idag. Den var riktigt skitig nÀr jag fick hem den. Planen var att plocka ur verket och köra boetten i ultraljudstvÀtt, men locket sitter som berget, sÄ det fÄr bli vid ett senare tillfÀlle. Satt igÄr kvÀll och petade bort det vÀrsta med tandpetare! :D
Tavlan Àr i grymt skick och lumen lyser som en fackla! Den gÄr okej, tycks tappa 1-1,5 minut per dygn. Inte illa för 39kr! :D
IMG_4131.JPG
Gratulerar, det fÄr vÀl betraktas som vÀldigt prisvÀrt ;) Knappt man fÄr en latte för de pengarna...o_O
 

Como

Cartier
Leker med tanken pÄ att komplettera min SKX009 med en stÄllÀnk. NÄgon som har erfarenhet frÄn detta?

Söker efter en Àkta SeikolÀnk, dock ej jubilee.
 

Psykel

Patek
Det Àr den typen av affÀrer man vill göra :) SlÀng upp en bild pÄ den med!
Gammal dagens klocka-bild pÄ min 2140-7000 frÄn 1969. Kom pÄ ett snuskigt och alldeles för kort lÀderband, men smackade pÄ lÀnken frÄn min 6347-6010 frÄn 1975, som passade riktigt bra! Blir dock till att köpa ett ordentligt lÀder till den snart. NÄn som har ett förslag?
img_3901-jpg.460404
 
Topp