• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bebitz

Cartier
Boom baby! SCEA001, har som sagt letat efter denna lÀnge och Àr inte besviken. Grym tavla! Varför köper man annat Àn SEIKO?

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tavlan som sagt. :)

image.jpg

40mm, sitter kanon pÄ handleden, bra solid lÀnk med "halvlÀnkar". Urverket Àr lite roligt, aldrig haft nÄgon klocka med detta urverk tidigare. Running seconds i mitten, kronografsekundvisare kl 6, kronografminuter kl 9 och 24hrs-visare kl 3. :)

Riktigt snygg :) sÄn hade jag inte bangat för!
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Boom baby! SCEA001, har som sagt letat efter denna lÀnge och Àr inte besviken. Grym tavla! Varför köper man annat Àn SEIKO?

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tavlan som sagt. :)

image.jpg

40mm, sitter kanon pÄ handleden, bra solid lÀnk med "halvlÀnkar". Urverket Àr lite roligt, aldrig haft nÄgon klocka med detta urverk tidigare. Running seconds i mitten, kronografsekundvisare kl 6, kronografminuter kl 9 och 24hrs-visare kl 3. :)
Riktigt porrig tavla:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var har du hört det? Hade inga problem med den jag hade. 9S55 sitter ju i en massa GS.
Nu har jag nog snurrat till det lite, det kanske var de gamla GMT-verken, lÀsta om det pÄ TZUK för ett jÀkla tag sedan och vet inte hur mycket sanning det ligger bakom. Har för mig det var en sÀljtrÄd dÀr skillnaderna och uppdateringarna diskuterades. FÄr googla lite och se om jag hittar det.
 

Sorubim

Audemars
En efterlysning...
NÄgon som har lÀnkbitar till en sÄdan hÀr? AlltsÄ Seiko Giugiaro SCED*** de svarta modellerna.
SCED017_4.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen fara, Kan sÀlja min riktigt dyrt till nÄgon av er om nÄgra veckor. ;)
Har nog fÄtt G-Shock-sjukan för jag tycker den upplevs rÀtt liten (dock inte för liten).
MÀtte igen nu med digitalt skjutmÄtt. 38,25mm exkl krona Àr den, inte 40mm som jag skrev tidigare.
 

snajgel

Panerai
Boom baby! SCEA001, har som sagt letat efter denna lÀnge och Àr inte besviken. Grym tavla! Varför köper man annat Àn SEIKO?

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tavlan som sagt. :)

image.jpg

40mm, sitter kanon pÄ handleden, bra solid lÀnk med "halvlÀnkar". Urverket Àr lite roligt, aldrig haft nÄgon klocka med detta urverk tidigare. Running seconds i mitten, kronografsekundvisare kl 6, kronografminuter kl 9 och 24hrs-visare kl 3. :)
Snyggt @yonsson!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Börjar bli lite sugen pÄ en ny 7040 faktiskt. SÄlde ju min för nÄgra Är sedan.
Helt rÀtt tÀnk!
Första gÄngen jag klÀmde pÄ min och senare samma kvÀll bytte till mig den slogs jag av hur charmig klockan Àr och speciellt den matta tavlan med bara vit och grÄ text pÄ, cleant:)
 

Vince

Omega
HallĂ„, tĂ€nkte jag skulle fĂ„ igĂ„ng nĂ„gra gamla klockor. Bytte batteri i min 80tals Seiko quartz, men tyvĂ€rr verkar den inte hoppa igĂ„ng som den ska. Sekundvisaren stĂ„r bara pĂ„ stĂ€llet och tickar 1/2 mm fram och tillbaka. Vad har hĂ€nt? Är den slut??
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Boom baby! SCEA001, har som sagt letat efter denna lÀnge och Àr inte besviken. Grym tavla! Varför köper man annat Àn SEIKO?

image.jpg

Full set, oooh yeah!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tavlan som sagt. :)

image.jpg

38mm exkl krona, sitter kanon pÄ handleden, bra solid lÀnk med "halvlÀnkar". Urverket Àr lite roligt, aldrig haft nÄgon klocka med detta urverk tidigare. Running seconds i mitten, kronografsekundvisare kl 6, kronografminuter kl 9 och 24hrs-visare kl 3. :)
Spara denna nu! Du kan bli owg med seiko :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
? Ser bara text och inga bilder. Vet att vissa tagit bort brickan och satt dit en ny packning men klockan blir ju inte tÀt ÀndÄ. Man mÄste ju ha en FUNGERANDE lösning för att drt ska vara en "game changer".
Ja lĂ€r ju visa sig ganska snart om det stĂ€mmer att de har en fungerande lösning. Men vore ju lite mĂ€rkligt om de for med osanning â˜ș.
 
Topp